Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Fundamenty specjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamenty specjalne | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z mechaniki gruntów I |
W-2 | Ukończoy kurs z fundamentowania I |
W-3 | Ukończony kurs z geologii inżynierskiej |
W-4 | Ukończony kurs z fundamentowania II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania budowli w złożonyvh warunkach gruntowo-wodnych |
C-2 | Zapoznanie się z metodami fundamentowania budowli w zmiennych warunkach obciążenia i złożonych warunkach geotechnicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt posadowienia segmentu budowli | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Współpraca płyty z ustrojem palowym | 2 |
T-W-2 | Fundamenty skrzyniowe | 2 |
T-W-3 | Posadowienie obiektów wysokich w złożonych warunkach obciążeń i trudnych warunkach geotechnicznych w kategorii III (budynki wysokie, maszty, wieże elektrowni wiatrowych) | 3 |
T-W-4 | Projektowanie fundamentów pod maszyny | 2 |
T-W-5 | Posadowienie obiektów inżynierii komunikacyjnej (mosty, wiadukty, nasypy, głębokie wykopy, budowle podziemnie) | 3 |
T-W-6 | Fundamentowanie obiektów budownictwa hydrotechnicznego (nabrzeża, śluzy, jazy, falochrony) | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 3 |
A-P-3 | Studiowanie zalecanej literatury | 4 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie | 1 |
A-P-6 | Konsultacje | 5 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i przygotowanie do zaliczenia | 14 |
A-W-3 | zaliczenie | 1 |
A-W-4 | Konsultacje | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_W01 Student zna i rozumie zakres fundamentowania obiektów w zmiennych warunkach obciążenia i w złożonych warunkach geotechnicznych. Zna zasady konstruowania i wymiarowania fundamentów złożonych konstrukcji i obiektów budowlanych. | B_2A_W01, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_U01 Potrafi rozwiązywać problemy fundamentowania prostych i złożonych obiektów budowlanych w trudnych warunkach geotechnicznych integrując wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem | B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U18, B_2A_U19 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_K01 Student jest gotów do odpowiedzialnie i profesjonalnie zastosować wykorzystaną wiedzę w realizacji podjętego zadania inżynierskiego | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_W01 Student zna i rozumie zakres fundamentowania obiektów w zmiennych warunkach obciążenia i w złożonych warunkach geotechnicznych. Zna zasady konstruowania i wymiarowania fundamentów złożonych konstrukcji i obiektów budowlanych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę w zakresie fundamentowania obiektów inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_U01 Potrafi rozwiązywać problemy fundamentowania prostych i złożonych obiektów budowlanych w trudnych warunkach geotechnicznych integrując wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać problemy fundamentowania prostych obiektó w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/15_K01 Student jest gotów do odpowiedzialnie i profesjonalnie zastosować wykorzystaną wiedzę w realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zastosować wiedzę w realizacji zadania inżynierskiego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cios I., Garwacka-Piórkowska S., Projektowanie fundamentów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1993
- Dembicki E., i inni, Fundamentowanie, tom I i II, Arkady, Warszawa, 1998
- Dembicki E., Tejchman A., Wybrane zagadnienia fundamentowania budowli hydrotechnicznych, PWN, Warszawa, 1981
- Gwizdała K., Kowalski J.R., Prefabrykowane pala wbijane. Monografia, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2005
- Grabowski Z., Pisarczyk S., Obrycki M., Fundamentowanie, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1993
- Jarominiak A., Lekkie konstrukcje oporowe, WKiŁ, Warszawa, 1999
- Obrycki M., Pisarczyk S., Wybrane zagadnienia z fundamnetowania, OWPW, Warszawa, 1998
- Pisarczyk S., Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoża gruntowego, OWPW, Warszawa, 2005
- Pisarczyk S., Grunty nasypowe. Właściwości geotechniczne i metody ich badania, OWPW, Warszawa, 2004
- PKN, Normy z zakresu mechaniki gruntów, fundamentowania i geotechniki, PKN, 2011
Literatura dodatkowa
- Hueckel S., Budowle morskie tom I, II, III, IV, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1974
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2008
- Tomasz Kozłowski, Geotechnika w infrastrukturze komunikacyjnej na przykładzie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, Inżynieria Morska i Geotechnika, Gdańsk, 2016, 6/2016