Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy technologii roślinnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy technologii roślinnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Tokarczyk <Grzegorz.Tokarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Adamska <Iwona.Adamska@zut.edu.pl>, Katarzyna Felisiak <Katarzyna.Felisiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Hrebień-Filisińska <Agnieszka.Filisinska@zut.edu.pl>, Sylwia Przybylska <sylwia.przybylska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student, który rozpoczyna zajęcia z przedmiotu podstawy technologii roślinnej powinien znać podstawy biologii, chemii i mikrobiologii żywności.
W-2Student umie wykonywać obliczenia i opracowywać wyniki eksperymentu. Potrafi samodzielnie wyszukiwać i korzystać z dostępnych źródeł informacji oraz posługiwać sie literaturą fachową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie właściwości technologicznych i żywieniowych owoców i warzyw oraz ich przetwarzania z uwzględnieniem zagrożeń mikrobiologicznych.
C-2Celem ćwiczeń jest praktyczne poznanie zasad technologii wytwarzania produktów roślinnych z uwzględnieniem mikrobiologicznych aspektów ich zagrożeń na poszczególnych etapach produkcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wpływ obróbki termicznej na zawartość witaminy C w wybranych odmianach ziemniaków.2
T-L-2Technologia produkcji kompotu z owoców ziarnkowych a jego jakość.2
T-L-3Technologia produkcji chipsów a ich jakość.2
T-L-4Technologia produkcji marmolady.2
T-L-5Technologia produkcji marmolady wieloowocowej.2
T-L-6Charakterystyka i ocena właściwości sensorycznych i fizykochemicznych warzywnych soków fermentowanych.2
T-L-7Ocena porównawcza wybranych produktów kiszonych.2
T-L-8Ocena właściwosci sensorycznych i fizykochemicznych gotowych suszy owocowych i warzywnych zakupionych w handlu detalicznym.2
T-L-9Technologia produkcji papryki marynowanej a jej jakość.2
T-L-10Technologia i ocena jakości soku pomarańczowego naturalnie mętnego.2
T-L-11Technologia i ocena jakości soku pomidorowego typu przecierowego.2
T-L-12Ocena surowców i technologi produkcji mrożonki warzywnej trzyskładnikowej.2
T-L-13Technologia produkcji ketchupu.2
T-L-14Technologia produkcji przecierów owocowych a ich jakość.2
T-L-15Ocena jakości wybranych konserw warzywnych.2
30
wykłady
T-W-1Zakres, rola i zadania przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.2
T-W-2Charakterystyka owoców i warzyw pod względem składu chemicznego oraz ich przydatność technologiczna do przetwórstwa.2
T-W-3Wybrane metody utrwalania owoców i warzyw oraz ich wpływ na jakość produktu.2
T-W-4Technologia produkcji wyrobów kiszonych i ich znaczenie prozdrowotne.2
T-W-5Podział, charakterystyka i technologia wybranych półproduktów przetwórstwa owocowo-warzywnego.2
T-W-6Technologia produkcji dżemów, marmolad i powideł.2
T-W-7Charakterystyka,technologia produkcji i właściwości prozdrowotne soków owocowych i warzywnych.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywny udział w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń na podstawie literatury10
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów14
A-L-4Konsultacje5
59
wykłady
A-W-1Aktywny udział w wykładach15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą15
A-W-3Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-4Samodzielne przygotowanie do zaliczenia25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia praktyczne w zespołach (eksperyment, obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i oceny z wykładu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C10_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu temat dotyczacy właściwości owoców i warzyw pod wzgledem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego. Zna i rozumie podstawowe technologie przetwarzania surowców roślinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych.
MS_1A_W14C-1T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C10_U09
Student potrafi scharakteryzować surowce roślinne, określić ich przydatność technologiczną oraz zaplanować proces produkcyjny z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobiologicznych na poszczególnych jego etapach.
MS_1A_U09C-2T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C10_K01
Student ma świadomość konieczności ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę, której skutki potrafi ocenić.
MS_1A_K01C-1, C-2T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C10_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu temat dotyczacy właściwości owoców i warzyw pod wzgledem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego. Zna i rozumie podstawowe technologie przetwarzania surowców roślinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych.
