Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)

Sylabus przedmiotu Seminar III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminar III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Selected topic and the supervisor of the diploma thesis

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Introducing the student to the rules of writing diploma theses and the course of the diploma examination

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Uniform anti-plagiarism system - analysis of sample reports. The procedure of anti-plagiarism proceedings in force at the Faculty. Overview of the course of the diploma examination. Assessment of the student's own work in the context of a future review. Analysis of examination questions.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Participation in classes5
A-S-2Preparation for the analysis of examination questions and evaluation of the student's own work19
A-S-3Consultation4
A-S-4Colloquium2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem-based learning methods - conversational lecture
M-2Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications
M-3Activating methods - a case-study method, didactic discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the student's activity in terms of his / her preparation for the diploma examination

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A10_W01
The student has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules of writing a diploma thesis and the course of the diploma examination
E_1A_W01, E_1A_W06C-1T-S-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A10_U01
The student knows how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U13C-1T-S-1M-3, M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A10_W01
The student has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules of writing a diploma thesis and the course of the diploma examination
2,0The student does not know the rules of degree awarding and writing a diploma thesis and the course of the diploma examination
3,0The student knows the rules of degree awarding and writing a diploma thesis and the course of the diploma examination to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A10_U01
The student knows how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
2,0The student does not know how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
3,0The student knows how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Uniform anti-plagiarism system - analysis of sample reports. The procedure of anti-plagiarism proceedings in force at the Faculty. Overview of the course of the diploma examination. Assessment of the student's own work in the context of a future review. Analysis of examination questions.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Participation in classes5
A-S-2Preparation for the analysis of examination questions and evaluation of the student's own work19
A-S-3Consultation4
A-S-4Colloquium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A10_W01The student has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules of writing a diploma thesis and the course of the diploma examination
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Introducing the student to the rules of writing diploma theses and the course of the diploma examination
Treści programoweT-S-1Uniform anti-plagiarism system - analysis of sample reports. The procedure of anti-plagiarism proceedings in force at the Faculty. Overview of the course of the diploma examination. Assessment of the student's own work in the context of a future review. Analysis of examination questions.
Metody nauczaniaM-1Problem-based learning methods - conversational lecture
M-3Activating methods - a case-study method, didactic discussion
M-2Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the student's activity in terms of his / her preparation for the diploma examination
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0The student does not know the rules of degree awarding and writing a diploma thesis and the course of the diploma examination
3,0The student knows the rules of degree awarding and writing a diploma thesis and the course of the diploma examination to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A10_U01The student knows how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U13Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Introducing the student to the rules of writing diploma theses and the course of the diploma examination
Treści programoweT-S-1Uniform anti-plagiarism system - analysis of sample reports. The procedure of anti-plagiarism proceedings in force at the Faculty. Overview of the course of the diploma examination. Assessment of the student's own work in the context of a future review. Analysis of examination questions.
Metody nauczaniaM-3Activating methods - a case-study method, didactic discussion
M-1Problem-based learning methods - conversational lecture
M-2Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the student's activity in terms of his / her preparation for the diploma examination
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0The student does not know how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
3,0The student knows how to evaluate the preparation of a solution to the analysed research problem from the point of view of various criteria applicable in the degree awarding process
3,5
4,0
4,5
5,0