Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu GROWING OF ALTERNATIVE PLANT SPECIES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | GROWING OF ALTERNATIVE PLANT SPECIES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of botany, plant physiology and plant cultivation |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students acquire detailed knowledge of the most important alternative plant species, the quality requirements for their products and their production techniques, with a focus on arable crops in temperate climates |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Botany (short characteristics), choice of varieties and methods of sowing, fertilization, indirect and direct control of weeds and pests, establishment and management of stocks of the most important crops (industrial crops and root crops). | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cultivation of alternative plants is intended for the cultivation technologies of plant species used for food production and as raw materials for the cosmetics industry, e.g. Sugar Millet, Buckwheat, Quinoa, Amaranthus, Oillein, Borage, Russian Dandelion, Camelina, Miracle Tree) Also Dyeing Plants (Madder, Resede, Waid). It is reported on the economic importance, botany (short characteristics), site conditions (soil and climatic conditions) and selected cultivation methods | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in workshops | 10 |
A-A-2 | Self studying of material | 10 |
A-A-3 | Consultations | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 20 |
A-W-2 | Self study of literature | 4 |
A-W-3 | Preparation for the presentation | 2 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / multi-media presentations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Identification (detection) of individual plant species |
S-2 | Ocena podsumowująca: Preparation of presentations / projects |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation of presentations / Projects |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student is aware of the importance of alternative plant species in the economy. The student knows the cultivation technique of alternative plant species | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student is able to enumerate the principles and importance of the production of alternative crops and can choose the appropriate method and technology of cultivation that guarantees the profitability of the production | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the importance and understanding of the agrotechnical aspects of engineering, including its effects on the environment, and the associated decision-making responsibility | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student is aware of the importance of alternative plant species in the economy. The student knows the cultivation technique of alternative plant species | 2,0 | |
3,0 | The student can name and describe the most important alternative plant species and he / she can discuss the basic measures for their cultivation technologies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student is able to enumerate the principles and importance of the production of alternative crops and can choose the appropriate method and technology of cultivation that guarantees the profitability of the production | 2,0 | |
3,0 | The student can recognize and briefly characterize the alternative plant species | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the importance and understanding of the agrotechnical aspects of engineering, including its effects on the environment, and the associated decision-making responsibility | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the importance of the agrotechnical aspects of alternative crops cultivation, including its effects on the environment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Thomas McKeon, Douglas Hayes, David Hildebrand, Randall Weselake (eds.), Industrial Oil Crops, Academic Press and AOCS Press, 2016, 1. edition, eBook ISBN: 9780128053850. pp. 474
- A B Obilana, Sorghum - breeding and agronomy, ICRISAT, Hyderabad, Andra Pradesh, India, 2004
- Sharma, M., Gupta, S. K., & Mondal, A. K., Sharma, M., Gupta, S. KProduction and Trade of Major World Oil Crops. Technological Innovations in Major World Oil Crops, Springer New York, New York, 2011, Volume 1, 1–15., doi:10.1007/978-1-4614-0356-2_1
- Kauffman, C.S., and L.E. Weber, Grain amaranth, Timber Press, Portland, OR, 1990, p. 127-139., In: J. Janick and J.E. Simon (eds.), Advances in new crops.
- Pavek, P.L.S, Plant Guide for buckwheat (Fagopyrum esculentum)., USDA-Natural Resources Conservation Service, Pullman Plant Materials Center. Pullman, WA., 2016
- Team work, Energy from field energy crops – a handbook for energy producers, Jyväskylä Innovation Oy, JYVÄSKYLÄ, Finland, 2009, Handbook_for_energy_producers_www_version.pdf