Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Komunikacja wewnętrzna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja wewnętrzna
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 35 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem komunikacji wewnętrznej w funkcjonowaniu organizacji
C-2Kształtowanie umiejętności wystąpień publicznych
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystywania metod i narzędzi komunikacji wewnętrznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sztuka prezentacji (wystąpień publicznych) w komunikacji wewnętrznej10
T-P-2Prezentacja przygotowanych wystąpień publicznych i ich ocena4
T-P-3Wykorzystanie metody Zogniskowane Wywiady Grupowe w komunikacji wewnętrznej6
T-P-4Wykorzystanie metody Open Space Technology w komunikacji wewnętrznej6
T-P-5Wykorzystanie e-narzędzi w procesie komunikacji4
30
wykłady
T-W-1Znaczenie komunikacji w gospodarowaniu kapitałem ludzkim2
T-W-2Istota, cele i aktorzy procesu komunikacji wewnętrznej4
T-W-3Rola kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej w komunikacji wewnętrznej3
T-W-4Proces zarządzania komunikacją wewnętrzną2
T-W-5Narzędzia komunikacji wewnętrznej4
T-W-6Bariery komunikacji wewnętrznej3
T-W-7Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
T-W-8Badanie komunikacji wewnętrznej2
T-W-9Rola lidera zespołu w komunikacji wewnętrznej2
T-W-10Komunikowanie w procesie zarządzania zmianą3
T-W-11Komunikacja w zespołach projektowych4
T-W-12Prezentacje informacyjne2
T-W-13Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego12
A-P-3Przygotowanie do zajęć projektowych8
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach35
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia28
A-W-3Przygotowanie do wykładów konwersatoryjnych12
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda projektowa
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i przeprowadzenia wystąpienia publicznego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena posługiwania się metodami i narzędziami komunikacji wewnętrznej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji
E_2A_W04, E_2A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1
E_2A_D3/3.1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi określić bariery i błędy popełniane w komunikacji wewnętrznej
E_2A_W04, E_2A_W05C-1, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-1
E_2A_D3/3.1_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać narzędzi komunikacji wewnętrznej
E_2A_W04, E_2A_W05C-3T-W-4, T-W-5, T-W-10, T-W-12, T-W-11M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie stosować zasady komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu organizacją
E_2A_U10, E_2A_U12C-2, C-3T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-5, T-P-2M-4, M-3S-2, S-3
E_2A_D3/3.1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie posługiwać się komunikacją werbalną i niewerbalną
E_2A_U10, E_2A_U11, E_2A_U14C-2, C-3T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2M-3, M-4S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji
2,0Student nie zna znaczenia komunikacji wewnętrznej w organizacji
3,0Student w sposób ogólny charakteryzuje istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji
3,5Student potrafi opisać powierzchownie istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji oraz wskazać jej rolę w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie komunikacji wewnętrznej w organizacji
4,5Student potrafi w sposób kompleksowy przedstawić sens komunikacji wewnętrznej w organizacji, potrafi wskazać obszary funkcjonowania organizacji, w których ma ona szczególne znaczenie
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy scharakteryzować istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji, wskazać obszary funkcjonowania organizacji, na które ma ona szczególny wpływ oraz objaśnić jej znaczenie dla przywództwa
E_2A_D3/3.1_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi określić bariery i błędy popełniane w komunikacji wewnętrznej
2,0Student nie potrafi definiować poznanych barier i błędów popełnianych w komunikacji wewnętrznej
3,0Student potrafi opisać pobieżnie tylko nieliczne z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie tylko nieliczne z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi wymienić i szczegółowo opisać wszystkie z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
4,5Student potrafi wymienić i dokładnie scharakteryzować wszystkie z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej oraz dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie z poznanych barier i błędów komunikacji wewnętrznej, dokonać ich klasyfikacji oraz wskazać na najczęściej występujące w organizacjach wraz z uzasadnieniem swojego wyboru
E_2A_D3/3.1_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać narzędzi komunikacji wewnętrznej
2,0Student nie posiada wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych w procesie komunikacji wewnętrznej
3,0Student potrafi scharakteryzować w sposób ogólny jedynie podstawowe narzędzia stosowane w komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi scharakteryzować w sposób ogólny wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej
4,5Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej oraz wskazać rolę, jaką pełnią w procesie komunikacji wewnętrznej
5,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej, wskazać rolę, jaką pełnią w procesie komunikacji wewnętrznej oraz ich wady i zalety

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie stosować zasady komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu organizacją
2,0Student nie potrafi stosować najważniejszych z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu organizacją
3,0Student potrafi stosować jedynie kilka z najważniejszych zasad komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi stosować wszystkie najważniejsze zasady komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej
4,5Student umie stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej oraz korzystać z nich w zależności od sytuacji
5,0Student potrafi stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej, dobrać je w zależności od sytuacji oraz formułować nowe
E_2A_D3/3.1_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie posługiwać się komunikacją werbalną i niewerbalną
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
3,5Student posiada przeciętne umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
4,0Student posiada dobre umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
4,5Student ma bardzo dobre umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
5,0Student ma znakomite umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną

Literatura podstawowa

  1. Jaworowicz M., Jaworowicz P., Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Difin, Warszawa, 2017
  2. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot, 2017
  3. Blikle A., Doktryna jakości: rzecz o turkusowej samoorganizacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2017
  4. Ignatowski G., Sułkowski Ł., Komunikacja i zarządzanie międzykulturowe: współczesne wyzwania prawno-organizacyjne, Difin, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Bucki P., Prezentacje po prostu!: szkoła wystąpień publicznych, Grupa Wydawnicza Helion, Gliwice, 2020
  2. Verghese A.K., Internal communication: practices and implications, SCMS Journal of Indian. Management, Vol. 14 No. 3, 2017, Dostęp online: https://www.scms.edu.in/uploads/journal/articles/article_20.pdf
  3. Tkalac Vercic A., Spoljaric A., Managing internal communication: How the choice of channels affects internal communication satisfaction, Public Relations Review Volume 46, Issue 3, 2020, Dostęp online: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0363811120300539

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sztuka prezentacji (wystąpień publicznych) w komunikacji wewnętrznej10
T-P-2Prezentacja przygotowanych wystąpień publicznych i ich ocena4
T-P-3Wykorzystanie metody Zogniskowane Wywiady Grupowe w komunikacji wewnętrznej6
T-P-4Wykorzystanie metody Open Space Technology w komunikacji wewnętrznej6
T-P-5Wykorzystanie e-narzędzi w procesie komunikacji4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie komunikacji w gospodarowaniu kapitałem ludzkim2
T-W-2Istota, cele i aktorzy procesu komunikacji wewnętrznej4
T-W-3Rola kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej w komunikacji wewnętrznej3
T-W-4Proces zarządzania komunikacją wewnętrzną2
T-W-5Narzędzia komunikacji wewnętrznej4
T-W-6Bariery komunikacji wewnętrznej3
T-W-7Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
T-W-8Badanie komunikacji wewnętrznej2
T-W-9Rola lidera zespołu w komunikacji wewnętrznej2
T-W-10Komunikowanie w procesie zarządzania zmianą3
T-W-11Komunikacja w zespołach projektowych4
T-W-12Prezentacje informacyjne2
T-W-13Kolokwium zaliczeniowe pisemne2
35

