Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu FOOD CHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | FOOD CHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Musik <marlena.musik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student has knowledge, skills and competences in food chemistry, chemical and physical factors affecting food ingredients during processing. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Determination of water content in food products | 5 |
T-L-2 | Determination of total protein in food | 5 |
T-L-3 | Determination of total lipid concentration | 5 |
T-L-4 | Determination of fatty acid methyl esters in vegetable oils | 5 |
T-L-5 | Separation of pigments | 5 |
T-L-6 | Determination of acidity of selected food products | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction of Food Chemistry | 2 |
T-W-2 | Water and minerals | 2 |
T-W-3 | Food carbohydrates | 2 |
T-W-4 | Food lipids | 2 |
T-W-5 | Food proteins | 2 |
T-W-6 | Colloids and emulsions | 2 |
T-W-7 | Non-protein nitrogen compounds in food | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratory work | 30 |
A-L-2 | Literature study | 15 |
A-L-3 | Analysis and interpretation of the results | 15 |
A-L-4 | Preparation of the reports | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Individual literature studies | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final written test - lectures |
S-2 | Ocena formująca: Reports |
S-3 | Ocena formująca: Continuous assesment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student is able to: name and define basic groups of chemical compounds occurring in food, describe and characterize the most important types of transformations in food products. | — | — | C-1 | T-L-4, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-L-1, T-L-6, T-W-7, T-W-3, T-L-5, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 As a result of the conducted classes the student is able to select simple methods of determining the chemical composition of food for the most important groups of food and determine the relationships between food components. | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student properly uses the acquired knowledge and skills in the implementation of the tasks entrusted to him. The student can responsibly solve problems and tasks set before him. The student independently makes decisions related to the implementation of tasks. The student is creative and open to suggestions. | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student is able to: name and define basic groups of chemical compounds occurring in food, describe and characterize the most important types of transformations in food products. | 2,0 | |
3,0 | The student has knowledge basic groups of chemical compounds occurring in food, describe and characterize the most important types of transformations in food products. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 As a result of the conducted classes the student is able to select simple methods of determining the chemical composition of food for the most important groups of food and determine the relationships between food components. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to determine the chemical composition of food and the relationship between food components. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student properly uses the acquired knowledge and skills in the implementation of the tasks entrusted to him. The student can responsibly solve problems and tasks set before him. The student independently makes decisions related to the implementation of tasks. The student is creative and open to suggestions. | 2,0 | |
3,0 | The student has knowledge and skills in the implementation of the tasks entrusted to him. The student can responsibly solve problems and tasks set before him. The student independently makes decisions related to the implementation of tasks. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- H. -D. Belitz, W. Grosch, P. Schieberle, Food Chemistry, Springer-Verlag, Berlin, 2004, 3rd
- P.C.K. Cheung, B.M. Mehta, Handbook of food chemistry, Springer-Verlag, Berlin, 2015
Literatura dodatkowa
- J.M. deMan, Principles of food chemistry, Aspen Publishers, Gaithersburg, Maryland, 1999, 3rd