Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Doradztwo personalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo personalne
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej
W-2Znajomość rynku pracy oraz elementów polityki zatrudnienia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstęp1
T-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.4
T-A-3Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.4
T-A-4kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne4
T-A-5Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych5
T-A-6Zaliczenie przedmiotu2
20
wykłady
T-W-1Wstęp1
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.2
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi4
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego3
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników4
T-W-6Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach20
A-A-2Praca własna studenta obejmująca: - studiwanie literatury przedmiotu, - przygotowanie opracowań zleconych przez prowadzącego zajęcia,4
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia2
26
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przednmiotu, - opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
E_2A_W04C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5
E_2A_D4/2.1_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
E_2A_W13C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
E_2A_U01C-3, C-2, C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5
E_2A_D4/2.1_U02
Umie scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
E_2A_U10C-1, C-3, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
E_2A_K01, E_2A_K06C-1, C-2, C-3T-A-4, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,0Student ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
4,0Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia na poziomie ponad dobrym, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_2A_D4/2.1_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
2,0Student nie zna podstawowych elementów teorii rozwoju zawodowego
3,0Student zna podstawowe elementy teorii rozwoju zawodowego
3,5Student zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych narzędzi audytu personalnego
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają jednak błędy
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_2A_D4/2.1_U02
Umie scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych celów projektów audytorskich
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
3,5Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, na poziomie ponad dobrym, materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,0Student jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,5Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
4,0Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, w stopniu wyższym niż dobrym, materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi porawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2007
  2. Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. Witkowski T. (red.), Dobór personelu. Koncepcje - Narzędzia - Konteksty, Biblioteka Moderatora, Taszów, 2007
  4. Nowak M., Controlling personalny w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2008
  5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 2007
  2. Marciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  3. Information And Consulting Service Using In The Organization Of Personnel Management, The Recent Economic Trends and their Impact on Marketing, 2020, Vol. 38 No. 4
  4. Gregory, J. B., & Levy, P. E., Using feedback in organizational consulting. American Psychological Association., America Psychological Association, https://psycnet.apa.org/record/2014-45190-000, 2015

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstęp1
T-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.4
T-A-3Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.4
T-A-4kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne4
T-A-5Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych5
T-A-6Zaliczenie przedmiotu2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstęp1
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.2
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi4
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego3
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników4
T-W-6Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach20
A-A-2Praca własna studenta obejmująca: - studiwanie literatury przedmiotu, - przygotowanie opracowań zleconych przez prowadzącego zajęcia,4
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia2
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przednmiotu, - opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_W01Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,0Student ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
4,0Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia na poziomie ponad dobrym, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_W02Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-W-4Teorie rozwoju zawodowego
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów teorii rozwoju zawodowego
3,0Student zna podstawowe elementy teorii rozwoju zawodowego
3,5Student zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_U01Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
T-A-3Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-4kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych narzędzi audytu personalnego
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają jednak błędy
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_U02Umie scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
Treści programoweT-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
T-A-3Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-5Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych celów projektów audytorskich
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
3,5Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, na poziomie ponad dobrym, materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_K01Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K06Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej, rozwijania dorobku zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-4kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,0Student jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,5Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
4,0Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, w stopniu wyższym niż dobrym, materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi porawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń