Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING THERMODYNAMICS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot CHEMICAL ENGINEERING THERMODYNAMICS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,30zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,40egzamin
laboratoriaL1 30 2,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To acquaint students with the basic concepts of process thermodynamics.
C-2Developing the ability to solve tasks in the field of process thermodynamics.
C-3The formation of an open attitude to the joint search for solutions to problems in the field of process thermodynamics.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Calculation of thermodynamic properties of fluids. Analysis of flow processes. Energy, exergy and entropy balances of processes. Calculation of phase equilibria. Analysis of thermodynamic cycles and processes.30
30
laboratoria
T-L-1Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium.30
30
wykłady
T-W-1The first law of thermodynamics, entropy and the second law of thermodynamics, equations of state and intermolecular forces, thermodynamic properties of fluids, thermodynamic analysis of flow processes, exergy, thermodynamic cycles, solution thermodynamics, phase equilibria, chemical reaction equilibria, thermodynamic analysis of processes.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes28
A-A-2Written test2
A-A-3Self-study of the literature16
A-A-4Consultations5
51
laboratoria
A-L-1Participation in laboratories28
A-L-2Preparation of reports5
A-L-3Self-study of the literature10
A-L-4Written tests2
A-L-5Consultations5
50
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Written exam2
A-W-3Self-study of the literature14
A-W-4Consultations5
51

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Classes
M-3Laboratories

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Lecture - written exam
S-2Ocena formująca: Classes - written test
S-3Ocena formująca: Laboratories - written reports
S-4Ocena podsumowująca: Laboratories - written tests

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C10_W02
Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics
C-1T-W-1, T-A-1, T-L-1M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C10_U01
Student can solve problems associated with thermodynamic systems.
C-2T-A-1, T-L-1M-2, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C10_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics.
C-3T-L-1M-3S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C10_W02
Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of chemical and process thermodynamics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C10_U01
Student can solve problems associated with thermodynamic systems.
2,0
3,0Student can solve basic problems associated with thermodynamic systems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C10_K01
Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics.
2,0
3,0Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1999
  2. H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
  3. M.D. Koretsky, Engineering and Chemical Thermodynamics, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 2004
  4. H.S. Fogler, Elements of chemical reaction engineering, Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences, New Jersey, 2006, 4th ed.
  5. D. Kondepudi, Introduction to modern thermodynamics, John Wiley & Sons Inc., Chichester, UK, 2008

Literatura dodatkowa

  1. B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice-Hall International, Boston, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Calculation of thermodynamic properties of fluids. Analysis of flow processes. Energy, exergy and entropy balances of processes. Calculation of phase equilibria. Analysis of thermodynamic cycles and processes.30
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The first law of thermodynamics, entropy and the second law of thermodynamics, equations of state and intermolecular forces, thermodynamic properties of fluids, thermodynamic analysis of flow processes, exergy, thermodynamic cycles, solution thermodynamics, phase equilibria, chemical reaction equilibria, thermodynamic analysis of processes.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes28
A-A-2Written test2
A-A-3Self-study of the literature16
A-A-4Consultations5
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in laboratories28
A-L-2Preparation of reports5
A-L-3Self-study of the literature10
A-L-4Written tests2
A-L-5Consultations5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Written exam2
A-W-3Self-study of the literature14
A-W-4Consultations5
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C10_W02Student demonstrates knowledge of chemical and process thermodynamics
Cel przedmiotuC-1To acquaint students with the basic concepts of process thermodynamics.
Treści programoweT-W-1The first law of thermodynamics, entropy and the second law of thermodynamics, equations of state and intermolecular forces, thermodynamic properties of fluids, thermodynamic analysis of flow processes, exergy, thermodynamic cycles, solution thermodynamics, phase equilibria, chemical reaction equilibria, thermodynamic analysis of processes.
T-A-1Calculation of thermodynamic properties of fluids. Analysis of flow processes. Energy, exergy and entropy balances of processes. Calculation of phase equilibria. Analysis of thermodynamic cycles and processes.
T-L-1Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Classes
M-3Laboratories
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Classes - written test
S-3Ocena formująca: Laboratories - written reports
S-1Ocena podsumowująca: Lecture - written exam
S-4Ocena podsumowująca: Laboratories - written tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of chemical and process thermodynamics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C10_U01Student can solve problems associated with thermodynamic systems.
Cel przedmiotuC-2Developing the ability to solve tasks in the field of process thermodynamics.
Treści programoweT-A-1Calculation of thermodynamic properties of fluids. Analysis of flow processes. Energy, exergy and entropy balances of processes. Calculation of phase equilibria. Analysis of thermodynamic cycles and processes.
T-L-1Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium.
Metody nauczaniaM-2Classes
M-3Laboratories
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Classes - written test
S-3Ocena formująca: Laboratories - written reports
S-4Ocena podsumowująca: Laboratories - written tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can solve basic problems associated with thermodynamic systems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C10_K01Student understands the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics.
Cel przedmiotuC-3The formation of an open attitude to the joint search for solutions to problems in the field of process thermodynamics.
Treści programoweT-L-1Parameters of moist air. Heat of solids combustion. Gas-solid equilibirum. Isosteric heat of adsorption. Crystallization equilibrium.
Metody nauczaniaM-3Laboratories
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Laboratories - written reports
S-4Ocena podsumowująca: Laboratories - written tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of chemical and process thermodynamics.
3,5
4,0
4,5
5,0