Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Genetic Engineering Methods:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic Engineering Methods | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of molecular methods |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Get knowledge about techniques used in genetic engineering |
C-2 | Get the practical experience in genetic analysis methods |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Using different mothods to extract nucleic acid. | 3 |
T-L-2 | Set up a PCR. | 3 |
T-L-3 | Restriction enzyme digestrin, analyze PCR product using agarose gel electrophoresis. | 4 |
T-L-4 | HRM - High- esolution melt curve analysis, RT-PCR, Real Time PCR, | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: different methods used in genetic engineering and thair application. | 2 |
T-W-2 | DNA amplification methods including RT-PCR (reverse transcriptase), in situ PCR, mutational analysis. | 4 |
T-W-3 | PCR based mutation detection: SSCP, AS-PCR analysis, heteroduplex analysis, denaturing gradient gel electiophoresis, | 4 |
T-W-4 | DNA microarrays ( DNA chips), sequencing, nucleotide enumeration. | 4 |
T-W-5 | Genetic engineering methods and ethical considetations | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in classes | 15 |
A-L-2 | Self work with specialised publications | 10 |
A-L-3 | Laboratury projet preparation | 8 |
A-L-4 | Consultation | 5 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Self stady of recommended literature | 10 |
A-W-3 | Preparing for the writting test | 8 |
A-W-4 | Consultations | 5 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Theoretical lectures |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writting test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Studenst has knowledge how to use modern molecular methods | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Student knows how to use genetic engineering methods | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Explaining of basic of new methods use in genetic engineering | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_W01 Studenst has knowledge how to use modern molecular methods | 2,0 | |
3,0 | Student knows the general information about laboratory methods use in genetic engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_U01 Student knows how to use genetic engineering methods | 2,0 | |
3,0 | Student knows how to use genetic engineering methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_1-_??_K01 Explaining of basic of new methods use in genetic engineering | 2,0 | |
3,0 | Student can explain which method is the best | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nair A.J., Introduction to biotechnology and genetic engineering, Infinity Science, 2011
- Brown, Genomes 3, 2006
Literatura dodatkowa
- Gibson, Muse, A promoter of genome science, 2009