Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.2
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.2
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.2
T-A-9Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia2
A-A-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury3
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C02_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania
E_2A_W04C-1, C-2T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-2, S-1
E_2A_C02_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W09, E_2A_W02C-1, C-2T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-8M-1, M-2S-2, S-1
E_2A_C02_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
E_2A_W04, E_2A_W03C-2, C-1T-A-6, T-A-8, T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-5, T-A-9M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C02_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
E_2A_U21, E_2A_U01, E_2A_U03C-2, C-1T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-1, M-2S-2, S-1
E_2A_C02_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
E_2A_U03, E_2A_U14, E_2A_U20C-2, C-1T-A-7, T-A-8, T-A-3, T-A-9, T-A-4, T-A-6, T-A-5M-2, M-1S-1, S-2
E_2A_C02_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
E_2A_U20, E_2A_U01C-2, C-1T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-9, T-A-6, T-A-3, T-A-8, T-A-5, T-A-7M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C02_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
E_2A_K01C-2, C-1T-A-4, T-A-6, T-A-3, T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-2, T-A-9, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_C02_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
E_2A_K02C-1, C-2T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-7M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C02_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_C02_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student:: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_C02_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C02_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_C02_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu kounikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_C02_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Stuent: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C02_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_C02_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komuniikacji społecznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Joanna Bachura-Wojtasik, Klaudia Kaszuba, Media-Kultura-Komunikacja-Społeczna, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn, 2020
  2. Bjorn Lunden , Lennart Rosell, Techniki negocjacji, BL Info Polska, Gdańsk, 2014
  3. Winkler Renata, Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Oczkoś Mirosław, Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2015
  2. Navarro Joe, Poytner Sciarra Toni, Mowa Ciała w Pracy, Burda Publishing Polska, Warszawa, 2011
  3. Jordan, Tim, Internet, Society and Culture : Communicative Practices Before and after the Internet, Bloomsbury Academic & Professional, ProQuest Ebook Central, 2014, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=1115366.

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.2
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.2
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.2
T-A-9Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia2
A-A-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W09Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane zasady oraz normy etyczne i moralne, którymi należy się kierować w działalności gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-9Zaliczenie
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student:: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-9Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_U01Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U21Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także inspirować innych do samodoskonalenia
E_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
Cel przedmiotuC-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-9Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U14Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U20Potrafi raportować zamierzenia i efekty zrealizowanych działań w języku polskim lub obcym, komunikować się z otoczeniem i prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych
Cel przedmiotuC-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-9Zaliczenie
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu kounikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U20Potrafi raportować zamierzenia i efekty zrealizowanych działań w języku polskim lub obcym, komunikować się z otoczeniem i prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych
E_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-A-9Zaliczenie
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji i negocjacji
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Stuent: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-9Zaliczenie
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komunikacji społecznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C02_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1C1 Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2C2 Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-A-8Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-A-9Zaliczenie
T-A-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-A-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-A-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę (test jednokrotnego wyboru)
S-1Ocena formująca: ćwiczenia aktywizujące i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu komuniikacji społecznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne