Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Centra logistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku2
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL2
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe2
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL2
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL2
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL2
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL2
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.2
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia16
A-A-3Przygotowanie prezentacji17
51

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C05_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
E_2A_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_W02
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_W08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_W03
Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
E_2A_W13C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C05_U01
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
E_2A_U09C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_U02
Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U12C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_U03
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U16C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_U04
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U18C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C05_K01
Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_2A_K03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_K02
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_K03
Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_2A_K05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_K04
Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_2A_K06C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_C05_K05
Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
E_2A_K07C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C05_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
E_2A_C05_W02
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_C05_W03
Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C05_U01
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_U02
Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_U03
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_U04
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C05_K01
Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_K02
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_K03
Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
2,0Nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
3,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dostatecznym
3,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dobrym
4,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dobrym
5,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_K04
Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C05_K05
Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
2,0Nie wykazuje otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
3,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dobrym
4,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWN, Warszawa, 2010
  2. Christowa Cz., Podstawy budowy i funkcjonowania portowych centrów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Paul R. Murphy jr, Donald F. Wood, Nowoczesna logistyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
  2. Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009
  3. Budner W. W., Logistics centre – location and its significance for the city, Conference: ISMC 2019 - 15th International Strategic Management Conference, 2019, (open access)
  4. Lipińska-Słota A., Mindur M., The Future of the European Logistics Centres as Nodal Objects of Intermodal Transport Infrastructure, Logistics and Transport No 2(38)/2018, 2018, (open access)
  5. Izdebski W., Szwed C., Skudlarski J., Kryś P., Formulating a uniform definition of a logistics centre, Research in Logistics & Production, Vol. 7, No. 4, 30 August 2017, 2017, (open access)
  6. Kostrzewski M., Filina-Dawidowicz L., Walusiak S., Modern technologies development in logistics centers: the case study of Poland, Transportation Research Procedia 55 (2021) 268–275, 2021, (open access)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku2
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL2
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe2
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL2
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL2
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL2
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL2
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.2
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia16
A-A-3Przygotowanie prezentacji17
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_W01Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_W02Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane systemy norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_W03Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_U01Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_U02Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne, wykorzystując pogłębioną teoretycznie ocenę tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_U03Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_U04Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_K01Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_K02Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_K03Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Jest gotów do rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
3,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dostatecznym
3,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dobrym
4,5Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dobrym
5,0Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_K04Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej, rozwijania dorobku zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C05_K05Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K07Jest gotów do wykazywania tolerancji i otwartości wobec różnych poglądów, postaw i kultur
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
3,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dostatecznym
3,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dobrym
4,5Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu bardzo dobrym