Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1posiada umiejętność pracy z literaturą opisaną w aktualnym stanie wiedzy (książki, publikacje naukowe, patenty); potrafi przygotowywać multimedialne prezentacje.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej magisterskiej badań własnych i innych studentów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z zakresu aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych14
A-S-3konsultacje z prowadzącym5
A-S-4przygotowanie prezentacji ustnej11
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-13_U01
przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej.
IMiN_2A_U07C-1, C-2T-S-1M-1S-1, S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-13_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
IMiN_2A_K01C-2T-S-1M-1S-3

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-13_U01
przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej.
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-13_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
2,0
3,0Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. dobrana indywidualnie, niezbędna do zaplanowania i prowadzenia badań oraz do napisania pracy dyplomowej, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z zakresu aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja30
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych14
A-S-3konsultacje z prowadzącym5
A-S-4przygotowanie prezentacji ustnej11
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-13_U01przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski); bierze udział w dyskusji naukowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U07potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjnokomunikacyjnych w obszarze technologii materiałów/nanomateriałów oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej magisterskiej badań własnych i innych studentów
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z zakresu aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-13_K01analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej magisterskiej badań własnych i innych studentów
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z zakresu aktualnego stanu wiedzy w zakresie tematu pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0