Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Marketing strategiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing strategiczny
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 11 1,60,50zaliczenie
wykładyW2 11 1,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej2
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych2
T-A-3Analiza zachowań nabywców2
T-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa2
T-A-5Kreowanie lojalności nabywców3
11
wykłady
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie2
T-W-2Marketing strategiczny a taktyczny2
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa2
T-W-4Strategiczny plan marketingowy2
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych2
T-W-6Zaliczenie1
11

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach11
A-A-2praca własna przygotowujaca do zajec15
A-A-3konsultacje2
A-A-4przygotowanie eseju12
40
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach11
A-W-2praca samodzielna studenta12
A-W-3przygotowanie do zaliczenia12
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.2_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
E_2A_W01, E_2A_W03C-1T-A-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-3
E_2A_D4/2.2_W02
Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
E_2A_W02C-1T-W-5M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.2_U01
Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U04C-1T-A-4, T-A-2, T-W-5, T-W-1M-1, M-4S-2
E_2A_D4/2.2_U02
Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-4, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.2_K01
Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
E_2A_K02, E_2A_K04C-1T-A-5, T-A-1, T-W-5M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.2_W01
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
2,0Nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0Umie zdefiniować podstawowe pojęcia.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu marketingu strategicznego.
4,0Identyfikuje działania zwiazane z opracowaniem strategii marketingowej.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów strategii marketingowej.
5,0Wyjaśnia znaczenie planów strategii marketingowej w rozwoju przedsiębiorstwa.
E_2A_D4/2.2_W02
Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
2,0Nie zna technik oceny działań marketingowych.
3,0Umie wymienić techniki opracowania planu marketingowego rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
3,5Umie dobrać techniki oceny działań marketingowych.
4,0Umie posłużyć się technikami oceny działań marketingowych.
4,5Posiada umiejętność stosowania technik oceny działań marketingowych.
5,0Wyjaśnia znaczenie zastosowanych technik oceny działań marketingowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.2_U01
Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
2,0Nie potrafi oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu.
3,0Umie oceniać działaność strategiczną firmy.
3,5Potrafi krytycznie ocenić strategiczne działania firmy.
4,0Różnicuje działania firmy na korzystne i niekorzystne.
4,5Potrafi opracować strategię marketingową.
5,0Potrafi opracować i wdrożyć strategię marketingową przedsiębiorstwa.
E_2A_D4/2.2_U02
Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
2,0Nie potrafi zdefinjować strategii marketingowej.
3,0Potrafi zdefiniować strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi opracować strategię marketingową rozwoju przedsiębiorstwa.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanej strategii marketingowej.
4,5Potrafi zaplanować plan wdrożenia strategii marketingowej.
5,0Potrafi wdrożyć plan rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.2_K01
Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
2,0Nie rozumie znaczenia strategii marketingowej przedsiebiorstwa w warinkach rynkowych.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie znaczenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony projektu rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
  2. Kotler Ph, Keller K, Marketing Management. Global Edition, Pearson, London, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Ivan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej2
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych2
T-A-3Analiza zachowań nabywców2
T-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa2
T-A-5Kreowanie lojalności nabywców3
11

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie2
T-W-2Marketing strategiczny a taktyczny2
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa2
T-W-4Strategiczny plan marketingowy2
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych2
T-W-6Zaliczenie1
11

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach11
A-A-2praca własna przygotowujaca do zajec15
A-A-3konsultacje2
A-A-4przygotowanie eseju12
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach11
A-W-2praca samodzielna studenta12
A-W-3przygotowanie do zaliczenia12
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.2_W01Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu projektowania strategii marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie
T-W-4Strategiczny plan marketingowy
T-W-3Zasady konstruowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie definiować podstawowych pojęć.
3,0Umie zdefiniować podstawowe pojęcia.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu marketingu strategicznego.
4,0Identyfikuje działania zwiazane z opracowaniem strategii marketingowej.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów strategii marketingowej.
5,0Wyjaśnia znaczenie planów strategii marketingowej w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.2_W02Student zna techniki oceny dzialan marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-W-5Techniki oceny działań marketingowych
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna technik oceny działań marketingowych.
3,0Umie wymienić techniki opracowania planu marketingowego rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
3,5Umie dobrać techniki oceny działań marketingowych.
4,0Umie posłużyć się technikami oceny działań marketingowych.
4,5Posiada umiejętność stosowania technik oceny działań marketingowych.
5,0Wyjaśnia znaczenie zastosowanych technik oceny działań marketingowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.2_U01Student potrafi krytycznie oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-A-4Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-W-1Rola marketingu w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: Wykład informacyjny
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi oceniać działania firmy w konkurencyjnym otoczeniu.
3,0Umie oceniać działaność strategiczną firmy.
3,5Potrafi krytycznie ocenić strategiczne działania firmy.
4,0Różnicuje działania firmy na korzystne i niekorzystne.
4,5Potrafi opracować strategię marketingową.
5,0Potrafi opracować i wdrożyć strategię marketingową przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.2_U02Student potrafi opracować strategię marketingową i zaplanować plan jej wdrożenia w oparciu o różne źródła przewagi konkurencyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej
T-A-2Projektowanie strategii marketingowych
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
T-W-4Strategiczny plan marketingowy
T-W-2Marketing strategiczny a taktyczny
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zdefinjować strategii marketingowej.
3,0Potrafi zdefiniować strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi opracować strategię marketingową rozwoju przedsiębiorstwa.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanej strategii marketingowej.
4,5Potrafi zaplanować plan wdrożenia strategii marketingowej.
5,0Potrafi wdrożyć plan rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.2_K01Student potrafi jasno komunikowac mocne strony projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnego, zintegrowanego podejścia do problemu formułowania, wdrażania i kontrolowania realizacji marketingu w wymiarze strategicznym w przedsiębiorstwach.
Treści programoweT-A-5Kreowanie lojalności nabywców
T-A-1Znaczenie marki w kreowaniu przewagi konkurencyjnej
T-W-5Techniki oceny działań marketingowych
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie znaczenia strategii marketingowej przedsiebiorstwa w warinkach rynkowych.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie znaczenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony projektu rozwoju strategicznego przedsiębiorstwa.