Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Finance for Decision Making:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finance for Decision Making | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The students should have a basic understanding of economics, accounting and finance. Morover students should have some knowledge of mathematics and/or basic statistics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The main aim of the course is to familiarize students with the latest trends in making financial decisions in enterprises and then introduce the students to the world of derivatives and fundamentals of financial engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Cash flow analysis | 2 |
T-A-2 | Economic Value Added calculations | 2 |
T-A-3 | Working capital calculations | 2 |
T-A-4 | Time value of money calculations | 3 |
T-A-5 | Test | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The importance of information in financial decisions | 1 |
T-W-2 | Data scientists and the new way how companies can use data | 1 |
T-W-3 | A brief insight into derivatives: forward/futures contracts and options | 3 |
T-W-4 | Using machine learning and business intelligence in the financial decisions | 1 |
T-W-5 | Basics of Financial Engineering and Structured Finance: Special Purpose Vehicles (SPV), Structuring investments | 3 |
T-W-6 | Test | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Reading recommended literature | 7 |
A-A-2 | Preparation for the classes | 3 |
A-A-3 | Preparation to the test | 5 |
A-A-4 | Participation in classes and the test | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Reading recommended literature | 6 |
A-W-2 | Preparation for the classes | 3 |
A-W-3 | Participation in classes | 10 |
A-W-4 | Preparation to the test | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures, exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: The test at the end of the classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Students know how important the data are and how important is their quality | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
WM-WEKON_1-_FDM_W02 Students understand how important new methods of analysis based on machine learning are in making decisions | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_FDM_U01 The student knows how to use derivative instruments to hedge against various types of risk on the market | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
WM-WEKON_1-_FDM_U02 Students can calculate the value of the company, calculate working capital, time value of money and can explain the company's cash flow | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_FDM_K01 The student is aware of lifelong learning | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_??_W01 Students know how important the data are and how important is their quality | 2,0 | |
3,0 | The student understands the importance of data and their analysis in the process of making financial decisions | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_FDM_W02 Students understand how important new methods of analysis based on machine learning are in making decisions | 2,0 | |
3,0 | Students know new methods supporting making financial decisions | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_FDM_U01 The student knows how to use derivative instruments to hedge against various types of risk on the market | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use an appropriate derivative to solve a specific problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_FDM_U02 Students can calculate the value of the company, calculate working capital, time value of money and can explain the company's cash flow | 2,0 | |
3,0 | Students can calculate at least the time value of money or working capital or can explain the company's cash flow | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_FDM_K01 The student is aware of lifelong learning | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the necessity of lifelong learning | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeff Madura, Roland Fox, International Financial Management, 2011