Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTRODUCTION TO RHEOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTRODUCTION TO RHEOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemical engineering fundamentals |
W-2 | Applied Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims to give a general introduction to the theory and practice of rheology |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Laboratories include experiments related to rheometric measurements of selected Newtonian and non-Newtonian systems at room temperature and high temperature, as well as descriptions of the results of rheometric measurements using mathematical models | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. Rheology and rheometry. Viscosity. Practical ranges of variables which affect viscosity. The shear-dependent viscosity of non-Newtonian liquids. Viscometers for measuring shear viscosity. Linear viscoelasticity. Normal stresses. Extensional viscosity. Rheology of polymeric liquids. Rheology of suspensions. Theoretical rheology. Written test. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Obligatory attendance the laboratory works | 30 |
A-L-2 | Literature study on the topics of laboratory exercises | 15 |
A-L-3 | Preparing of written reports | 20 |
A-L-4 | One-on-One teaching consultations | 5 |
A-L-5 | Repetition of the problems analyzed in the laboratory | 5 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 15 |
A-W-2 | Literature study on the topics discussed within the frame of the lectures | 2 |
A-W-3 | Remembering, understanding and analyzing of the lectures content | 2 |
A-W-4 | One-on-One teaching consultations | 2 |
A-W-5 | Repetition of the lectures content to the exam | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Activating methods: lecture illustrated by multimedia presentation and didactic discussion |
M-2 | Practical methods: laboratory exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lectures - written final test |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory - individual report after each laboratory |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the rheology and rheometry | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the rheology and rheometry | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Students have the ability to solving and analyzing processes in the field of the rheology and rheometry. Students understand the needs of continuous training and development in the field of the rheology and rheometry | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Students will acquire detailed theoretical knowledge on many aspects within the framework of the rheology and rheometry | 2,0 | |
3,0 | Students have the ability to explain on the basic level theoretical problems which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Students will acquire practical knowledge on many aspects within the framework of the rheology and rheometry | 2,0 | |
3,0 | Students have the ability to calculate and solve on the basic level different practical problems which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Students have the ability to solving and analyzing processes in the field of the rheology and rheometry. Students understand the needs of continuous training and development in the field of the rheology and rheometry | 2,0 | |
3,0 | Students understand on the basic level the needs of the continuous training and development in the fields which are included in course contents | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- H.A. Barnes, J.F. Hutton, K. Walters, An Introduction to Rheology, Howard A. Barnes, John Fletcher Hutton, Kenneth Walters, Amsterdam, 1989, ISBN 0 444 87140 3
- Thomas G. Mezger, The Rheology Handbook, Vincentz Network, 2011, 4th Edition, ISBN 978-3866308428