Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Finite Element Method – Applications in Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finite Element Method – Applications in Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Use of FEM to solve engineering problems. 2. Understand how the FEM algorithms work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Problems related to mass transfer. | 4 |
T-A-2 | Problems related to heat transfer. | 6 |
T-A-3 | Problems in fluid mechanics. | 6 |
T-A-4 | Problems in Structural Dynamics | 4 |
T-A-5 | Problems in Rock Mechanics | 4 |
T-A-6 | Problems in soil mechanics. | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | An introduction to FEM | 1 |
T-W-2 | Fundamentals of discretization and approximation functions | 3 |
T-W-3 | Finite element equations based on the method of weighted residuals and on the principle of minimum potential energy | 4 |
T-W-4 | Linear structural analysis. | 3 |
T-W-5 | Linear analysis of field problems. | 3 |
T-W-6 | Nonlinear structural analysis | 3 |
T-W-7 | Introduction to computer programming aspects of the finite element method. | 6 |
T-W-8 | Applications of FEM in engineering. Example problems and solutions. | 7 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 17 |
A-A-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 17 |
A-W-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classes illustrated by computer calculations. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: written test at the end of the semester Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 The student knows the FEM algorithms | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to use FEM in engineering. | — | — | C-1 | T-W-8, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to use of FEM to solve engineering problems. | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_??_W01 The student knows the FEM algorithms | 2,0 | |
3,0 | The student knows the FEM algorithms sufficiently | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to use FEM in engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use FEM in engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to use of FEM to solve engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use of FEM to solve engineering problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E. Madenci, Guven I., The Finite Element Method and Applications in Engineering Using Ansys®, Springer, Berlin, 2003
- Quek S. S., Liu G.R., The Finite Element Method: A Practical Course, Butterworth-Heinemann, 2006
- Zhu B., The Finite Element Method: Fundamentals and Applications in Civil, Hydraulic, Mechanical and Aeronautical Engineering, Wiley, 2018
- Akin J. E., Finite element analysis with error estimators: an introduction to the FEM and adaptive error analysis for engineering students, Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2005
- Heinrich J.C., Pepper, D.W., The finite element method : basic concepts and applications with MATLAB, MAPLE, and COMSOL, CRC, 2017
Literatura dodatkowa
- Rao S.S., Numerical Methods for Engineers and Scientists, Prentice Hall, New Jersey, 2009