Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe05:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe05
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Pawel Mieczkowski <Pawel.Mieczkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.3
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej.3
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.3
T-SD-4Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat.2
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.11
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.23
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2Praca samodzielna studenta związana z przygotowaniem referatów13
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową27
A-SD-4Konsultacje2
A-SD-5Zaliczenie seminarium dyplomowego3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny lub problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Panel dyskusyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referat

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/06-10_W01
Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/06-10_U01
Student potrafi zaprezentować złożone zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/06-10_K01
Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
B_2A_K01, B_2A_K07, B_2A_K06C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/06-10_W01
Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, student na podstawie otrzymanej wiedzy jest w stanie zrobić podstawowy spis literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/06-10_U01
Student potrafi zaprezentować złożone zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu i potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/06-10_K01
Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację, przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/fileadmin/pliki/wbiis/zalaczniki/dla_studenta/dyplomy/mateialy/dyplomy_szablon.docx
  2. Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  3. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych : wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa, 2008
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich : krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
  5. Gambarelli G., Łucki Z., Praca dyplomowa i doktorska: zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, CeDeWu, Warszawa, 2018
  6. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2016, 10

Literatura dodatkowa

  1. Kacprzak D., Sołowczuk A., Studium analityczne warunków projektowych węzła dwupoziomowego z rondem, Inżynieria i Budownictwo, 2015, nr 5, s. 234–237

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.3
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej.3
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.3
T-SD-4Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat.2
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.11
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.23
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2Praca samodzielna studenta związana z przygotowaniem referatów13
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową27
A-SD-4Konsultacje2
A-SD-5Zaliczenie seminarium dyplomowego3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/06-10_W01Student zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W02Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
B_2A_W15Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej.
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat.
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny lub problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, student na podstawie otrzymanej wiedzy jest w stanie zrobić podstawowy spis literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/06-10_U01Student potrafi zaprezentować złożone zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U27Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku. Potrafi nawiązać kontakt ze słuchaczami
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej.
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat.
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny lub problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu i potrafi zrobić minimalistyczne zestawienie literatury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/06-10_K01Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-1Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów.
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej.
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat.
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład multimedialny lub problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować prezentację, przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania
3,5
4,0
4,5
5,0