2,0Zasób wiedzy studenta na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz podstawowych technologii przetwarzania surowców roslinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych jest niewystarczający.
3,0Zasób wiedzy studenta na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz podstawowych technologii przetwarzania surowców roslinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych jest wystarczający w stopniu dostatecznym.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyzej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu zauważalnych błędów.
5,0Student posiada dużą wiedzę na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz bardzo dobrze zna podstawowe technologie przetwarzania surowców roślinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C10_U09
Student potrafi scharakteryzować surowce roślinne, określić ich przydatność technologiczną oraz zaplanować proces produkcyjny z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobiologicznych na poszczególnych jego etapach.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować surowców roslinnych i ich przydatności technologicznej oraz jego umiejętności w zaplanowaniu procesu produkcyjnego z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobilogicznych na poszczególnych jego etapach są niewystarczające.
3,0Student potrafi scharakteryzować surowce roslinne i ich przydatność technologiczną, potrafi zaplanować proces produkcyjny z oszacowaniem zagrożeń mikrobilogicznych na poszczególnych jego etapach w stopniu dostatecznym
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Student bardzo dobrze potrafi scharakteryzować surowce roślinne i ich przydatność technologicznej oraz jego umiejętności w zaplanowaniu procesu produkcyjnego z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobiologicznych na poszczególnych jego etapach są powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C10_K01
Student ma świadomość konieczności ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę, której skutki potrafi ocenić.
2,0Kompetencje studenta w zakresie podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia się, a także odpowiedzialności za swoją pracę są nie wystarczające. Student nie potrafi być członkiem i liderem. Nie myśli i nie działa przedsiębiorczo. Nie zachowuje się profesjonalnie i nie rozumie społecznej roli absolwenta.
3,0Student jest gotów do ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia się, a także odpowiedzialności za swoją pracę są powyżej standardu. Student potrafi być bardzo dobrym członkiem i liderem. Wykazuje dużą aktywność myślenia i działania. Bardzo dobrze rozumie społeczną rolę lidera.

Literatura podstawowa

  1. Jarczyk A., Płocharski W., Technologia produktów owocowych i warzywnych. cz. I i II., WSE-H, Skierniewice, 2010
  2. Gawęcki J., Czapski J., Warzywa i owoce. Przetwórstwo i rola w żywieniu człowieka., WUP, Poznań, 2017
  3. Oszmiański J., Technologia i analiza produktów z owoców i warzyw., Wrocław, 2002
  4. Świetlikowska U., Surowce spożywcze, SGGW Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Mitek M., Leszczyński K., Wybrane zgadnienia z technologii żywności pochodzenia roślinnego., SGGW, Warszawa, 2014
  2. Czasopismo: International Journal of Food Science and Technology.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wpływ obróbki termicznej na zawartość witaminy C w wybranych odmianach ziemniaków.2
T-L-2Technologia produkcji kompotu z owoców ziarnkowych a jego jakość.2
T-L-3Technologia produkcji chipsów a ich jakość.2
T-L-4Technologia produkcji marmolady.2
T-L-5Technologia produkcji marmolady wieloowocowej.2
T-L-6Charakterystyka i ocena właściwości sensorycznych i fizykochemicznych warzywnych soków fermentowanych.2
T-L-7Ocena porównawcza wybranych produktów kiszonych.2
T-L-8Ocena właściwosci sensorycznych i fizykochemicznych gotowych suszy owocowych i warzywnych zakupionych w handlu detalicznym.2
T-L-9Technologia produkcji papryki marynowanej a jej jakość.2
T-L-10Technologia i ocena jakości soku pomarańczowego naturalnie mętnego.2
T-L-11Technologia i ocena jakości soku pomidorowego typu przecierowego.2
T-L-12Ocena surowców i technologi produkcji mrożonki warzywnej trzyskładnikowej.2
T-L-13Technologia produkcji ketchupu.2
T-L-14Technologia produkcji przecierów owocowych a ich jakość.2
T-L-15Ocena jakości wybranych konserw warzywnych.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres, rola i zadania przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.2
T-W-2Charakterystyka owoców i warzyw pod względem składu chemicznego oraz ich przydatność technologiczna do przetwórstwa.2
T-W-3Wybrane metody utrwalania owoców i warzyw oraz ich wpływ na jakość produktu.2
T-W-4Technologia produkcji wyrobów kiszonych i ich znaczenie prozdrowotne.2
T-W-5Podział, charakterystyka i technologia wybranych półproduktów przetwórstwa owocowo-warzywnego.2
T-W-6Technologia produkcji dżemów, marmolad i powideł.2
T-W-7Charakterystyka,technologia produkcji i właściwości prozdrowotne soków owocowych i warzywnych.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywny udział w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń na podstawie literatury10
A-L-3Przygotowanie do kolokwiów14
A-L-4Konsultacje5
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywny udział w wykładach15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą15
A-W-3Godziny kontaktowe z nauczycielem5
A-W-4Samodzielne przygotowanie do zaliczenia25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C10_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu temat dotyczacy właściwości owoców i warzyw pod wzgledem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego. Zna i rozumie podstawowe technologie przetwarzania surowców roślinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W14Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu podstaw technologii produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie właściwości technologicznych i żywieniowych owoców i warzyw oraz ich przetwarzania z uwzględnieniem zagrożeń mikrobiologicznych.
Treści programoweT-W-5Podział, charakterystyka i technologia wybranych półproduktów przetwórstwa owocowo-warzywnego.
T-W-3Wybrane metody utrwalania owoców i warzyw oraz ich wpływ na jakość produktu.
T-W-2Charakterystyka owoców i warzyw pod względem składu chemicznego oraz ich przydatność technologiczna do przetwórstwa.
T-W-7Charakterystyka,technologia produkcji i właściwości prozdrowotne soków owocowych i warzywnych.
T-W-6Technologia produkcji dżemów, marmolad i powideł.
T-W-1Zakres, rola i zadania przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.
T-W-4Technologia produkcji wyrobów kiszonych i ich znaczenie prozdrowotne.
Metody nauczaniaM-1Wykłady z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i oceny z wykładu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz podstawowych technologii przetwarzania surowców roslinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych jest niewystarczający.
3,0Zasób wiedzy studenta na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz podstawowych technologii przetwarzania surowców roslinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych jest wystarczający w stopniu dostatecznym.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyzej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu zauważalnych błędów.
5,0Student posiada dużą wiedzę na temat właściwości owoców i warzyw pod względem ich znaczenia technologicznego i zdrowotnego oraz bardzo dobrze zna podstawowe technologie przetwarzania surowców roślinnych z uwzględnieniem ich aspektów mikrobiologicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C10_U09Student potrafi scharakteryzować surowce roślinne, określić ich przydatność technologiczną oraz zaplanować proces produkcyjny z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobiologicznych na poszczególnych jego etapach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U09Potrafi ocenić przydatność technologiczną surowców roślinnych i zwierzęcych, zaproponować metody ich przetwarzania, oraz dobrać metody analityczne niezbędne do oceny jakości wytworzonych produktów.
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń jest praktyczne poznanie zasad technologii wytwarzania produktów roślinnych z uwzględnieniem mikrobiologicznych aspektów ich zagrożeń na poszczególnych etapach produkcji.
Treści programoweT-L-6Charakterystyka i ocena właściwości sensorycznych i fizykochemicznych warzywnych soków fermentowanych.
T-L-1Wpływ obróbki termicznej na zawartość witaminy C w wybranych odmianach ziemniaków.
T-L-2Technologia produkcji kompotu z owoców ziarnkowych a jego jakość.
T-L-3Technologia produkcji chipsów a ich jakość.
T-L-4Technologia produkcji marmolady.
T-L-5Technologia produkcji marmolady wieloowocowej.
T-L-7Ocena porównawcza wybranych produktów kiszonych.
T-L-8Ocena właściwosci sensorycznych i fizykochemicznych gotowych suszy owocowych i warzywnych zakupionych w handlu detalicznym.
T-L-9Technologia produkcji papryki marynowanej a jej jakość.
T-L-10Technologia i ocena jakości soku pomarańczowego naturalnie mętnego.
T-L-11Technologia i ocena jakości soku pomidorowego typu przecierowego.
T-L-12Ocena surowców i technologi produkcji mrożonki warzywnej trzyskładnikowej.
T-L-13Technologia produkcji ketchupu.
T-L-14Technologia produkcji przecierów owocowych a ich jakość.
T-L-15Ocena jakości wybranych konserw warzywnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia praktyczne w zespołach (eksperyment, obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować surowców roslinnych i ich przydatności technologicznej oraz jego umiejętności w zaplanowaniu procesu produkcyjnego z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobilogicznych na poszczególnych jego etapach są niewystarczające.
3,0Student potrafi scharakteryzować surowce roslinne i ich przydatność technologiczną, potrafi zaplanować proces produkcyjny z oszacowaniem zagrożeń mikrobilogicznych na poszczególnych jego etapach w stopniu dostatecznym
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Student bardzo dobrze potrafi scharakteryzować surowce roślinne i ich przydatność technologicznej oraz jego umiejętności w zaplanowaniu procesu produkcyjnego z jednoczesnym oszacowaniem zagrożeń mikrobiologicznych na poszczególnych jego etapach są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C10_K01Student ma świadomość konieczności ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę, której skutki potrafi ocenić.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K01Jest gotów do dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Jest gotów wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie właściwości technologicznych i żywieniowych owoców i warzyw oraz ich przetwarzania z uwzględnieniem zagrożeń mikrobiologicznych.
C-2Celem ćwiczeń jest praktyczne poznanie zasad technologii wytwarzania produktów roślinnych z uwzględnieniem mikrobiologicznych aspektów ich zagrożeń na poszczególnych etapach produkcji.
Treści programoweT-L-6Charakterystyka i ocena właściwości sensorycznych i fizykochemicznych warzywnych soków fermentowanych.
T-L-1Wpływ obróbki termicznej na zawartość witaminy C w wybranych odmianach ziemniaków.
T-L-2Technologia produkcji kompotu z owoców ziarnkowych a jego jakość.
T-L-3Technologia produkcji chipsów a ich jakość.
T-L-4Technologia produkcji marmolady.
T-L-5Technologia produkcji marmolady wieloowocowej.
T-L-7Ocena porównawcza wybranych produktów kiszonych.
T-L-8Ocena właściwosci sensorycznych i fizykochemicznych gotowych suszy owocowych i warzywnych zakupionych w handlu detalicznym.
T-L-9Technologia produkcji papryki marynowanej a jej jakość.
T-L-10Technologia i ocena jakości soku pomarańczowego naturalnie mętnego.
T-L-11Technologia i ocena jakości soku pomidorowego typu przecierowego.
T-L-12Ocena surowców i technologi produkcji mrożonki warzywnej trzyskładnikowej.
T-L-13Technologia produkcji ketchupu.
T-L-14Technologia produkcji przecierów owocowych a ich jakość.
T-L-15Ocena jakości wybranych konserw warzywnych.
T-W-5Podział, charakterystyka i technologia wybranych półproduktów przetwórstwa owocowo-warzywnego.
T-W-3Wybrane metody utrwalania owoców i warzyw oraz ich wpływ na jakość produktu.
T-W-2Charakterystyka owoców i warzyw pod względem składu chemicznego oraz ich przydatność technologiczna do przetwórstwa.
T-W-7Charakterystyka,technologia produkcji i właściwości prozdrowotne soków owocowych i warzywnych.
T-W-6Technologia produkcji dżemów, marmolad i powideł.
T-W-1Zakres, rola i zadania przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce.
T-W-4Technologia produkcji wyrobów kiszonych i ich znaczenie prozdrowotne.
Metody nauczaniaM-1Wykłady z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia praktyczne w zespołach (eksperyment, obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie średniej ocen z ćwiczeń i oceny z wykładu.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kompetencje studenta w zakresie podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia się, a także odpowiedzialności za swoją pracę są nie wystarczające. Student nie potrafi być członkiem i liderem. Nie myśli i nie działa przedsiębiorczo. Nie zachowuje się profesjonalnie i nie rozumie społecznej roli absolwenta.
3,0Student jest gotów do ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie podnoszenia swojej wiedzy i samokształcenia się, a także odpowiedzialności za swoją pracę są powyżej standardu. Student potrafi być bardzo dobrym członkiem i liderem. Wykazuje dużą aktywność myślenia i działania. Bardzo dobrze rozumie społeczną rolę lidera.