Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Fizyka 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Telekomunikacji i Fotoniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Weinert-Rączka <Ewa.Weinert-Raczka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Wichtowski <Marek.Wichtowski@zut.edu.pl>, Andrzej Ziółkowski <Andrzej.Ziolkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,44egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 30 2,00,30zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zna podstawy analizy matematycznej (funkcje zespolone, rachunek różniczkowy i całkowy) i potrafi je zastosować do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania problemów fizycznych.
W-2Zna podstawy fizyki w zakresie mechaniki, elektrodynamiki i optyki falowej.
W-3Potrafi wykonać rozwiązywać proste zadania z fizyki w zakresie mechaniki, elektrodynamiki i optyki falowej.
W-4Rozumie potrzebę kształcenia się.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej właściwej dla kierunku i przydatnej w praktyce inżynierskiej.
C-2Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki i dynamiki płynów.6
T-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki ruchu obrotowego bryły sztywnej.10
T-A-3Kolokwium zaliczające nr 1.2
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu fizyki współczesnej (w tym z obszaru fizyki atomowej i ciała stałego)10
T-A-5Kolokwium zaliczające nr 2.2
30
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne i wprowadzające. Omówienie zasad BHP w laboratorium.1
T-L-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu termodynamiki.4
T-L-3Ćwiczenia laboratoryjne z dynamiki płynów.2
T-L-4Ćwiczenia laboratoryjne z bryły sztywnej.4
T-L-5Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki atomowej i ciała stałego.2
T-L-6Rozliczenie sprawozdań z ćwiczeń. Kolokwium zaliczające.2
15
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki.3
T-W-2Dynamika płynów.2
T-W-3Dynamika bryły sztywnej.4
T-W-4Kwantowe własciwości promieniowanie, dualizm falowo-korpuskularny.1
T-W-5Fizyka atomowa, budowa atomu, poziomy energetyczne, oddziaływania między atomami.2
T-W-6Budowa i struktura energetyczna ciał stałych.2
T-W-7Elementy fizyki jądrowej, podstawy energetyki jądrowej.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.13
A-A-3Przygotowanie do kolokwium.5
A-A-4Udział w konsultacjach do ćwiczeń.2
50
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń.8
A-L-3Przygotowanie do kolokwium.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury.4
A-W-3Udział w konsultacjach.1
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
M-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Sprawozdania z wykonanych ćwiczeń. Sprawdziany pisemne zaliczające na ćwiczeniach laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_B07_W01
Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu.
AR_1A_W02C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-4M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_B07_U01
Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych.
AR_1A_U02C-2T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-4M-3, M-4S-2, S-3
AR_1A_B08x_U01
Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
AR_1A_U02C-2T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6M-3, M-4S-2, S-3, S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_B07_W01
Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań egzaminacyjnych w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu.
3,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
3,5Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
4,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
4,5Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
5,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_1A_B07_U01
Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających sprawdzających umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych.
3,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
3,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
5,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
AR_1A_B08x_U01
Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających sprawdzających umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
3,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
3,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
5,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.

Literatura podstawowa

  1. Halliday D., Resnick R., Walker J., Podstawy fizyki, PWN, Warszawa, 2003, 1
  2. K. Jezierski, B.Kołotka, K.Sierański, Zadania z fizyki z rozwiązaniami cz I i II, Oficyna Wydawnicza, Wrocław, 2000
  3. William Moebs, Samuel J. Ling, Jeff Sanny, Fizyka dla szkół wyższych, Katalyst Education, 2018, https://openstax.org/subjects

Literatura dodatkowa

  1. Wróblewski A.K., Zakrzewski J.A., Wstep do fizyki, PWN, Warszawa, 1990
  2. Orear, J., Fizyka, WNT, Warszawa, 1990

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki i dynamiki płynów.6
T-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki ruchu obrotowego bryły sztywnej.10
T-A-3Kolokwium zaliczające nr 1.2
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu fizyki współczesnej (w tym z obszaru fizyki atomowej i ciała stałego)10
T-A-5Kolokwium zaliczające nr 2.2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne i wprowadzające. Omówienie zasad BHP w laboratorium.1
T-L-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu termodynamiki.4
T-L-3Ćwiczenia laboratoryjne z dynamiki płynów.2
T-L-4Ćwiczenia laboratoryjne z bryły sztywnej.4
T-L-5Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki atomowej i ciała stałego.2
T-L-6Rozliczenie sprawozdań z ćwiczeń. Kolokwium zaliczające.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki.3
T-W-2Dynamika płynów.2
T-W-3Dynamika bryły sztywnej.4
T-W-4Kwantowe własciwości promieniowanie, dualizm falowo-korpuskularny.1
T-W-5Fizyka atomowa, budowa atomu, poziomy energetyczne, oddziaływania między atomami.2
T-W-6Budowa i struktura energetyczna ciał stałych.2
T-W-7Elementy fizyki jądrowej, podstawy energetyki jądrowej.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.13
A-A-3Przygotowanie do kolokwium.5
A-A-4Udział w konsultacjach do ćwiczeń.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń.8
A-L-3Przygotowanie do kolokwium.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy, studiowanie literatury.4
A-W-3Udział w konsultacjach.1
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_B07_W01Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W02Ma podstawową wiedzę z fizyki obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm oraz wybrane zagadnienia fizyki współczesnej w zakresie niezbędnym do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu.
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi.
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej właściwej dla kierunku i przydatnej w praktyce inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki.
T-W-2Dynamika płynów.
T-W-3Dynamika bryły sztywnej.
T-W-4Kwantowe własciwości promieniowanie, dualizm falowo-korpuskularny.
T-W-5Fizyka atomowa, budowa atomu, poziomy energetyczne, oddziaływania między atomami.
T-W-6Budowa i struktura energetyczna ciał stałych.
T-W-7Elementy fizyki jądrowej, podstawy energetyki jądrowej.
T-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki ruchu obrotowego bryły sztywnej.
T-A-3Kolokwium zaliczające nr 1.
T-A-5Kolokwium zaliczające nr 2.
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki i dynamiki płynów.
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu fizyki współczesnej (w tym z obszaru fizyki atomowej i ciała stałego)
Metody nauczaniaM-2Wykład z pokazami eksperymentów fizycznych.
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
M-3Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań egzaminacyjnych w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu.
3,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
3,5Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
4,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
4,5Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
5,0Student ma wiedzę w zakresie termodynamiki, dynamiki płynów i bryły sztywnej oraz fizyki współczesnej niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk występujących w procesach sterowania i ich otoczeniu udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tego zakresu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_B07_U01Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U02Wykorzystuje wiedzę z fizyki do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu.
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi.
Treści programoweT-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki ruchu obrotowego bryły sztywnej.
T-A-3Kolokwium zaliczające nr 1.
T-A-5Kolokwium zaliczające nr 2.
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki i dynamiki płynów.
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu fizyki współczesnej (w tym z obszaru fizyki atomowej i ciała stałego)
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających sprawdzających umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych.
3,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
3,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
5,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_1A_B08x_U01Student potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U02Wykorzystuje wiedzę z fizyki do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu.
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi.
Treści programoweT-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki ruchu obrotowego bryły sztywnej.
T-A-3Kolokwium zaliczające nr 1.
T-A-5Kolokwium zaliczające nr 2.
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki i dynamiki płynów.
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu fizyki współczesnej (w tym z obszaru fizyki atomowej i ciała stałego)
T-L-2Ćwiczenia laboratoryjne z zakresu termodynamiki.
T-L-5Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki atomowej i ciała stałego.
T-L-3Ćwiczenia laboratoryjne z dynamiki płynów.
T-L-4Ćwiczenia laboratoryjne z bryły sztywnej.
T-L-1Zajęcia organizacyjne i wprowadzające. Omówienie zasad BHP w laboratorium.
T-L-6Rozliczenie sprawozdań z ćwiczeń. Kolokwium zaliczające.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Sprawozdania z wykonanych ćwiczeń. Sprawdziany pisemne zaliczające na ćwiczeniach laboratoryjnych.
S-5Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej uzyskując poniżej 50% punktacji ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających sprawdzających umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
3,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 50-60% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
3,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 61-70% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 71-80% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
4,5Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 81-90% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.
5,0Ma umiejętność stosowania poznanych praw fizyki i wiedzy matematycznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w granicach 91-100% ze sprawozdań, sprawdzianów i kolokwiów zaliczających z tego zakresu.