Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość informatyki na poziomie szkoły średniej.
W-2Umiejętność obsługi komputera w stopniu dobrym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
C-4Rozwinięcie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
C-5Student poznaje zastosowanie technik komputerowych w procesach inżynierskich. Uczy się praktycznego wykorzystania podstawowych zasad obsługi sprzętu komputerowego oraz nabywa wiedzę o podstawowych systemach operacyjnych. Wykształca umiejętność tworzenia stron WWW oraz wykorzystywania Internetu jako źródła informacji. Stosuje pakiet Office do wspomagania pracy inżyniera elektroautomatyka oraz układa algorytmy i opisuje je w wybranych językach programowania w celu rozwiązywania średnio złożony problemów inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego4
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu5
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych5
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych4
T-L-5Instalacja i konfiguracja systemu operacyjnego2
T-L-6Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej5
T-L-7Tworzenie stron internetowych5
30
wykłady
T-W-1System komputerowy1
T-W-2Metody przetwarzania danych2
T-W-3System operacyjny - pojęcie, zadania2
T-W-4Sieci komputerowe4
T-W-5Komputer jako narzędzie w technologii żywności4
T-W-6Sztuczna Inteligencja2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu20
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_W01
Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
TZZ_1A_W09C-1T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_U01
Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U10C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1, S-3
TZZ_1A_A1_U02
Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04C-3T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05C-4T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_W01
Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z pewnymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_U01
Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
2,0Student nie posiada umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z licznymi niedociągnięciami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z pewnymi brakami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
TZZ_1A_A1_U02
Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
2,0Student nie potrafi tworzyć elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z pewnymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.

Literatura podstawowa

  1. Waverka P, Reid D, Word 2000 - kompendium wiedzy, PLJ, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Tustanowska-Kamrowska Krystyna, Techniki komputerowe bez stresu i lęku. Ćwiczenia, Wyd politechniki Poznańskiej, Poznań, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego4
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu5
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych5
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych4
T-L-5Instalacja i konfiguracja systemu operacyjnego2
T-L-6Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej5
T-L-7Tworzenie stron internetowych5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1System komputerowy1
T-W-2Metody przetwarzania danych2
T-W-3System operacyjny - pojęcie, zadania2
T-W-4Sieci komputerowe4
T-W-5Komputer jako narzędzie w technologii żywności4
T-W-6Sztuczna Inteligencja2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2studiowanie literatury przedmiotu20
A-L-3konsultacje z prowadzącym zajęcia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A1_W01Posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W09Zna w zaawansowanym stopniu organizmy wodne pozyskiwane dla przetwórstwa, zna i rozumie metody pozyskiwania organizmów wodnych poławianych i hodowlanych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu technologii informacyjnych
Treści programoweT-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego
T-L-6Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
T-L-7Tworzenie stron internetowych
T-L-5Instalacja i konfiguracja systemu operacyjnego
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-W-2Metody przetwarzania danych
T-W-3System operacyjny - pojęcie, zadania
T-W-5Komputer jako narzędzie w technologii żywności
T-W-4Sieci komputerowe
T-W-1System komputerowy
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań, ale z pewnymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i ich zastosowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A1_U01Potrafi wykorzystać komputer do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnycyh źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U02Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
TZZ_1A_U03Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2, czytać ze zrozumiem publikacje naukowe, instrukcje i dokumentację technologiczną.
TZZ_1A_U05Potrafi posługiwać się terminologią chemiczną, dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz.
TZZ_1A_U10Potrafi rozwiązywać problemy inżynierskie związane z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego. W tym celu potrafi wykorzystać poznane metody komputerowe.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
Treści programoweT-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z licznymi niedociągnięciami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych, ale z pewnymi brakami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wykorzystania komputera do analizy, graficznej prezentacji (wizualizacji) i interpretacji wyników badań naukowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A1_U02Potrafi tworzyć elektroniczne dokumenty różnych formatów, prezentacje multimedialne i strony WWW.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U02Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
TZZ_1A_U03Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2, czytać ze zrozumiem publikacje naukowe, instrukcje i dokumentację technologiczną.
TZZ_1A_U04Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
Treści programoweT-L-6Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
T-L-7Tworzenie stron internetowych
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi tworzyć elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z licznymi brakami.
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW, ale z pewnymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
5,0Student posiada znakomitą umiejętność tworzenia elektronicznych dokumentów różnych formatów, prezentacji multimedialnych i stron WWW.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A1_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
TZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
TZZ_1A_K04Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-4Rozwinięcie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
Treści programoweT-L-1Podstawowe komendy systemu operacyjnego
T-L-6Praca w sieci - Internet, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, konfiguracja komputera do pracy w sieci przewodowej jak i bezprzewodowej
T-L-7Tworzenie stron internetowych
T-L-5Instalacja i konfiguracja systemu operacyjnego
T-L-2Ćwiczenia z edycji tekstu
T-L-3Ćwiczenia z wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do analizy i opracowania danych
T-L-4Tworzenie prezentacji multimedialnych
T-W-2Metody przetwarzania danych
T-W-3System operacyjny - pojęcie, zadania
T-W-5Komputer jako narzędzie w technologii żywności
T-W-4Sieci komputerowe
T-W-1System komputerowy
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne (komputerowe)
M-1Wykłady informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń w laboratorium komputerowym
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ogólna aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych i wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do akwizycji i przetwarzania informacji.