Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Metody analizy i planowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody analizy i planowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 3 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA5 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać podstawy mikroekonomii oraz podstawy zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka2
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT2
T-A-3Systemy kolejkowe2
T-A-4Gospodarka magazynowa.1
T-A-5Teoria odnowy1
T-A-6Metoda AHP.2
T-A-7Reprtytorium i zaliczenie2
12
wykłady
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.1
T-W-2Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego1
T-W-3Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek1
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych20
A-A-3Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń18
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach3
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego10
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
E_1A_W07, E_1A_W12C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1
E_1A_C16_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
E_1A_W01, E_1A_W06C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
E_1A_U08C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3M-4, M-3S-2
E_1A_C16_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
E_1A_U02C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3M-4, M-3S-2, S-3
E_1A_C16_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
E_1A_U04, E_1A_U11C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3M-4, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C16_K01
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
E_1A_K01, E_1A_K02C-1, C-2T-W-2, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-4, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
E_1A_C16_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_C16_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_C16_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C16_K01
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kukuła K. red., Badania operacyjne w przykłądach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2004, 5, https://libra.ibuk.pl/reader/badania-operacyjne-w-przykladach-i-zadaniach-karol-kukula-zbigniew-185732
  2. Anholcer M., Gaspars H., Owczarkowski A., Przykłady i zadania z badań operacyjnych i ekonometrii, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 2005, https://darmowe-ebooki.com.pl/89766-marcin_anholcer_przyklady_i_zadania_z_badan_operacyjnych_i_ekonometrii.html
  3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002
  2. Kopańska-Bródka D. (red.), Metody badań operacyjnych w zarządzaniu, AE Katowice, Katowice, 2006
  3. Karmowska G., Mikiashvilii N., The assessment of development convergence among post-socialist countries based on selected indices., Ekonomia i Środowisko, 2020, 3(74)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka2
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT2
T-A-3Systemy kolejkowe2
T-A-4Gospodarka magazynowa.1
T-A-5Teoria odnowy1
T-A-6Metoda AHP.2
T-A-7Reprtytorium i zaliczenie2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.1
T-W-2Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego1
T-W-3Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek1
3

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych20
A-A-3Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach3
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego10
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_W01Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-2Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.
T-W-3Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_W02Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-2Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-1Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.
T-W-3Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U01Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-A-3Systemy kolejkowe
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U02Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-A-3Systemy kolejkowe
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_U03Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich analizy
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-A-3Systemy kolejkowe
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C16_K01Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K02Jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-W-2Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-A-5Teoria odnowy
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-A-3Systemy kolejkowe
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym