Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość finansowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość finansowa
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50egzamin
laboratoriaL4 20 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z rachunkowości finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej1
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej2
T-L-8Kolokwium2
20
wykłady
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego1
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych2
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
A-L-3Przygotowanie do kolokwium35
75
wykłady
A-W-1Przygotowanie do wykładów2
A-W-2Uczestnictwo w wykładach9
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formujaca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Weryfikacja wiedzy i umiejętności podczas zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/03_W01
Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W08, E_1A_W11C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-8, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
E_1A_D6/03_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W11C-1T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-8, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/03_U01
Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
E_1A_U03, E_1A_U06, E_1A_U11C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-8, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/03_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
E_1A_K01, E_1A_K05C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-2, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/03_W01
Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student w podstawowym stopniu zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
3,5Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 70%
4,0Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 80%
4,5Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 90%
5,0Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 95%
E_1A_D6/03_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/03_U01
Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 60%
3,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 70%
4,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 80%
4,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 90%
5,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/03_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. z 2021 r. poz. 217
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2021
  4. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  5. Pfaff J. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
  6. Walińska E. (red.), MERITUM Rachunkowość. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  7. Kamiński R., Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa w regulacjach polskich i międzynarodowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2015, Ibuk
  8. Gabrusewicz W., Gabrusewicz P., Roczne sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2015
  9. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Olchowicz I., Tłaczała A., Sprawozdawczość finansowa według krajowych i międzynarodowych standardów, Difin, Warszawa, 2015
  2. Świderska G.K., Więcław W. (red.), Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości, Difin, Warszawa, 2015
  3. Gabrusewicz W., Remlein M., Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa jednostkowe i skonsolidowane, PWE, Warszawa, 2011
  4. Alan Melville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Harlow, United Kingdom, 2019, 7th

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej1
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej2
T-L-8Kolokwium2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego1
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych2
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
A-L-3Przygotowanie do kolokwium35
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do wykładów2
A-W-2Uczestnictwo w wykładach9
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/03_W01Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W11Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady rachunkowości oraz system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formujaca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Weryfikacja wiedzy i umiejętności podczas zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student w podstawowym stopniu zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
3,5Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 70%
4,0Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 80%
4,5Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 90%
5,0Student zna zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/03_W02Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W11Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady rachunkowości oraz system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
Treści programoweT-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formujaca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Weryfikacja wiedzy i umiejętności podczas zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/03_U01Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i umie wykorzystywać wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formujaca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Weryfikacja wiedzy i umiejętności podczas zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 60%
3,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 70%
4,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 80%
4,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 90%
5,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/03_K01Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K05Jest gotów do uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formujaca w trakcie semestru
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości