Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje metalowe 2
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,40egzamin
projektyP6 30 3,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone "Konstrukcje metalowe-2", sem. 5

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
C-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej30
30
wykłady
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych2
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej2
T-W-3Stężenia hal stalowych4
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal2
T-W-5Dachy hal stalowych4
T-W-6Ramowe układy nośne4
T-W-7Słupy hal stalowych4
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem4
T-W-9Obudowa hal4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach28
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu50
A-P-3Przygotowanie do kolokwiów sprawdzających4
A-P-4Kolokwia sprawdzające2
A-P-5Konsultacje6
90
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studia własne, przygotowanie do egzaminu19
A-W-3Egzamin3
A-W-4Konsultacje8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/KBI01_W01
Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania kubaturowej hali przemysłowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników
B_1A_W08, B_1A_W10, B_1A_W14, B_1A_W07, B_1A_W13C-2, C-1T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/D/KBI01_W02
Zna rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych ze skazaniem komputerowych metod.
B_1A_W08, B_1A_W10, B_1A_W14, B_1A_W07, B_1A_W13C-2, C-1T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/KBI01_U01
Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - kubaturowej hali przemysłowej poddanej złożonemu układowi obciążeń zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22C-2, C-1T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/D/KBI01_U02
Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą wynikająca z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych, potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne
B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U11, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22C-2, C-1T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/KBI01_K01
Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie.
B_1A_K01C-2, C-1T-P-1, T-W-8, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/KBI01_W01
Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania kubaturowej hali przemysłowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/KBI01_W02
Zna rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych ze skazaniem komputerowych metod.
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/KBI01_U01
Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - kubaturowej hali przemysłowej poddanej złożonemu układowi obciążeń zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/KBI01_U02
Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą wynikająca z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych, potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/KBI01_K01
Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie, a mogą być co najwyżej dedukowane na podstawie osiągnięć studenta w zakresie wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010
  2. Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
  3. Praca zbiorowa, Eurokod 0, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
  2. Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdzicki Michał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
  3. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych2
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej2
T-W-3Stężenia hal stalowych4
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal2
T-W-5Dachy hal stalowych4
T-W-6Ramowe układy nośne4
T-W-7Słupy hal stalowych4
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem4
T-W-9Obudowa hal4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach28
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu50
A-P-3Przygotowanie do kolokwiów sprawdzających4
A-P-4Kolokwia sprawdzające2
A-P-5Konsultacje6
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studia własne, przygotowanie do egzaminu19
A-W-3Egzamin3
A-W-4Konsultacje8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/KBI01_W01Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania kubaturowej hali przemysłowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W10Zna i rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W14Zna i rozumie wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal
T-W-5Dachy hal stalowych
T-W-6Ramowe układy nośne
T-W-7Słupy hal stalowych
T-W-3Stężenia hal stalowych
T-W-9Obudowa hal
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/KBI01_W02Zna rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych ze skazaniem komputerowych metod.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W08Zna i rozumie zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W10Zna i rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W14Zna i rozumie wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W13Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna podstawową terminologię w języku obcym, zgodnie ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal
T-W-5Dachy hal stalowych
T-W-6Ramowe układy nośne
T-W-7Słupy hal stalowych
T-W-3Stężenia hal stalowych
T-W-9Obudowa hal
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/KBI01_U01Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - kubaturowej hali przemysłowej poddanej złożonemu układowi obciążeń zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal
T-W-5Dachy hal stalowych
T-W-6Ramowe układy nośne
T-W-7Słupy hal stalowych
T-W-3Stężenia hal stalowych
T-W-9Obudowa hal
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/KBI01_U02Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą wynikająca z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych, potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Potrafi samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal
T-W-5Dachy hal stalowych
T-W-6Ramowe układy nośne
T-W-7Słupy hal stalowych
T-W-3Stężenia hal stalowych
T-W-9Obudowa hal
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/KBI01_K01Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się właściwą organizacją pracy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń
C-1Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej hali przemysłowej z uwzględnieniem wpływu transportu podpartego, ale bez projektu belki posuwnicowej
T-W-8Kotwienie słupów obciążonych momentem
T-W-1Rodzaje stalowych konstrukcji halowych
T-W-2Struktura stalowej hali przemysłowej
T-W-4Konstrukcje doświetleniowe hal
T-W-5Dachy hal stalowych
T-W-6Ramowe układy nośne
T-W-7Słupy hal stalowych
T-W-3Stężenia hal stalowych
T-W-9Obudowa hal
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykonanie projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie, a mogą być co najwyżej dedukowane na podstawie osiągnięć studenta w zakresie wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0