Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu HEAT TRANSFER:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot HEAT TRANSFER
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamentals of chemical engineering
W-2Physics
W-3Mathematics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. 3.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 4.Apply heat transfer principles to design heat exchanger. 5.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analysis of heat conduction.3
T-A-2Analysis of convective heat transfer: laminar and turbulent.4
T-A-3Analysis of simultaneous heat and mass transfer.2
T-A-4Analysis of boiling and condensation.2
T-A-5Heat exchanger calculations.4
15
wykłady
T-W-1Introduction.1
T-W-2Heat conduction.5
T-W-3Convective heat transfer: laminar and turbulent.6
T-W-4Simultaneous heat and mass transfer.2
T-W-5Boiling. Condensation.2
T-W-6Radiation.2
T-W-7Heat exchanger: type of equipment.2
T-W-8Heat exchanger calculations.4
T-W-9Design of heat exchanger.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Class participation15
A-A-2Solving computational problems10
25
wykłady
A-W-1Class participation30
A-W-2Individual work20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Classis illustrated by computer and manual calculations

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems.
C-1T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to: 1.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 2.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to apply heat transfer principles to design heat exchanger.
C-1T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems.
2,0
3,0The student is able to identify the different modes of heat transfer and formulate basic equation for heat transfer problems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to: 1.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 2.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
2,0
3,0The student is able to solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods and apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to apply heat transfer principles to design heat exchanger.
2,0
3,0The student is able to apply heat transfer principles to design heat exchanger.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Incropera F.P., Lavine A.S., DeWitt D.P., Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Wiley, New York, 2011
  2. Rathore M.M., Kapuno R.R., Engineering Heat Transfer, Jones & Bartlett Learning, Sudbury, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analysis of heat conduction.3
T-A-2Analysis of convective heat transfer: laminar and turbulent.4
T-A-3Analysis of simultaneous heat and mass transfer.2
T-A-4Analysis of boiling and condensation.2
T-A-5Heat exchanger calculations.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction.1
T-W-2Heat conduction.5
T-W-3Convective heat transfer: laminar and turbulent.6
T-W-4Simultaneous heat and mass transfer.2
T-W-5Boiling. Condensation.2
T-W-6Radiation.2
T-W-7Heat exchanger: type of equipment.2
T-W-8Heat exchanger calculations.4
T-W-9Design of heat exchanger.6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Class participation15
A-A-2Solving computational problems10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class participation30
A-W-2Individual work20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_W01The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. 3.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 4.Apply heat transfer principles to design heat exchanger. 5.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
Treści programoweT-W-2Heat conduction.
T-W-5Boiling. Condensation.
T-W-6Radiation.
T-W-8Heat exchanger calculations.
T-W-3Convective heat transfer: laminar and turbulent.
Metody nauczaniaM-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Classis illustrated by computer and manual calculations
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to identify the different modes of heat transfer and formulate basic equation for heat transfer problems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U01The student will be able to: 1.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 2.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. 3.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 4.Apply heat transfer principles to design heat exchanger. 5.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
Treści programoweT-W-2Heat conduction.
T-W-4Simultaneous heat and mass transfer.
T-W-5Boiling. Condensation.
T-W-6Radiation.
T-W-8Heat exchanger calculations.
T-W-3Convective heat transfer: laminar and turbulent.
T-W-9Design of heat exchanger.
T-A-1Analysis of heat conduction.
T-A-2Analysis of convective heat transfer: laminar and turbulent.
T-A-3Analysis of simultaneous heat and mass transfer.
T-A-4Analysis of boiling and condensation.
T-A-5Heat exchanger calculations.
Metody nauczaniaM-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Classis illustrated by computer and manual calculations
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods and apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01The student will be able to apply heat transfer principles to design heat exchanger.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Identify the different modes of heat transfer. 2.Formulate basic equation for heat transfer problems. 3.Solve differential and algebraic equations associated with heat transfer using analytical and numerical methods. 4.Apply heat transfer principles to design heat exchanger. 5.Apply Aspen Plus to design of heat exchanger.
Treści programoweT-W-8Heat exchanger calculations.
T-W-9Design of heat exchanger.
Metody nauczaniaM-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Classis illustrated by computer and manual calculations
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to apply heat transfer principles to design heat exchanger.
3,5
4,0
4,5
5,0