Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejetność korzystania z programów komputerowych (Word, Power Point, ChemDraw lub podobnych)
W-2znajomość języka angielskiego niezbędna do zrozumienia tekstów specjalistycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i przedstawiania prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętności logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z pracą badawczą i prowadzenia dyskusji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury10
A-SD-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy5
A-SD-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp10
A-SD-5konsultacje z prowadzącym20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-19_W01
Student ma wiedzę z zakresu technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych; rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
TCH_2A_W07C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-19_U01
Student wykorzystuje anglojęzyczną literaturę fachową – książki i czasopisma branżowe związane z prowadzoną tematyką badawczą.
TCH_2A_U04C-2T-SD-1M-1S-1
TCH_2A_D03-19_U02
Student potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i znanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w obszarze technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych, w szczególności prowadzonej tematyki badawczej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
TCH_2A_U07C-3, C-2T-SD-1M-1S-1
TCH_2A_D03-19_U03
Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych; student potrafi wykorzystać źródła literaturowe do interpretacji i prezentacji wybranych wyników własnych badań
TCH_2A_U10C-1, C-2T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-19_W01
Student ma wiedzę z zakresu technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych; rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-19_U01
Student wykorzystuje anglojęzyczną literaturę fachową – książki i czasopisma branżowe związane z prowadzoną tematyką badawczą.
2,0
3,0Student poprawnie wyszukuje materiały źródłowe, rozumie proste teksty.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D03-19_U02
Student potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i znanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w obszarze technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych, w szczególności prowadzonej tematyki badawczej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D03-19_U03
Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych; student potrafi wykorzystać źródła literaturowe do interpretacji i prezentacji wybranych wyników własnych badań
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura naukowa i fachowa wskazana przez opiekuna i/lub wyszukana przez studenta, 2011
  2. A. Zejca., M. Gorczzyca, Chemia Leków, PZWL, Warszawa, 1998, I
  3. J. Tułecki, Technologia środków leczniczych, PZWL, Warszawa, 1978, I

Literatura dodatkowa

  1. A. Kleemann, J. Engel, Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents, Applications, Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
  2. D. Lednicer, The Organic chemistry of Drug Synthesis, Willey, New York, 1995

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury10
A-SD-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy5
A-SD-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp10
A-SD-5konsultacje z prowadzącym20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-19_W01Student ma wiedzę z zakresu technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych; rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W07Absolwent posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony w własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i przedstawiania prezentacji
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-19_U01Student wykorzystuje anglojęzyczną literaturę fachową – książki i czasopisma branżowe związane z prowadzoną tematyką badawczą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U04Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie podstawowej komunikacji i specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2ukształtowanie umiejętności logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wyszukuje materiały źródłowe, rozumie proste teksty.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-19_U02Student potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią i znanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi w obszarze technologii organicznej leków, kosmetyków i środków pomocniczych, w szczególności prowadzonej tematyki badawczej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U07Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z pracą badawczą i prowadzenia dyskusji
C-2ukształtowanie umiejętności logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D03-19_U03Student potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych; student potrafi wykorzystać źródła literaturowe do interpretacji i prezentacji wybranych wyników własnych badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U10Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twórczy do interpretacji i prezentacji wybranych informacji
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i przedstawiania prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętności logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
Treści programoweT-SD-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0