Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Immunology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Immunology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student should have basic knowledge in the field of biology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to provide students with knowledge about the division, functions and components of the human and animal immune system. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Division, functions and components of the immune system. | 2 |
T-L-2 | The red cell and white cell system of human and various animal species. | 4 |
T-L-3 | Immunological techniques based on the properties of antibodies. | 1 |
T-L-4 | Acute phase proteins. | 2 |
T-L-5 | Phagocytosis. | 2 |
T-L-6 | In vitro isolation and culture of lymphocytes. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to the immune system. | 1 |
T-W-2 | Cells involved in the immune response. | 2 |
T-W-3 | Cell type immune responses. Phagocytosis. | 2 |
T-W-4 | Soluble mediators of immunity. | 2 |
T-W-5 | The complement system. | 1 |
T-W-6 | Antigens and immunoglobulins. | 2 |
T-W-7 | Antigen recognition and presentation. | 2 |
T-W-8 | Immune system disorders. | 1 |
T-W-9 | Immunological techniques. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Precipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Preparing for the classes | 10 |
A-L-3 | Consultations | 5 |
A-L-4 | Preparing the multimedia presentation | 8 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcypitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-W-3 | Consultations | 5 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of the project |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 In terms of knowledge, the student names, distinguishes and characterizes the components of the immune system. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-7 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Is able to characterize the most important functions of the immune system and uses basic immunological techniques. | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-2, T-L-4 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 In terms of knowledge, the student names, distinguishes and characterizes the components of the immune system. | 2,0 | |
3,0 | The student minimally names, distinguishes and characterizes the components of the immune system; in expressing knowledge a student makes many mistakes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Is able to characterize the most important functions of the immune system and uses basic immunological techniques. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to sufficiently characterize the most important functions of the immune system and use basic immunological techniques | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Roitt I., Brostoff J., Male D., Immunology, Verlag, Brema, 1998
Literatura dodatkowa
- J.E. Coligan B.E. Bierer E.M. Shevach W. Strober, Short protocols in immunology, Wiley, 2005