Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL AND PROCESS ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL AND PROCESS ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl>, Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of mathematics. |
W-2 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Apply process principles learnt in other chemical engineering courses to practical situations |
C-2 | Identify and analyse the fundamental physical parameters of an experimental system |
C-3 | Write technical reports |
C-4 | Perform statistical analysis on data and conduct statistically designed experiments |
C-5 | Demonstrate laboratory and analytical skills, safety awareness and organisational skills |
C-6 | Demonstrate skills with numerical methods and computing applications |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Comprises experiments related to various aspects reletaing with chemical engineering: measurment of density, viscosity (rhelogy), ph, reflacting index, interfacial tension, mixing process, formulating of two phase system, sedimentation process, measurment techniques used in flow, numerical simulation of flow and process. After successfully conducting an experiment, the students need to write a well formatted technical report. In addition, the course will introduce students to numerical methods for solving typical chemical engineering problems. It also introduces the students to the use of spreadsheets to solve chemical engineering design and process problems. | 75 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Class participation | 75 |
A-L-2 | One-on-One Teaching Consultations | 25 |
A-L-3 | Self-preparation for laboratory | 75 |
A-L-4 | Self-preparation of reports | 50 |
225 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | activating methods: didactic discussion |
M-2 | practical methods - calculation, design, numerical/simulation study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lab Report (Individual) after each labratory |
S-2 | Ocena podsumowująca: written final test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to measure a physcial properties of liquid, solid and gas, identify the various types of measurment equipments used in the chemical engineering and use commercial software to analyze data and simulate the process. | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to apply knowledge of measurement techniques to identify physical properties and solve chemical engineering problems. | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-6 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student will be began to prepare for a role as a professional chemical engineer in industry or academia | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 The student will be able to measure a physcial properties of liquid, solid and gas, identify the various types of measurment equipments used in the chemical engineering and use commercial software to analyze data and simulate the process. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to identify common measurement technigues used in chemical and process engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 The student will be able to apply knowledge of measurement techniques to identify physical properties and solve chemical engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to make calculation and solve the basic level of diffrent practical problems in chemical and process engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 Student will be began to prepare for a role as a professional chemical engineer in industry or academia | 2,0 | |
3,0 | Student will understand basic level the needs of the continuous training and development in the field of chemical and process engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Thomas Ch. E., Process technology equipment and systems, Cengage Learning, Stamford, 2015
- K. Walters, An Introduction to Rheology, Elsevier Science, 1989
- Howard A. Barnes, A Handbook of Elementary Rheology, University of Wales, Institute of Non-Newtonian Fluid Mechanics, 2000
- McCabe W.L., Smith J.C., Harriott P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 2005