Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Marketing II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji3
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów2
T-A-4Planowanie strategii komunikacji3
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu2
T-A-6Model zachowania konsumenta2
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu2
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania2
T-A-9Pomiar efektywności marketingu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
E_2A_W10C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-2M-3, M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
E_2A_W04C-2, C-1T-A-1, T-A-6, T-A-9, T-A-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O13_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
E_2A_W13C-2, C-1T-A-6, T-A-9, T-A-7M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_O13_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
E_2A_W02C-2, C-1T-A-9, T-A-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
E_2A_U18C-2, C-1T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
E_2A_U18C-2, C-1T-A-3, T-A-4M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_O13_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
E_2A_U18C-2T-A-3, T-A-4, T-A-7M-3, M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O13_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
E_2A_U04C-2, C-1T-A-6, T-A-8, T-A-9M-3, M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O13_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
E_2A_K04C-2, C-1T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-8M-3, M-1S-2
E_2A_O13_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
E_2A_K03C-2, C-1T-A-5, T-A-6M-3, M-1S-2
E_2A_O13_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
E_2A_K02C-2, C-1T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-7, T-A-2M-3, M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O13_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O13_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
  2. zbior., Pomiar efektywności marketingu, „Problemy Zarządzania” nr 2, Warszawa, 2007
  3. Kotler Ph, Armstrong G, Proinciples of marketing, Pearson, London, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Ivan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji3
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów2
T-A-4Planowanie strategii komunikacji3
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu2
T-A-6Model zachowania konsumenta2
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu2
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania2
T-A-9Pomiar efektywności marketingu2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_W01student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-2Analiza konkurencji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_W02student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
T-A-2Analiza konkurencji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_W03student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_W04student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-9Pomiar efektywności marketingu
T-A-2Analiza konkurencji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_U01student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_U02powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_U03określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_U04stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_K01rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_K02mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O13_K03organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Planowanie strategii komunikacji
T-A-5Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu
T-A-6Model zachowania konsumenta
T-A-8Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-9Pomiar efektywności marketingu
T-A-7Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-2Analiza konkurencji
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym