Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu WATER AND WASTWATER TREATMENT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | WATER AND WASTWATER TREATMENT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Taken at least one undergraduate course in general chemistry; Taken at least one undergraduate course in physics; Comfort with doing some math |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To give knowledge of different processes technology for present and future water purification and wastewater treatment, including construction, dimensioning and operation. Processes based on filtration and chemical precipitation, sludge treatment technologies, systems and methods for recovery of nutrients from sewage. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Detrmining chlorine and coagulant dosage | 2 |
T-A-2 | Pipeline flow of liquids and suspensions. Local resistance flow. Filling and emptying tanks. | 4 |
T-A-3 | Filtration and sedimentation in the removal of pollutants - basic calculations | 6 |
T-A-4 | Process control calculations - wastwater treatment plant unit processes | 3 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Basic physical and chemical water and wastwater parameters - pH, dissolved oxygen, conductance, turbidity. | 1 |
T-L-2 | Coagulation. Water treatment with iron salts | 3 |
T-L-3 | Adsorption of organic contaminants on active coal. Adsorption models | 3 |
T-L-4 | Aeration. Iron removal techniques (deferrization) | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Supply water characteristics, water quality, drinking wate quality standards, characteristics of wastwater | 4 |
T-W-2 | Basic water and wastewater treatment unite processes: aeration, screening, sedimentation, coagulation/ floculation, filtration, disinfection | 6 |
T-W-3 | Advanced water and wastwater treatment processes: ion exchange, ozonation, adsorption, ultra filtration, membrane processes, UV disinfection, phosphorus removal, nitrogen removal (nitrification/denitrification), | 4 |
T-W-4 | Water treatment systems. | 2 |
T-W-5 | Wastwater treatment systems. Preliminary Treatment. Primary Treatment. Secondary (bilogical) tratment. Activated sludge process. | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Presence at auditorium exercises | 15 |
A-A-2 | preparation of control tasks | 17 |
32 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | presence at laboratory classes | 10 |
A-L-2 | prepareing raports | 10 |
A-L-3 | participation in the consultations | 2 |
A-L-4 | preparing to pass laboratory classes | 10 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | presence at lectures | 20 |
A-W-2 | reading literature | 5 |
A-W-3 | preparing to pass lectures | 5 |
A-W-4 | consultation | 5 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | multimedia lecture |
M-2 | practical exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous asssessment, reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
S-3 | Ocena formująca: discussion during the classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of the physical, chemical, and biological water and wastewater treatment processes. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student understands the purpose, operation, underlying mechanisms, and basic design principles of common water and wastewater treatment processes | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student understands contemporary water and wastewater treatment processes issues in a global and societal context. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge of the physical, chemical, and biological water and wastewater treatment processes. | 2,0 | |
3,0 | Student has the basic knowledge of the physical, chemical, and biological water and wastewater treatment processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student understands the purpose, operation, underlying mechanisms, and basic design principles of common water and wastewater treatment processes | 2,0 | |
3,0 | Student understands the purpose, operation, underlying mechanisms, and basic design principles of common water and wastewater treatment processes at the basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student understands contemporary water and wastewater treatment processes issues in a global and societal context. | 2,0 | |
3,0 | Student understands contemporary water and wastewater treatment processes issues in a global and societal context at the basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Droste, R.L., Theory and Practice of Water and Wastewater Treatment, John Wiley & Sons, New York, 1997
- 2. Kawamura, S., Integrated Design of Water Treatment Facilities, John Wiley & Sons, New York, 2000
Literatura dodatkowa
- 1. Barbara H., Drinking Water Chemistry: A Laboratory Manual., CRC Press, 2001
- Evangelou V.P., Environmental, Soil and Water Chemistry: Principles and Applications., Wiley, 1998