Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Ekonomia menedżerska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomia menedżerska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw ekonomii
W-2znajomość podstaw algebry i analizy matematycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
C-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego4
T-A-2Analiza wydajności pracy2
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji4
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności3
T-A-5Kolokwium2
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego2
T-A-7Analiza kosztów3
T-A-8Analiza popytu4
T-A-9Optymalizacja zysku2
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych2
T-A-11Kolokwium2
30
wykłady
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.2
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa2
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.2
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.4
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.2
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.2
T-W-7Modele gospodarki1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1rozwiązywanie zadań7
A-A-2uczestnictwo w zajęciach30
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych9
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych4
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu8
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_W01
Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
E_2A_W06C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-W-7, T-A-6, T-W-6, T-A-4, T-W-4, T-W-1, T-A-10M-1, M-2S-1
E_2A_B05_W02
Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
E_2A_W12C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-A-10, T-A-6, T-W-7, T-W-6, T-A-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
E_2A_U01C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-A-4, T-W-6, T-A-10, T-A-6, T-W-7M-1, M-2S-1
E_2A_B05_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
E_2A_U02, E_2A_U16, E_2A_U18C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-A-6, T-W-6, T-A-4, T-A-10, T-W-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_B05_K01
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04, E_2A_K05C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-A-4, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_W01
Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
E_2A_B05_W02
Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał pwyżej 92% pkt.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_B05_U02
Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_B05_K01
Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Samuelson W.F., Marks S.G., Ekonomia menadżerska, PWE, Warszawa, 1998
  2. Bienok H., Halama H., Ingram M., Podejmowanie decyzji menedżerskich, UE Katowice, Katowice, 2006
  3. Gawrońska-Nowak B., Walerysiak G., Decyzje ekonomiczne. Ujęcie ilościowe., PWE, Warszawa, 2005, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Blajer-Gołębiewska A., Czerwonka L., Pankau E., Ekonomia matematyczna w zadaniach, UG Gdańsk, Gdańsk, 2006
  2. Kukuła K. (red.), Wprowadzenie do ekonometrii, PWN, 2000
  3. Karmowska G., Sobczyk A., The influence of demographic changes on the development potential of communes of the West-Pomeranian province, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2019, 8 (63)
  4. Vinith Hp, Managerial Economics Theory and Practice, INSC International Publishers, 2022, (open access)
  5. Samuelson W. F., Marks S. G., Managerial Economics, John Wiley & Sons INC, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego4
T-A-2Analiza wydajności pracy2
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji4
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności3
T-A-5Kolokwium2
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego2
T-A-7Analiza kosztów3
T-A-8Analiza popytu4
T-A-9Optymalizacja zysku2
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych2
T-A-11Kolokwium2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.2
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa2
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.2
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.4
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.2
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.2
T-W-7Modele gospodarki1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1rozwiązywanie zadań7
A-A-2uczestnictwo w zajęciach30
A-A-3Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć audytoryjnych9
A-A-4Przygotowanie się do prac zaliczeniowych4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Student samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu8
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_W01Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-2Analiza wydajności pracy
T-A-8Analiza popytu
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-9Optymalizacja zysku
T-A-7Analiza kosztów
T-W-7Modele gospodarki
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wybranych metod i narzędzi opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student zna wybrane metody i narzędzia opisu oraz modelowania zjawisk i procesów gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_W02Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W12Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-2Analiza wydajności pracy
T-A-8Analiza popytu
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-9Optymalizacja zysku
T-A-7Analiza kosztów
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego
T-W-7Modele gospodarki
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy o metodach analizy ekonomicznej. Z testu uzyskał poniżej 60% pkt.
3,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% pkt.
3,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% pkt.
4,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie dobrym. Z testu uzyskał 76-83% pkt.
4,5Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie więcej niż dobrym. Z testu uzyskał 84-91% pkt.
5,0Student posiada wiedzę o metodach analizy ekonomicznej na poziomie bardzo dobrym. Z testu uzyskał pwyżej 92% pkt.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-2Analiza wydajności pracy
T-A-8Analiza popytu
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-9Optymalizacja zysku
T-A-7Analiza kosztów
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego
T-W-7Modele gospodarki
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_U02Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-2Analiza wydajności pracy
T-A-8Analiza popytu
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-9Optymalizacja zysku
T-A-7Analiza kosztów
T-A-6Analiza efektów postępu organizacyjno-technicznego
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności
T-A-10Rozkłady dochodów i wydatków gospodarstw domowych
T-W-7Modele gospodarki
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować zjawisk ekonomicznych
3,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi analizować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_B05_K01Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K05Jest gotów do rozwiązywania problemów społeczno-gospodarczych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
Cel przedmiotuC-2funkcjonalne opisanie zachowań podmiotów gospodarczych
C-1ujęcie teorii ekonomii w relatywnie formalnej postaci
Treści programoweT-W-1Decyzje przedsiębiorstwa.
T-W-2Analiza popytu. Popyt i funkcje popytu. Elastyczność cenowa i dochodowa
T-W-3Analiza kosztów. Funkcje kosztów.
T-W-4Analiza produkcyjności. Funkcje produkcji.
T-W-5Analiza wydajności. Funkcja wydajności.
T-A-2Analiza wydajności pracy
T-A-8Analiza popytu
T-A-1Analiza procesu produkcyjnego
T-A-3Analiza wydajności pozostałych czynników produkcji
T-A-9Optymalizacja zysku
T-A-7Analiza kosztów
T-A-4Pomiar i ocena innowacyjności
T-W-6Analiza wydatków gospodarstwa domowego. Wybrane rozkłady dochodów.
T-W-7Modele gospodarki
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym