Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Psychology of Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Psychology of Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 20 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basics of marketing

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To acquaint students with the basic issues of psychological influences in marketing
C-2Developing the ability to solve practical problems related to creating effective marketing messages
C-3Familiarizing students with the results of research on consumer psychology and its role in formulating marketing messages by the company

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1The impact of marketing on consumer attitudes4
T-A-2Consumer behaviour4
T-A-3The roles and stages in the buying process4
T-A-4Psychology of the advertising message4
T-A-5Psychology rules in marketing4
20
wykłady
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes2
T-W-2Consumer behaviour2
T-W-3The roles and stages in the buying process2
T-W-4Psychology of the advertising message2
T-W-5Psychology rules in marketing2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1participation in classes20
A-A-2preparation to class excersises and tasks30
50
wykłady
A-W-1participation in lectures10
A-W-2preparation to course test15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1information lecture
M-2conversational lecture
M-3case studies
M-4staging
M-5discussion
M-6film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises
S-4Ocena podsumowująca: written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PM_W01
after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PM_U01
a student can analyse the basic elements of consumer behaviour
C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_PM_K01
a student show creativity in marketing excersises
C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PM_W01
after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
2,0
3,0the student has acquired basic knowledge of the course
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PM_U01
a student can analyse the basic elements of consumer behaviour
2,0
3,0a student can analyse the basic elements of consumer behaviour
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_PM_K01
a student show creativity in marketing excersises
2,0
3,0a student shows creativity in marketing excersises
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Martin M Evans, Gordon Foxall, Ahmad Jamal, Consumer Behaviour, J. Wiley & Sons, New York, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Cialdini R., Influence: The Psychology of Persuasion, Collins Business Essentials, New York, 2009
  2. Dooley R, Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing, Brilliance Audio, New York, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1The impact of marketing on consumer attitudes4
T-A-2Consumer behaviour4
T-A-3The roles and stages in the buying process4
T-A-4Psychology of the advertising message4
T-A-5Psychology rules in marketing4
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes2
T-W-2Consumer behaviour2
T-W-3The roles and stages in the buying process2
T-W-4Psychology of the advertising message2
T-W-5Psychology rules in marketing2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1participation in classes20
A-A-2preparation to class excersises and tasks30
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lectures10
A-W-2preparation to course test15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PM_W01after completing the course students should known the principles of psychological influences effectively used in marketing
Cel przedmiotuC-1To acquaint students with the basic issues of psychological influences in marketing
C-2Developing the ability to solve practical problems related to creating effective marketing messages
C-3Familiarizing students with the results of research on consumer psychology and its role in formulating marketing messages by the company
Treści programoweT-W-4Psychology of the advertising message
T-W-5Psychology rules in marketing
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes
T-W-2Consumer behaviour
T-W-3The roles and stages in the buying process
Metody nauczaniaM-1information lecture
M-2conversational lecture
M-3case studies
M-4staging
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises
S-4Ocena podsumowująca: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0the student has acquired basic knowledge of the course
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PM_U01a student can analyse the basic elements of consumer behaviour
Cel przedmiotuC-1To acquaint students with the basic issues of psychological influences in marketing
C-2Developing the ability to solve practical problems related to creating effective marketing messages
C-3Familiarizing students with the results of research on consumer psychology and its role in formulating marketing messages by the company
Treści programoweT-W-4Psychology of the advertising message
T-W-5Psychology rules in marketing
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes
T-W-2Consumer behaviour
T-W-3The roles and stages in the buying process
Metody nauczaniaM-1information lecture
M-2conversational lecture
M-3case studies
M-4staging
M-5discussion
M-6film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises
S-4Ocena podsumowująca: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student can analyse the basic elements of consumer behaviour
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_PM_K01a student show creativity in marketing excersises
Cel przedmiotuC-1To acquaint students with the basic issues of psychological influences in marketing
C-2Developing the ability to solve practical problems related to creating effective marketing messages
C-3Familiarizing students with the results of research on consumer psychology and its role in formulating marketing messages by the company
Treści programoweT-W-4Psychology of the advertising message
T-W-5Psychology rules in marketing
T-W-1The impact of marketing on consumer attitudes
T-W-2Consumer behaviour
T-W-3The roles and stages in the buying process
Metody nauczaniaM-2conversational lecture
M-3case studies
M-4staging
M-5discussion
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: in-class activity
S-3Ocena formująca: mandatory tasks and excercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student shows creativity in marketing excersises
3,5
4,0
4,5
5,0