Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | EL_2A_O04-01_U01 | Student potrafi określić moc zapotrzebowaną przez maszynę roboczą, potrafi dobrać silnik i przekształtnik mocy oraz zabezpieczenia.Potrafi zaprojektować prosty układ sterowania systemem napędowym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi ocenić czasochłonność zadania, potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w określonym terminie |
---|
EL_2A_U09 | Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe oraz wynikające z nich konsekwencje użytkowe i ekonomiczne (energooszczędność, straty, szybkość działania, elastyczność, itp.) komponentów oraz układów zasilania różnego rodzaju obiektów, w tym wykorzystujących energię elektryczną ze źródeł odnawialnych |
EL_2A_U11 | Potrafi sformułować specyfikę projektową złożonego układu lub systemu elektrycznego oraz napędowego z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej oraz innych aspektów pozatechnicznych takich jak oddziaływanie na otoczenie (np. środowisko naturalne), korzystając m.in. z norm regulujących działanie takich systemów |
EL_2A_U15 | Potrafi oszacować koszt procesu projektowania i realizacji układu lub systemu elektroenergetycznego |
EL_2A_U17 | Potrafi zaprojektować sieci i instalacje elektroenergetyczne i oświetleniowe oraz przygotować dokumentację budowlaną i wykonawczą z uwzględnieniem zadanych warunków technicznych, użytkowych i ekonomicznych z wykorzystaniem zaawansowanych technik projektowych |
Cel przedmiotu | C-3 | Zdobycie wiedzy umożliwiającej przeprowadzenie audytu energetycznego w napędach elektrycznych. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Wprowadzenie do projektowania systemów napędowych. |
---|
T-P-4 | Prezentacja wykonanego projektu |
T-P-2 | Omówienie narzędzi wspomagających projektowanie systemów napędowych. |
T-P-3 | Projekt wybranego systemu napędowego lub instalacji przemysłowej w skład której wejdzie: określenie mocy zapotrzebowanej przez maszyny robocze, określenie jej dynamiki, dobór silnika i układów przekształtnikowych do regulacji parametrów pracy systemu napędowego oraz zabezpieczeń i układów dodatkowych oraz przeprowadzenie audytu energetycznego. |
T-W-1 | Podstawowe informacje dotyczące napędu elektrycznego - elementy układu napędowego, charakterystyki maszyn roboczych ich podział oraz przykładowe maszyny robocze. Charakterystyki maszyn elektrycznych oraz ich podział. Punkt pracy napędu. Równowaga statyczna oraz równanie ruchu. |
T-W-2 | Napędy z silnikami prądu stałego. |
T-W-3 | Napędy z silnikami indukcyjnymi prądu przemiennego. |
T-W-4 | Napędy z silnikami z magnesami trwałymi. |
T-W-5 | Dynamika maszyn i napędów elektrycznych. |
T-W-6 | Regulacja prędkości obrotowej silników elektrycznych, w tym również w złożonych układach napędowych. |
T-W-10 | "Case study" wybranych układów napędowych. |
T-W-7 | Zagadnienia energooszczędności w nieregulowanym i regulowanym napędzie elektrycznym. |
T-W-8 | Kryteria projektowania napędu energooszczędnego, optymalizacja uwzględniająca kryterium techniczno-ekonomiczne. |
T-W-9 | Normy i przepisy prawne, dyrektywy unijne (LVD, EMC, MD), bezpieczeństwo maszyn, wymagania stawiana układom napędowym, proces redukcji ryzyka, identyfikacja zagrożeń, kategorie bezpieczeństwa i zatrzymania maszyn, wymagania BHP, system oceny zgodności, znak CE, deklaracja zgodności. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych. |
M-4 | Projekt |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (projekt):
- ocena podsumowująca na podstawie przedstawionego i obronionego projektu. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić moc zapotrzebowaną przez maszynę roboczą, potrafi dobrać silnik i przekształtnik mocy oraz zabezpieczenia.Potrafi zaprojektować prosty układ sterowania systemem napędowym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |