Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marzena Kondyjowska <Marzena.Kondyjowska@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 20 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.2
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.3
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.38
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
A-LK-5Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A11_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U20, E_2A_U15C-1T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-4, M-1, M-3, M-6, M-2S-1, S-2
E_2A_A11_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U20, E_2A_U15C-2T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A11_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
E_2A_K01, E_2A_K02C-1T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A11_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_A11_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A11_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.Allison, J.Townend, P. Emmerson, THE BUSINESS, Macmillan, 2008

Literatura dodatkowa

  1. I.Badger, P.Menzies, ENGLISH FOR BUSINESS LIFE, Marshall Cavendish, 2007
  2. N.Abdel Khalik, H. Badr, D.El-Araby, BUSINESS ENGLISH. MARKETING AND SALES, Express Publishing, 2008
  3. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA MARKETING, 2000
  4. Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA BANKOWOŚĆ I FINANSE, 2000

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.2
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)3
T-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)3
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)3
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)3
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.3
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.1
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.38
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
A-LK-5Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A11_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, różne prace pisemne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U20Potrafi raportować zamierzenia i efekty zrealizowanych działań w języku polskim lub obcym, komunikować się z otoczeniem i prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych
E_2A_U15Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii i finansów w języku obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A11_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, różne prace pisemne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U20Potrafi raportować zamierzenia i efekty zrealizowanych działań w języku polskim lub obcym, komunikować się z otoczeniem i prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych
E_2A_U15Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii i finansów w języku obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A11_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-5Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-7Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy.
T-LK-8Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna.
T-LK-3Jakość. Jakość i standardy. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-1Budowa kariery. Edukacja i kariera.
T-LK-2Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0