Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy anatomii człowieka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy anatomii człowieka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magda Bruszkowska <Magda.Bruszkowska@zut.edu.pl>, Izabela Dziaduch <Izabela.Daniel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 3,00,50egzamin
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu biologii
W-2Znajomość chemii organicznej i biochemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami a układami ustroju człowieka
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna2
T-L-2Układ kostny2
T-L-3Połączenia kości2
T-L-4Układ mięśniowy2
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy2
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy2
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i dokrewny2
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny2
T-L-9Narządy zmysłów2
T-L-10Kolokwium z ukłądu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów2
T-L-11Układ oddechowy2
T-L-12Układ pokarmowy2
T-L-13Układ wydalniczy2
T-L-14Układ rozrodczy2
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego2
30
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.2
T-W-2Tkanki2
T-W-3Powłoka wspólna2
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.2
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości2
T-W-6Układ mięśniowy2
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy2
T-W-8Układ nerwowy obwodowy2
T-W-9Układ dokrewny2
T-W-10Układ naczyniowy2
T-W-11Narządy zmysłów2
T-W-12Układ oddechowy2
T-W-13Układ pokarmowy2
T-W-14Układ wydalniczy2
T-W-15Układ rozrodczy żeński i męski2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-L-2przygotwanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do kolokwiów5
A-L-4godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-L-5analiza wskazanej literatury5
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2analiza wskazanej literatury20
A-W-3zajęcia kontaktowe z nauczycielem15
A-W-4przygotwanie do zaliczenia pisemnego25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne sprawdzające wiedzę z poszczególnych działów
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C3_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
MS_1A_W11C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-13, T-L-12, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-15, T-L-14, T-L-8, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C3_U03
Potrafi rozpoznać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
MS_1A_U03C-2, C-1T-L-13, T-L-12, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-15, T-L-14, T-L-8, T-L-6, T-L-7M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C3_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
MS_1A_K05C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C3_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
2,0Student nie posiada podstawowych wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
3,5Student posiada podstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,0Student posiada ponadpodstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,5Student posiada poszerzone wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
5,0Student rozległą wiedzę o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C3_U03
Potrafi rozpoznać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
2,0Student - nie potrafi rozpoznać tkanek oraz narządów poszczególnych układów człowieka - nie potrafi określić anatomicznej lokalizacji poszczególnych narządów
3,0Student w stopniu dostatecznym - potrafi z niewielkimi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z niewielkimi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
3,5Student w stopniu ponad dostatecznym - potrafi z nielicznymi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z nielicznymi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,0Student w stopniu dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,5Student w stopniu ponad dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi dyskutować na zadane tematy problemowe
5,0Student w stopniu bardzo dobrym - potrafi bezbłędnie rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bezbłędnie określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi wypowiadać się fachowo na zadane tematy problemowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_C3_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia.
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w ograniczonym zakresie.
4,0Student posiada kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym zakresie.
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się wiedzą i umiejętnościami w szerokim zakresie.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu budowy człowieka, jest dolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy.

Literatura podstawowa

  1. Gołąb B., Podstawy anatomii człowieka, PZWL, Warszawa, 2012, II
  2. Aleksandrowicz R., Ciszek B., Mału atlas anatomiczny człowieka, PZWL, Warszawa, 2015, VI
  3. Sokołowska-Pituchowa J., Anatomia człowieka, PZWL, Warszawa, 2020, VIII
  4. R. Aleksandrowicz, Anatomia człowieka. Repetytorium, PZWL, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Netter H., Atlas anatomii, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2020, I
  2. AA, BMC Public Health, BMC

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna2
T-L-2Układ kostny2
T-L-3Połączenia kości2
T-L-4Układ mięśniowy2
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy2
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy2
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i dokrewny2
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny2
T-L-9Narządy zmysłów2
T-L-10Kolokwium z ukłądu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów2
T-L-11Układ oddechowy2
T-L-12Układ pokarmowy2
T-L-13Układ wydalniczy2
T-L-14Układ rozrodczy2
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.2
T-W-2Tkanki2
T-W-3Powłoka wspólna2
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.2
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości2
T-W-6Układ mięśniowy2
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy2
T-W-8Układ nerwowy obwodowy2
T-W-9Układ dokrewny2
T-W-10Układ naczyniowy2
T-W-11Narządy zmysłów2
T-W-12Układ oddechowy2
T-W-13Układ pokarmowy2
T-W-14Układ wydalniczy2
T-W-15Układ rozrodczy żeński i męski2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w ćwiczeniach30
A-L-2przygotwanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do kolokwiów5
A-L-4godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-L-5analiza wskazanej literatury5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2analiza wskazanej literatury20
A-W-3zajęcia kontaktowe z nauczycielem15
A-W-4przygotwanie do zaliczenia pisemnego25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C3_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu budowy i funkcjonowania komórek i narządów, fizjologii trawienia i przemian składników pokarmowych oraz ich wpływu na bezpieczeństwo konsumenta.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
C-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami a układami ustroju człowieka
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.
T-W-2Tkanki
T-W-3Powłoka wspólna
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.
T-W-6Układ mięśniowy
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości
T-W-11Narządy zmysłów
T-W-12Układ oddechowy
T-W-13Układ pokarmowy
T-W-14Układ wydalniczy
T-W-15Układ rozrodczy żeński i męski
T-W-10Układ naczyniowy
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy
T-W-8Układ nerwowy obwodowy
T-W-9Układ dokrewny
T-L-13Układ wydalniczy
T-L-12Układ pokarmowy
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna
T-L-2Układ kostny
T-L-3Połączenia kości
T-L-4Układ mięśniowy
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy
T-L-9Narządy zmysłów
T-L-10Kolokwium z ukłądu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów
T-L-11Układ oddechowy
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego
T-L-14Układ rozrodczy
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i dokrewny
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne sprawdzające wiedzę z poszczególnych działów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
3,0Zna i rozumie w dostatecznym stopniu budowę i topografię kości, mięśni, narządów wewnętrznych. Rozumie powiązania morfologiczno-funkcjonalne pomiędzy poszczególnymi narządami oraz całymi układami organizmu człowieka.
3,5Student posiada podstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,0Student posiada ponadpodstawowe wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
4,5Student posiada poszerzone wiadomości o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
5,0Student rozległą wiedzę o budowie i topografii kości, mięśni, narządów wewnętrznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C3_U03Potrafi rozpoznać podstawowe struktury ludzkiego ciała i określić ich lokalizację. Posiada umiejetność posługiwania się nazewnictwem anatomicznym; potrafi wskazać zależności pomiędzy budową a czynnością narządu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U03Potrafi rozpoznać podstawowe struktury organizmów żywych, ich lokalizację oraz rozumie zależności między budową a czynnościami oraz wyjaśnia odstępstwa od prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
C-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami a układami ustroju człowieka
Treści programoweT-L-13Układ wydalniczy
T-L-12Układ pokarmowy
T-L-1Tkanki i powłoka wspólna
T-L-2Układ kostny
T-L-3Połączenia kości
T-L-4Układ mięśniowy
T-L-5Kolokwium z ćwiczeń: tkanki, powłoka wspólna, układ kostny i mięśniowy
T-L-9Narządy zmysłów
T-L-10Kolokwium z ukłądu naczyniowego, limfatycznego, nerwowego, dokrewnego i narządów zmysłów
T-L-11Układ oddechowy
T-L-15Kolokwium z układu oddechowego, pokarmowego, wydalniczego i rozrodczego
T-L-14Układ rozrodczy
T-L-8Układ naczyniowy i limfatyczny
T-L-6Układ nerwowy ośrodkowy
T-L-7Układ nerwowy obwodowy i dokrewny
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne sprawdzające wiedzę z poszczególnych działów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student - nie potrafi rozpoznać tkanek oraz narządów poszczególnych układów człowieka - nie potrafi określić anatomicznej lokalizacji poszczególnych narządów
3,0Student w stopniu dostatecznym - potrafi z niewielkimi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z niewielkimi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
3,5Student w stopniu ponad dostatecznym - potrafi z nielicznymi błędami rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi z nielicznymi błędami określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,0Student w stopniu dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów
4,5Student w stopniu ponad dobrym - potrafi bez pomyłek rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bez pomyłek określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi dyskutować na zadane tematy problemowe
5,0Student w stopniu bardzo dobrym - potrafi bezbłędnie rozpoznać tkanki oraz narządy poszczególnych układów człowieka - potrafi bezbłędnie określić anatomiczną lokalizację poszczególnych narządów - potrafi wypowiadać się fachowo na zadane tematy problemowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_C3_K01Jest gotów do popularyzacji wiedzy i umiejętności z zakresu prawidłowej budowy człowieka w zachowaniu zdrowia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K05Jest gotów popularyzować nabytą wiedzę.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie budowy organizmu ludzkiego
C-1Przedstawienie powiązań morfologiczno-funkcjonalnych pomiędzy narządami a układami ustroju człowieka
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia anatomiczne. Osie i płaszczyzny ciała.
T-W-2Tkanki
T-W-3Powłoka wspólna
T-W-4Ogólna budowa, rodzaje i funkcje kości.
T-W-6Układ mięśniowy
T-W-5Szkielet osiowy i dodatkowy. Połaczenia kości
T-W-11Narządy zmysłów
T-W-12Układ oddechowy
T-W-13Układ pokarmowy
T-W-14Układ wydalniczy
T-W-15Układ rozrodczy żeński i męski
T-W-10Układ naczyniowy
T-W-7Układ nerwowy ośrodkowy
T-W-8Układ nerwowy obwodowy
T-W-9Układ dokrewny
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium ustne i pisemne sprawdzające wiedzę z poszczególnych działów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia.
3,0Student w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia
3,5Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w ograniczonym zakresie.
4,0Student posiada kompetencje, by rozumieć potrzebę popularyzacji prawidłowej budowy organizmu człowieka w zachowaniu zdrowia, posługuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym zakresie.
4,5Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się wiedzą i umiejętnościami w szerokim zakresie.
5,0Student wykazuje się kreatywnością w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu budowy człowieka, jest dolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy.