Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje metalowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje metalowe 2 | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień omawianych w ramach przedmiotów "Konstrukcje metalowe", "Konstrukcje metalowe II" oraz "Złożone konstrukcje metalowe" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego |
C-2 | Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukcji metalowych, z uwzględnieniem wybranych programów CAD |
C-3 | Rozwijanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zakres projektu wykonywanego indywidualnie: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe wraz ze stosowną dokumentacją rysunkową (budowlaną, wykonawczą i montażową) stalowej estakady suwnicowej. Szczegółowe obliczenia słupów, belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady i belki podsuwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – analiza plastyczna konstrukcji (pojęcia podstawowe, plastyczna redystrybucja sił); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 30 |
A-P-2 | Praca własna nad projektem | 30 |
A-P-3 | Zaliczenie ćwiczeń projektowych | 2 |
A-P-4 | Konsultacje | 8 |
70 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do egzaminu (praca własna) | 16 |
A-W-3 | Uczestnictwo w egzaminie | 3 |
A-W-4 | Konsultacje | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_W01 Student zna i jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości), zna odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementów zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności wg wytycznych obowiązujących norm | B_2A_W05, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-3, C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_U01 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa metalowego, potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) a także sporządzić dokumentację rysunkową złożonych konstrukcji stalowych | B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_K01 Student jest gotowy do pogłębiania zdobytej wiedzy, jest gotowy zdobywać doświadczenie inżynierskie i jest świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | B_2A_K02, B_2A_K06, B_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_W01 Student zna i jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości), zna odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementów zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności wg wytycznych obowiązujących norm | 2,0 | |
3,0 | Student umie omówić podstawowe rozwiązania konstrukcyjne wybranych zlożonych obiektów budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_U01 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa metalowego, potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości) a także sporządzić dokumentację rysunkową złożonych konstrukcji stalowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać rysunki estakady suwniczej w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/10_K01 Student jest gotowy do pogłębiania zdobytej wiedzy, jest gotowy zdobywać doświadczenie inżynierskie i jest świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | 2,0 | |
3,0 | Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Kucharczuk W. Labocha S., Hale o konstrukcji stalowej. Poradnik projektanta, Polskie Wydawnictwo Techniczne, 2012
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
- Matysiak Antoni, Budownictwo stalowe: Belki podsuwnicowe, estakady, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań, 1994
- Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
- Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
- Żmuda Jan, Konstrukcje wsporcze dźwignic, PWN, Warszawa, 2013
- A. Pełka-Sawenko, T. Wróblewski, M. Abramowicz , M. Szumigała, Damage detection of steel-concrete composite beam, Civil and Environmental Engineering Reports, Poznań, 2019, Volume 28, 3, DOI: 10.2478/ceer-2018-0033
Literatura dodatkowa
- Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
- Kapela Marek, Sieczkowski Józef, Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdziński MIchał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011