Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu PRINCIPLES OF ORGANIC CHEMISTRY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PRINCIPLES OF ORGANIC CHEMISTRY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of general chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student knows the basic theoretical rules applicable in organic chemistry. |
C-2 | The student knows the structures and the basic reactivities of the common functional groups of organic compounds. |
C-3 | The student is able to solve the simple problems in organic chemistry. |
C-4 | The student uses the basic laboratory techniques. |
C-5 | The student knows the basic principles of making an experiment report. |
C-6 | The student is aware of the importance of knowledge acquired within the subject for the developement of science and for impovement of the quality of life. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Exercises in recognizing functional groups, naming organic compounds and writing their structural formulas. | 5 |
T-A-2 | Solving simple problems in organic chemistry. | 9 |
T-A-3 | The final test. | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Regulations and safety rules in organic chemistry laboratory. Basic laboratory equipment. Principles of laboratory raport preparation. | 5 |
T-L-2 | Determination of melting point and boiling point. Simple and fractional distillations. | 10 |
T-L-3 | Preparation and purification of acetanilide, p-bromoacetanilide, aspirin, n-buthyl acetate, dibenzylideneacetone. | 30 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organic chemistry in life and science (an introduction). | 1 |
T-W-2 | Basic rules of organic chemistry. | 2 |
T-W-3 | Overview of the structures and properties of basic functional groups. | 10 |
T-W-4 | The functional group transformations – an introduction to the synthesis of organic compounds. | 1 |
T-W-5 | The final single choice test. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the classes. | 15 |
A-A-2 | Self study of the recomended literature | 5 |
A-A-3 | Consultations. | 5 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participations in the laboratory classes. | 45 |
A-L-2 | Theoretical preparation to the laboratory classes. | 50 |
A-L-3 | The preparation of the written raports. | 20 |
A-L-4 | Consultations. | 10 |
125 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the lectures | 15 |
A-W-2 | Self-study of the recommended literature | 8 |
A-W-3 | Consultations | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with discussion. |
M-2 | Laboratory exercises. |
M-3 | Classes with discussion. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Continuous assessment: laboratory reports and activity |
S-2 | Ocena podsumowująca: Writting the final test. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student has basic knowledge on the structure and reactivity of functional groups occuring in organic compounds. | — | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
WM-WTiICh_1-_??_W02 The student has knowledge of fundamental rules of organic chemistry. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to plan and perform the basic operation in the field of laboratory unit processes. | — | — | C-4, C-5 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student is aware of the importance of organic chemistry in life and science. | — | — | C-6 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student has basic knowledge on the structure and reactivity of functional groups occuring in organic compounds. | 2,0 | |
3,0 | Positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WTiICh_1-_??_W02 The student has knowledge of fundamental rules of organic chemistry. | 2,0 | |
3,0 | Positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to plan and perform the basic operation in the field of laboratory unit processes. | 2,0 | |
3,0 | Positive evaluation of the laboratoty raport. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student is aware of the importance of organic chemistry in life and science. | 2,0 | |
3,0 | Positive grade of the final test (more than 55% correct answers) and positive grades of lab. raports. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrew F. Parsons, Keynotes in Organic Chemistry, Blackwell Science, 2003
- John McMurry, Organic Chemistry, Brooks/cole, 2012, 8e
- John McMurry, Organic Chemistry Solutions Manual, Brook/Cole, 2012, 8e
- James W. Zubrick, The Organic Chemistry Survival Manual, John Wiley & Sons, 1988, 2 ed
Literatura dodatkowa
- DAVID R. KLEIN, ORGANIC CHEMISTRY I AS A SECOND LANGUAGE. Translanting the Basic Concepts., John Wiley & Sons, Inc, 2008, second