Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Analiza rynku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza rynku
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw ekonomii ogólnej, mikro i makroekonomii, marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej1
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej1
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku1
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku1
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku1
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych1
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku1
T-A-8Stan równowagi rynkowej1
T-A-9Zaliczenie1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do kolokwium5
A-A-3Przegląd danych na temat analizy wybranych gałęzi rynkowych na świecie i w Polsce3
A-A-4Przygotowanie do zajęć8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O12_W01
Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
E_2A_W01C-1, C-2, C-4, C-3T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-9, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1
E_2A_O12_W02
Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W07C-2, C-4, C-3, C-1T-A-3, T-A-5, T-A-7, T-A-9, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-8M-2, M-1, M-3S-2, S-1
E_2A_O12_W03
Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
E_2A_W12C-3, C-2, C-1, C-4T-A-6, T-A-9, T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-8, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O12_U01
Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
E_2A_U05C-4, C-2, C-1, C-3T-A-3, T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-A-1, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_O12_U02
Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
E_2A_U07C-4, C-2, C-3, C-1T-A-7, T-A-5, T-A-6, T-A-2, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-3, T-A-4M-1, M-3, M-2S-1, S-2
E_2A_O12_U03
Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
E_2A_U08C-4, C-3, C-2, C-1T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-8, T-A-9, T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-6M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O12_K01
Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
E_2A_K04C-2, C-4, C-1, C-3T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-9, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O12_K02
Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
E_2A_K02C-4, C-3, C-2, C-1T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-2, T-A-9, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_O12_K03
Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
E_2A_K03C-4, C-3, C-2, C-1T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-9, T-A-3, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O12_W01
Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
2,0nie zna pojęć z zakresu analizy rynku
3,0bardzo słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
3,5słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,0dość dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,5dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
5,0bardzo dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
E_2A_O12_W02
Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
2,0nie potrafi charakteryzować zasad przeprowadzania analizy rynku
3,0bardzo słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
3,5słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,0dość dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,5dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
5,0bardzo dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
E_2A_O12_W03
Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
2,0nie potrafi opisać metod i technik analizy rynku
3,0bardzo słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
3,5słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,0dość dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,5dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
5,0bardzo dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O12_U01
Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
2,0nie potrafi oceniać i dobierać strategi segmentacji rynku
3,0bardzo słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
3,5słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,0dość dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,5dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
5,0bardzo dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
E_2A_O12_U02
Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
2,0nie posiada umiejętności przeprowadzania procesu analizy rynku
3,0posiada bardzo słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
3,5posiada słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,0posiada dość dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,5posiada dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
5,0posiada bardzo dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
E_2A_O12_U03
Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
2,0nie potrafi dyskutować o strategiach cenowych na rynku
3,0bardzo słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
3,5słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,0dość dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,5dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
5,0bardzo dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O12_K01
Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
2,0nie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,0bardzo słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,5słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,0dość aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,5aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
5,0bardzo aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
E_2A_O12_K02
Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
2,0nie potrafi wyrażać opinii na temat równowagi rynkowej
3,0bardzo słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
3,5słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,0dość dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,5dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
5,0bardzo dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
E_2A_O12_K03
Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
2,0nie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,0bardzo słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,5słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,0chętnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,5aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
5,0bardzo aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych

Literatura podstawowa

  1. Tomasz Warowny, Agnieszka Surowiec, Ilościowa analiza rynku, Ploitechnika Lubelska, Lublin, 2019
  2. Mruk H., Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Pałasz L., Organizacja i analiza rynku, Stowarzyszenie Naukowe, Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2006, 1
  2. Vidiu Vermesan,Peter Friess, Internet of Things Applications : From Research and Innovation to Market Deployment, River Publishers, ProQuest Ebook Central, 2014, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=4509474.

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej1
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej1
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku1
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku1
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku1
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych1
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku1
T-A-8Stan równowagi rynkowej1
T-A-9Zaliczenie1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do kolokwium5
A-A-3Przegląd danych na temat analizy wybranych gałęzi rynkowych na świecie i w Polsce3
A-A-4Przygotowanie do zajęć8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_W01Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
Treści programoweT-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
T-A-9Zaliczenie
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
S-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęć z zakresu analizy rynku
3,0bardzo słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
3,5słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,0dość dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,5dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
5,0bardzo dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_W02Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) i przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-9Zaliczenie
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-8Stan równowagi rynkowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
S-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi charakteryzować zasad przeprowadzania analizy rynku
3,0bardzo słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
3,5słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,0dość dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,5dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
5,0bardzo dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_W03Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W12Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-9Zaliczenie
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
S-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi opisać metod i technik analizy rynku
3,0bardzo słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
3,5słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,0dość dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,5dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
5,0bardzo dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_U01Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
Treści programoweT-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-9Zaliczenie
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi oceniać i dobierać strategi segmentacji rynku
3,0bardzo słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
3,5słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,0dość dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,5dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
5,0bardzo dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_U02Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-9Zaliczenie
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada umiejętności przeprowadzania procesu analizy rynku
3,0posiada bardzo słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
3,5posiada słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,0posiada dość dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,5posiada dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
5,0posiada bardzo dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_U03Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-9Zaliczenie
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dyskutować o strategiach cenowych na rynku
3,0bardzo słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
3,5słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,0dość dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,5dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
5,0bardzo dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_K01Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
Treści programoweT-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-9Zaliczenie
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,0bardzo słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,5słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,0dość aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,5aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
5,0bardzo aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_K02Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-9Zaliczenie
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyrażać opinii na temat równowagi rynkowej
3,0bardzo słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
3,5słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,0dość dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,5dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
5,0bardzo dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O12_K03Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
T-A-9Zaliczenie
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik multimedialnych z przykładami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja)
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,0bardzo słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,5słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,0chętnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,5aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
5,0bardzo aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych