Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wpis na semestr według wymagań wydziałowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kontrola zaawansowania pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Kontrola przygotowania do realizcji badań i rozpoznania literaturowego. Ustalenie zakresu i metod badań. Interpretacja zakresu badań. Przygotowanie do redakcji pracy dyplomowej: formy i wymagania. Forma opisu wyników. Sposób cytowania literatury. Indywidualne informacje studentów o postępach prac eksperymentalnych. Kontrola postępów redakcji pracy dyplomowej.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Przedstawianie informacji o postępach prac eksperymentalnych. Informacje o formach opisu wyników badań.10
A-SD-2uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i iformacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C43_W01
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. Sprawdzanie postępów i poprawności realizacji zadań.
IM_1A_W12, IM_1A_W13, IM_1A_W14C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C43_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
IM_1A_U01, IM_1A_U03, IM_1A_U18C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C43_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
IM_1A_K01, IM_1A_K03C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C43_W01
Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. Sprawdzanie postępów i poprawności realizacji zadań.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Bardzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C43_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Bardzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IM_1A_C43_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Nabycie postawy terminowej realizacji zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa dobrej i terminowej realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Aktywna postawa w zakresie realizacji zadań programowych.

Literatura podstawowa

  1. X, Rozpoznanie literaturowe studenta dot. tematu pracy wg baz danych, X, X, 2012

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Kontrola przygotowania do realizcji badań i rozpoznania literaturowego. Ustalenie zakresu i metod badań. Interpretacja zakresu badań. Przygotowanie do redakcji pracy dyplomowej: formy i wymagania. Forma opisu wyników. Sposób cytowania literatury. Indywidualne informacje studentów o postępach prac eksperymentalnych. Kontrola postępów redakcji pracy dyplomowej.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Przedstawianie informacji o postępach prac eksperymentalnych. Informacje o formach opisu wyników badań.10
A-SD-2uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustne programu oraz zaawansowania pracy15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C43_W01Przygotowanie do realizacji pracy dyplomowej. Sprawdzanie postępów i poprawności realizacji zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W12Ma wiedzę w zakresie właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych materiałów niezbędną do doboru materiału do określonych wyrobów z uwzględnieniem pełnego cyklu ich życia
IM_1A_W13Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod charakteryzowania budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów niezbędną do doboru metod charakteryzowania materiałów
IM_1A_W14Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod badań właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych oraz metod pomiaru geometrii niezbędną do doboru tych metod charakteryzowania wyrobów przed, w trakcie i po procesie eksploatacji
Cel przedmiotuC-1Kontrola zaawansowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Kontrola przygotowania do realizcji badań i rozpoznania literaturowego. Ustalenie zakresu i metod badań. Interpretacja zakresu badań. Przygotowanie do redakcji pracy dyplomowej: formy i wymagania. Forma opisu wyników. Sposób cytowania literatury. Indywidualne informacje studentów o postępach prac eksperymentalnych. Kontrola postępów redakcji pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i iformacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w wzajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Bardzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C43_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułować szczegółowe zadania badawcze, korzystać z literatury technicznej i naukowej, przygotować założenia do pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IM_1A_U03Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
IM_1A_U18Potrafi korzystać ze specjalistycznego oprogramowania dla obsługi i interpretacji wyników
Cel przedmiotuC-1Kontrola zaawansowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Kontrola przygotowania do realizcji badań i rozpoznania literaturowego. Ustalenie zakresu i metod badań. Interpretacja zakresu badań. Przygotowanie do redakcji pracy dyplomowej: formy i wymagania. Forma opisu wyników. Sposób cytowania literatury. Indywidualne informacje studentów o postępach prac eksperymentalnych. Kontrola postępów redakcji pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i iformacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Terminowa realizacja zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Bardzo dobra i terminowa realizacja zadań programowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIM_1A_C43_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć, student nabędzie następujące postawy: kreatywność, zdolność do realizacji założeń w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
IM_1A_K03Ma świadomość ważności zachowania sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Cel przedmiotuC-1Kontrola zaawansowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Kontrola przygotowania do realizcji badań i rozpoznania literaturowego. Ustalenie zakresu i metod badań. Interpretacja zakresu badań. Przygotowanie do redakcji pracy dyplomowej: formy i wymagania. Forma opisu wyników. Sposób cytowania literatury. Indywidualne informacje studentów o postępach prac eksperymentalnych. Kontrola postępów redakcji pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Praca własna studenta nadzorowana przez opiekuna pracy oraz nadzorowana i sprawdzana przez prowadzącego seminarium dyplomowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Indywidualna ocena postępów prac na podstawie informacji ustnej wobec całej grupy i iformacji pisemnej: uczestnictwo w seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak udziału w seminariach.
3,0Udział w zajęciach seminaryjnych.
3,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych.
4,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Nabycie postawy terminowej realizacji zadań programowych.
4,5Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Postawa dobrej i terminowej realizacja zadań programowych.
5,0Pełny udział w zajęciach seminaryjnych. Aktywna postawa w zakresie realizacji zadań programowych.