Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Krajoznawstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajoznawstwo
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 14 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów: podstawowa znajomość geografii i przyrody

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Wstęp2
T-K-2Atrakcje turtystyczne regionów4
T-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.4
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych3
T-K-5Zaliczenie1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach14
A-K-2Praca własna studenta obejmująca studiowanie literatury przedmiotu, opracowanie zagadnień tematycznych,36
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.1_W01
Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
E_2A_W01, E_2A_W04C-3, C-1, C-2T-K-3, T-K-1, T-K-4M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3
E_2A_D2/3.1_W02
Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
E_2A_W03, E_2A_W13C-3, C-1, C-2T-K-3, T-K-4M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3
E_2A_D2/3.1_W03
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
E_2A_W01C-3, C-1, C-2T-K-3, T-K-1, T-K-4M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D2/3.1_W04
Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_W03, E_2A_W14C-3, C-1, C-2T-K-3, T-K-1, T-K-4M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.1_U01
Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U18C-2, C-3, C-1T-K-1, T-K-4M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.1_K01
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
E_2A_K02, E_2A_K04C-2, C-3, C-1T-K-1, T-K-4, T-K-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.1_W01
Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/3.1_W02
Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/3.1_W03
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/3.1_W04
Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.1_U01
Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.1_K01
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Prószyńska-Bordas Hanna, Krajoznawstwo, Tradycja i współczesność, Difin, Warszawa, 2016
  2. Kruczek Zygmnut, Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki, FKU. Proksenia, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Kruczek Z., Kruczek A.,Nowacki M., Krajoznastwo, PROKSENIA, Kraków, 2003
  2. PTTK, Krajoznastwo iturystyka w szkole, ZG PTTK, Warszawa, 2002
  3. Newsome David (et.al), Wildlife Tourism, Channel View Publications, Limited, Channel View Publications, Limited, 2005, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=235053.

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Wstęp2
T-K-2Atrakcje turtystyczne regionów4
T-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.4
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych3
T-K-5Zaliczenie1
14

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach14
A-K-2Praca własna studenta obejmująca studiowanie literatury przedmiotu, opracowanie zagadnień tematycznych,36
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_W01Uzyskał podstawową wiedzę o roli krajoznawstwa w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.
T-K-1Wstęp
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_W02Ma wiedzę o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_W03Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.
T-K-1Wstęp
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_W04Potrafi uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W14Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.
T-K-1Wstęp
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_U01Potrafi ocenić zjawiska gospodarcze w regionie i kraju i omówić główne atrakcje turystyczne kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-1Wstęp
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.1_K01Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznanie studentów z metodyką działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojętym krajoznawstwem
Treści programoweT-K-1Wstęp
T-K-4Zródła wiedzy o walorach turystycznych Polski regionów i środowisk lokalnych
T-K-3Metody i techniki pracy przewodnika.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące- metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1metody problemowe- wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienie
M-3Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-2Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu krajoznawstwa
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne