Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Chodźko <Marcin.Chodzko@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętnoość korzystania z baz danych i katalogów bibliotecznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-SD-2Przygotowanie prezentacji opisującej wybrany problem badawczy.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_W01
Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
ZIIP_1A_W12, ZIIP_1A_W14C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
ZIIP_1A_U18, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U25C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K08C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_W01
Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większości z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student poprawnie przygotował prezentację multimedialną.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w seminariach, poprawnie przygotował prezentację multimedialną i poprawnie ją przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J. Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, 2000

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział studenta w zajęciach kontaktowych15
A-SD-2Przygotowanie prezentacji opisującej wybrany problem badawczy.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_W01Wiedza na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W12zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej w obrzarze rozwiązywanego problemu.
3,0Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
ZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia większości z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student poprawnie przygotował prezentację multimedialną.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w seminariach, poprawnie przygotował prezentację multimedialną i poprawnie ją przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonumi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma żadnych zastrzeżeń dotyczących przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_K01Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena terminowości wykonania praca oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia nieprzygotowanie i brak zaangażowania w realizacji pracy.
3,0Ujawnia mierne przygotowanie i zaangażowanie w trakcie realizacji pracy.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
4,5Ujawnia aktywność w przygotowaniu i terminowym realizowaniu pracy.
5,0Ujawnia samodzielne dążenie do poszerzania nabywanej wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania zagadnienia. W terminie realizuje pracę.