Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie wszystkich przedmiotów związanych z tematem pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie technik pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie transportu żywności
C-4Wykształcenie u studenta umiejętności w przygotowaniu do prowadzenia podstawowych badań w chłodnictwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT2
T-S-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.2
T-S-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.2
T-S-4Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie.4
T-S-5Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych2
T-S-6Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.2
T-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.16
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2czytanie wskazanej literatury10
A-S-3przygotowanie prezentacji25
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
M-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-12_W01
Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie transportu żywności przy użyciu różnych galęzi transportu. Student zna elementy prawa autorskiego i wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod prowadzenia badań w chłodnictwie
TR_2A_W03, TR_2A_W12, TR_2A_W13, TR_2A_W14C-1T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-5, T-S-4, T-S-6, T-S-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie.
TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U03, TR_2A_U04, TR_2A_U05, TR_2A_U06, TR_2A_U08, TR_2A_U12, TR_2A_U20C-2T-S-4, T-S-7M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-12_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu transportu żywności.
TR_2A_K01, TR_2A_K02, TR_2A_K03, TR_2A_K08C-3T-S-7M-3S-1
TR_2A_D4-12_K02
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć w dziedzinie transportu żywności i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia.
TR_2A_K05, TR_2A_K06, TR_2A_K07C-3T-S-7M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-12_W01
Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie transportu żywności przy użyciu różnych galęzi transportu. Student zna elementy prawa autorskiego i wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod prowadzenia badań w chłodnictwie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-12_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu transportu żywności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
TR_2A_D4-12_K02
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć w dziedzinie transportu żywności i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Uchwała Rady Wydziału, Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT (z załącznikami) z dnia 13.09., 2009
  2. Burek J., Poradnik dyplomanta, Rzeszów, 2001

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT2
T-S-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.2
T-S-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.2
T-S-4Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie.4
T-S-5Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych2
T-S-6Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.2
T-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.16
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2czytanie wskazanej literatury10
A-S-3przygotowanie prezentacji25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-12_W01Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie transportu żywności przy użyciu różnych galęzi transportu. Student zna elementy prawa autorskiego i wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod prowadzenia badań w chłodnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W12zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
TR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
TR_2A_W14ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwej organizacji pracy badawczej lub projektowej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie technik pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji
Treści programoweT-S-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.
T-S-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.
T-S-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT
T-S-5Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych
T-S-4Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie.
T-S-6Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.
T-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-12_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U20potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej, potrafi dokonać oceny możliwości ochrony własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
Treści programoweT-S-4Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie.
T-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-12_K01Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu transportu żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia na innych kierunkach i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
TR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie transportu żywności
Treści programoweT-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-12_K02Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć w dziedzinie transportu żywności i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć transportu i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie transportu żywności
Treści programoweT-S-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli