Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Zarządzanie turystyką zdrowotną II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie turystyką zdrowotną II
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 25 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw gospodarowania, elementów mikro- i makroekonomii, zasad polityki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)4
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)3
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną2
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)2
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych3
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej3
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej2
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów3
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych3
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach25
A-W-2Przygotowanie do wykładów15
A-W-3Studiowanie wskazanej literatury4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu4
A-W-5Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.4_W01
Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
E_2A_W01, E_2A_W05, E_2A_W02C-1T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1
E_2A_D2/4.4_W02
Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
E_2A_W04, E_2A_W11, E_2A_W02C-1T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.4_U01
Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U11C-1T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-9, T-W-4, T-W-1, T-W-8M-1S-1
E_2A_D2/4.4_U02
Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
E_2A_U01, E_2A_U04C-1T-W-7, T-W-9, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/4.4_K01
Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdowotnej.
E_2A_K06, E_2A_K03C-1T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-9, T-W-8, T-W-2M-1S-1
E_2A_D2/4.4_K02
Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
E_2A_K04, E_2A_K03C-1T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.4_W01
Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/4.4_W02
Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.4_U01
Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/4.4_U02
Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/4.4_K01
Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdowotnej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D2/4.4_K02
Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Wojtasik L., Tauber R.D., Nowoczesna turystyka i rekreacja, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań, 2007
  2. M. Boruszczak (red.), Turystyka zdrowotna, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk, 2010
  3. A. R. Szromek, Turystyka w polskich uzdrowiskach i prawne uwarunkowania jej rozwoju, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i zarządzanie, Gliwice, 2007, zeszyt 40
  4. N. Oleszczyk, N. Dominiak, An analysis of health tourism: The example of Kołobrzeg, Tourism / Turyzm, 2021, Available at: https://digijournals.uni.lodz.pl/turyzm/vol31/iss1/15

Literatura dodatkowa

  1. Sikora K., Makilla D., Gospodarka turystyczna wobec integracji I rozszerzenia sié Unii Europejskiej, Wyzsza Pomorska Szkola Turystyki i Hotelarstwa, Bydgoszcz, 2003
  2. A. R. Szromek, Wskaźniki ilościowe w ocenie sprawności operacyjnej sanatoriów, Wyd. Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Gliwice, 2007
  3. Ustawa o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych z dnia 28 lipca 2005 roku (Dz. U., nr 167, poz. 1399), 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)4
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)3
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną2
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)2
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych3
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej3
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej2
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów3
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych3
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach25
A-W-2Przygotowanie do wykładów15
A-W-3Studiowanie wskazanej literatury4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu4
A-W-5Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_W01Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_W02Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
E_2A_W11Zna i rozumie w pogłębionym stopniu system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_U01Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_U02Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_K01Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdowotnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej, rozwijania dorobku zawodu
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/4.4_K02Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką uzdrowiskową
Treści programoweT-W-9Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-8Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
T-W-2Segment osób niepełnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0W zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne