Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Analiza rynków zagranicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza rynków zagranicznych
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedzy: opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.2
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.2
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.8
T-A-4Analiza i prognozy popytu.2
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.2
16
wykłady
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.1
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.1
T-W-3Analiza i prognozy popytu.1
T-W-4Analiza trendów zmian cen.1
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.1
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.1
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.1
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.1
T-W-9Techniki promocji.1
T-W-10Zaliczenie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach16
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia34
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/04_W01
Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
E_1A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1
E_1A_D2/04_W02
Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
E_1A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1
E_1A_D2/04_W03
Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
E_1A_W07, E_1A_W12C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1
E_1A_D2/04_W04
Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1
E_1A_D2/04_W05
Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
E_1A_W06C-1, C-2T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/04_U01
Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
E_1A_U02, E_1A_U11C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1
E_1A_D2/04_U02
Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U07, E_1A_U09, E_1A_U21C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/04_K01
Posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
E_1A_K01, E_1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/04_W01
Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D2/04_W02
Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D2/04_W03
Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D2/04_W04
Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D2/04_W05
Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/04_U01
Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
2,0Posiadł umiejętność posłudiwania się mniej niż 60% metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 60 do 69% metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 70 do 79% metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 80 do 89% metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 90 do 95% metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 95 do 100% metod analizy rynków zagranicznych.
E_1A_D2/04_U02
Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/04_K01
Posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
2,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością poniżej 60%.
3,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 60 do 69%.
3,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 70 do 79%.
4,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 80 do 89%.
4,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 90 do 95%.
5,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 96 do 100%.

Literatura podstawowa

  1. Stanley Paliwoda, International Marketing, 1991
  2. M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. M. Bartosik-Purgat, Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wyd. AE Poznań, Poznań, 2004
  2. Jeffrey A. Hart, Joan Edelman Spero, The Politics of International Economic Relations, Routledge, London, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.2
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.2
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.8
T-A-4Analiza i prognozy popytu.2
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.1
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.1
T-W-3Analiza i prognozy popytu.1
T-W-4Analiza trendów zmian cen.1
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.1
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.1
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.1
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.1
T-W-9Techniki promocji.1
T-W-10Zaliczenie1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach16
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia34
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_W01Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia i metody związane z analiza rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_W02Student potrafi dobierać źródła danych niezbędnych do prawidłowej analizy rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_W03Student potrafi rozpoznawać trendy na rynkach zagranicznych i formułować zalecenia decyzyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_W04Posiada wiedzę na temat metod analizy rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_W05Posiada wiedzę na temat możliwości prowadzenia badań rynkowych na rynkach zagranicznych przez małe firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy rynków zagranicznych wykorzystywane przez małe firmy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_U01Posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia analizy wybranych rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Posiadł umiejętność posłudiwania się mniej niż 60% metod analizy rynków zagranicznych.
3,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 60 do 69% metod analizy rynków zagranicznych.
3,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 70 do 79% metod analizy rynków zagranicznych.
4,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 80 do 89% metod analizy rynków zagranicznych.
4,5Posiadł umiejętność posłudiwania się od 90 do 95% metod analizy rynków zagranicznych.
5,0Posiadł umiejętność posłudiwania się od 95 do 100% metod analizy rynków zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_U02Umie analizować i prognozować popyt na wybranych rynkach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich analizy
E_1A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanował poniżej 60% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,0Opanował od 60 do 69% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
3,5Opanował od 70 do 79% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,0Opanował od 80 do 89% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
4,5Opanował od 90 do 95% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
5,0Opanował od 96 do 100% wiedzy na temat metod analizy i prognozowania popytu na rynkach zagranicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/04_K01Posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę atrakcyjności rynków zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów podstawowych umiejętności analizy rynków zagranicznych pod kątem poszukiwań okazji rynkowych.
C-2Opanowanie umiejętności ustalania i weryfikacji trendów i zjawisk rynkowych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie, potrzeba prowadzenia analiz, usytuowanie dyscypliny w grupie przedmiotów marketingowych.
T-W-2Analiza podaży, źródła pozyskiwania danych.
T-W-3Analiza i prognozy popytu.
T-W-8Możliwości działania na rynku zagranicznym.
T-W-7Możliwości sprzedaży produktów na terenie danego kraju.
T-W-9Techniki promocji.
T-W-4Analiza trendów zmian cen.
T-W-5Dostęp do rynku danego kraju.
T-W-6Stosowane ograniczenia taryfowe i pozataryfowe.
T-A-4Analiza i prognozy popytu.
T-A-1Analiza podstawowych kategorii makroekonomicznych w danym kraju, w tym wielkości i struktury obrotów w handlu zagranicznym.
T-A-2Przemiany w handlu detalicznym w krajach o gospodarce rynkowej.
T-A-3Analiza rynku krajów Unii europejskiej.
T-A-5Analiza trendów zmian cen na rynkach europejskich.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
M-1Wykład wprowadzająca
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością poniżej 60%.
3,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 60 do 69%.
3,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnością od 70 do 79%.
4,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 80 do 89%.
4,5Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 90 do 95%.
5,0Potrafi właściwie dobrać i zinterpretować dane pochodzące z okreslonego rynku zagranicznego z trafnościa od 96 do 100%.