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego12
A-P-3Przygotowanie do zajęć projektowych8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach35
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia28
A-W-3Przygotowanie do wykładów konwersatoryjnych12
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem komunikacji wewnętrznej w funkcjonowaniu organizacji
Treści programoweT-W-1Znaczenie komunikacji w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
T-W-2Istota, cele i aktorzy procesu komunikacji wewnętrznej
T-W-3Rola kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej w komunikacji wewnętrznej
T-W-4Proces zarządzania komunikacją wewnętrzną
T-W-9Rola lidera zespołu w komunikacji wewnętrznej
T-W-10Komunikowanie w procesie zarządzania zmianą
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna znaczenia komunikacji wewnętrznej w organizacji
3,0Student w sposób ogólny charakteryzuje istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji
3,5Student potrafi opisać powierzchownie istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji oraz wskazać jej rolę w gospodarowaniu kapitałem ludzkim
4,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie komunikacji wewnętrznej w organizacji
4,5Student potrafi w sposób kompleksowy przedstawić sens komunikacji wewnętrznej w organizacji, potrafi wskazać obszary funkcjonowania organizacji, w których ma ona szczególne znaczenie
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy scharakteryzować istotę komunikacji wewnętrznej w organizacji, wskazać obszary funkcjonowania organizacji, na które ma ona szczególny wpływ oraz objaśnić jej znaczenie dla przywództwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi określić bariery i błędy popełniane w komunikacji wewnętrznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem komunikacji wewnętrznej w funkcjonowaniu organizacji
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystywania metod i narzędzi komunikacji wewnętrznej
Treści programoweT-W-5Narzędzia komunikacji wewnętrznej
T-W-6Bariery komunikacji wewnętrznej
T-W-8Badanie komunikacji wewnętrznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować poznanych barier i błędów popełnianych w komunikacji wewnętrznej
3,0Student potrafi opisać pobieżnie tylko nieliczne z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi scharakteryzować dokładnie tylko nieliczne z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi wymienić i szczegółowo opisać wszystkie z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej
4,5Student potrafi wymienić i dokładnie scharakteryzować wszystkie z poznanych błędów i barier komunikacji wewnętrznej oraz dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie z poznanych barier i błędów komunikacji wewnętrznej, dokonać ich klasyfikacji oraz wskazać na najczęściej występujące w organizacjach wraz z uzasadnieniem swojego wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać narzędzi komunikacji wewnętrznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do wykorzystywania metod i narzędzi komunikacji wewnętrznej
Treści programoweT-W-4Proces zarządzania komunikacją wewnętrzną
T-W-5Narzędzia komunikacji wewnętrznej
T-W-10Komunikowanie w procesie zarządzania zmianą
T-W-12Prezentacje informacyjne
T-W-11Komunikacja w zespołach projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych w procesie komunikacji wewnętrznej
3,0Student potrafi scharakteryzować w sposób ogólny jedynie podstawowe narzędzia stosowane w komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi scharakteryzować w sposób ogólny wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej
4,5Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej oraz wskazać rolę, jaką pełnią w procesie komunikacji wewnętrznej
5,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie poznane narzędzia komunikacji wewnętrznej, wskazać rolę, jaką pełnią w procesie komunikacji wewnętrznej oraz ich wady i zalety
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie stosować zasady komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu organizacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
E_2A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne, wykorzystując pogłębioną teoretycznie ocenę tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności wystąpień publicznych
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystywania metod i narzędzi komunikacji wewnętrznej
Treści programoweT-P-3Wykorzystanie metody Zogniskowane Wywiady Grupowe w komunikacji wewnętrznej
T-P-4Wykorzystanie metody Open Space Technology w komunikacji wewnętrznej
T-P-1Sztuka prezentacji (wystąpień publicznych) w komunikacji wewnętrznej
T-P-5Wykorzystanie e-narzędzi w procesie komunikacji
T-P-2Prezentacja przygotowanych wystąpień publicznych i ich ocena
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda projektowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i przeprowadzenia wystąpienia publicznego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena posługiwania się metodami i narzędziami komunikacji wewnętrznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stosować najważniejszych z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu organizacją
3,0Student potrafi stosować jedynie kilka z najważniejszych zasad komunikacji wewnętrznej
3,5Student potrafi stosować wszystkie najważniejsze zasady komunikacji wewnętrznej
4,0Student potrafi stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej
4,5Student umie stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej oraz korzystać z nich w zależności od sytuacji
5,0Student potrafi stosować wszystkie z poznanych zasad komunikacji wewnętrznej, dobrać je w zależności od sytuacji oraz formułować nowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/3.1_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie posługiwać się komunikacją werbalną i niewerbalną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U14Potrafi przygotować, w języku polskim lub obcym, wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności wystąpień publicznych
C-3Przygotowanie studentów do wykorzystywania metod i narzędzi komunikacji wewnętrznej
Treści programoweT-P-3Wykorzystanie metody Zogniskowane Wywiady Grupowe w komunikacji wewnętrznej
T-P-4Wykorzystanie metody Open Space Technology w komunikacji wewnętrznej
T-P-5Wykorzystanie e-narzędzi w procesie komunikacji
T-P-2Prezentacja przygotowanych wystąpień publicznych i ich ocena
Metody nauczaniaM-3Metoda projektowa
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena posługiwania się metodami i narzędziami komunikacji wewnętrznej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i przeprowadzenia wystąpienia publicznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
3,5Student posiada przeciętne umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
4,0Student posiada dobre umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
4,5Student ma bardzo dobre umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną
5,0Student ma znakomite umiejętności w zakresie posługiwania się komunikacją werbalną i niewerbalną