Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne
Sylabus przedmiotu Inteligentne algorytmy analizy w elektrotechnice:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inteligentne algorytmy analizy w elektrotechnice | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs matematyki na poziomie akademickim |
W-2 | Kurs fizyki na poziomie akademickim |
W-3 | Kurs podstaw informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w dziedzinie algorytmów sztucznej inteligencji |
C-2 | Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązania postawionego problemu |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zadania projektowego i celu projektu. | 1 |
T-P-2 | Realizacja wybranego zadania projektowego dotyczącego zastosowania zaawansowanych algorytmów analizy danych do zagadnień elektrotechnicznych. | 7 |
T-P-3 | Zaliczenie projektu i prezentacja jego wyników. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuczne sieci neuronowe i ich zastosowanie w elektrotechnice | 2 |
T-W-2 | Algorytmy ewolucyjne | 2 |
T-W-3 | Zaawansowane metody przekształcania sygnałów w zastosowaniach praktycznych z wykorzystaniem Matlaba | 1 |
T-W-4 | Wybrane algorytmy analizy obrazów w zastosowaniach | 1 |
T-W-5 | Logika rozmyta | 2 |
T-W-6 | Fuzja danych. Zaliczenie wykładu. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach i rozwiązywanie problemu projektowego. | 9 |
A-P-2 | Opracowanie raportu i prezentacji przedstawiającej wyniki uzyskane w projekcie. | 16 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału) | 6 |
A-W-3 | Praca własna z literaturą | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody nauczania: wykład informacyjny |
M-2 | Realizacja zadań projektowych w zespołach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Metoda oceny: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji i raportu z wykonanego projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C08_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą metod zaawansowanej analizy w elektrotechnice oraz zna wybrane pakiety obliczeniowe. | EL_2A_W01, EL_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C08_U01 Ma podstawowe umiejętności dotyczące metod zaawansowanej analizy w elektrotechnice oraz umie wykorzystać wybrane pakiety obliczeniowe. | EL_2A_U07 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C08_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | EL_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C08_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą metod zaawansowanej analizy w elektrotechnice oraz zna wybrane pakiety obliczeniowe. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C08_U01 Ma podstawowe umiejętności dotyczące metod zaawansowanej analizy w elektrotechnice oraz umie wykorzystać wybrane pakiety obliczeniowe. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C08_K01 Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności | 2,0 | Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Literatura podstawowa
- Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Piotr Oprocha, Optymalizacja. Wybrane metody z przykładami zastosowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
- S. Osowski, A. Cichocki, K. Siwek, MATLAB w zastosowaniu do obliczeń obwodowych i przetwarzaniu sygnałów, OWPW, Warszawa, 2006
- Tomasz P. Zieliński, Cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Od teorii do zastosowań., Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- David Lee Hall, Sonya A. H. McMullen, Mathematical Techniques in Multisensor Data Fusion, Artech House, 2004
- Richard O. Duda, Pattern Classification, John Wiley & Sons, 2004
- Harvey B. Mitchell, Multi-Sensor Data Fusion: An Introduction, Springer, 2007
- W. Pryor Roger, Multiphysics Modeling Using COMSOL V.4A First Principles Approach, Transatlantic Publishers, 2012