Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Ekonomia matematyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomia matematyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 9 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw ekonomii
W-2znajomość podstaw algebry i analizy matematycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
C-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy2
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych4
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.4
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta4
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.2
T-A-6Podaż pracy jednostki2
18
wykłady
T-W-1Model przepływów międzygałęziowych.2
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.2
T-W-3Modele wyboru konsumenta2
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki2
T-W-5Modele ekonomiczne1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Rozwiązywanie zadań14
A-A-2Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych12
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych6
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu14
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C06_W01
Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
E_2A_W06C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1
E_2A_C06_W02
Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
E_2A_W12C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C06_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
E_2A_U01C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1
E_2A_C06_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
E_2A_U02C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C06_K01
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C06_W01
Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
E_2A_C06_W02
Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C06_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C06_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C06_K01
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Chiang A.C., Podstawy ekonomii matematycznej, PWE, Warszawa, 1994
  2. Ostoja-Ostaszewski A., Matematyka w ekonomii, PWE, Warszawa, 1996
  3. Panek E., Ekonomia matematyczna, PWE, Warszawa, 2000
  4. Ciałowicz B., Ćwięczek I., Elementy ekonomii matematycznej, AE, Kraków, 2006
  5. Tokarski Tadeusz, Ekonomia matematyczna, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Allen R.G.D., Ekonomia matematyczna, PWN, 1961
  2. Allen R.G.D., Teoria makroekonomiczna. Ujęcie matematyczne, PWN, 1975
  3. Kaczorowski P., Krajewski P., Mackiewicz M., Piwowarski R., Podstawy ekonomii matematycznej, PWE, Warszawa, 2009
  4. Telep J., Ćwik B., Podstawy ekonomii matematycznej, AlmaMer WSE, Warszawa, 2006
  5. Sampson M., An Introduction to Mathematical Economies, Part 1, Loglinear Publishing, 2001
  6. Sampson M., An Introduction to Mathematical Economies, Part 2, Loglinear Publishing, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy2
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych4
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.4
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta4
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.2
T-A-6Podaż pracy jednostki2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Model przepływów międzygałęziowych.2
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.2
T-W-3Modele wyboru konsumenta2
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki2
T-W-5Modele ekonomiczne1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Rozwiązywanie zadań14
A-A-2Uczestnictwo w zajęciach18
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych12
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu14
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C06_W01Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Model przepływów międzygałęziowych.
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-W-5Modele ekonomiczne
T-W-3Modele wyboru konsumenta
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-A-6Podaż pracy jednostki
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C06_W02Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W12Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Model przepływów międzygałęziowych.
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-W-5Modele ekonomiczne
T-W-3Modele wyboru konsumenta
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-A-6Podaż pracy jednostki
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C06_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Model przepływów międzygałęziowych.
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-W-5Modele ekonomiczne
T-W-3Modele wyboru konsumenta
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-A-6Podaż pracy jednostki
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C06_U02Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Model przepływów międzygałęziowych.
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-W-5Modele ekonomiczne
T-W-3Modele wyboru konsumenta
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-A-6Podaż pracy jednostki
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C06_K01Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Model przepływów międzygałęziowych.
T-W-4Wybór między pracą a czasem wolnym. podaż pracy jednostki
T-W-2Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-W-5Modele ekonomiczne
T-W-3Modele wyboru konsumenta
T-A-5Wybór między pracą a czasem wolnym.
T-A-3Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji. Podstawowe modele duopolu i oligopolu.
T-A-6Podaż pracy jednostki
T-A-4Teoria konsumpcji. Modele wyboru konsumenta
T-A-1Modele liniowe i algebra macierzy. Rachunek różniczkowy
T-A-2Model przepływów międzygałęziowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test wielokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym