Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Uprawa roli i roślin:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Uprawa roli i roślin
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Gospodarki Wodnej
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości podstawowe z zakresu botaniki i gleboznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-2Rozpoznawanie gatunków roślin uprawnych oraz określenie ich znaczenia przyrodniczo-gospodarczego
C-3Opanowanie zasad agrotechniki roślin uprawnych w powiązaniu z dobrą praktyką rolniczą

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Technologia uprawy zbóż3
T-A-2Technologia uprawy roślin okopowych3
T-A-3Technologia uprawy roślin przemysłowych3
T-A-4Technologia uprawy roslin pastewnych3
T-A-5Technologia uprawy roślin energetycznych3
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej2
T-W-2Technologia uprawy roli2
T-W-3Podstawowe informacje o nawozach i nawożeniu roślin2
T-W-4Siew i sadzenie roślin uprawnych2
T-W-5Zmianowanie oraz systemy uprawy roli i roslin2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2samodzielne studiowanie literatury7
A-A-3przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
A-A-4konsultacje przedmiotowe3
A-A-5Zaliczenie pisemne ćwiczeń1
31
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
A-W-4udział w konsultacjach5
A-W-5Zaliczenie pisemne wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_W07
Definiuje zasady agrotechniki roślin uprawnych i dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje technologie uprawy podstawowych grup roślin uprawnych. Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
ZO_1A_W01, ZO_1A_W07C-3, C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_U09
Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
ZO_1A_U09C-3, C-2T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1
ZO_1A_ZO-S-C5_U10
Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
ZO_1A_U10C-1T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-1M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_K03
Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
ZO_1A_K03C-3, C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_W07
Definiuje zasady agrotechniki roślin uprawnych i dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje technologie uprawy podstawowych grup roślin uprawnych. Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
2,0student nie umie zdefiniować zasad agrotechniki oraz dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Nie zna podstawowych informacji dotyczących technologi uprawy roslin rolniczych. Nie umie wskazać zagrożeń związanych z nieznajomością zasad dobrej praktyki w produkcji roślinnej.
3,0student potrafi zdefiniować jedynie kilka zasad dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować technologię dwóch grup roślin rolniczych. Nie rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej.
3,5student potrafi zdefiniować jedynie kilka zasad dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować technologię mniej niż połowy grup roślin rolniczych. Nie rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej.
4,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Nie wpełni rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej. Wykazyje się dużą elokwencją.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_U09
Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
2,0nie zna i nie umie wdrożyć zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
3,0zna częściowo zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
3,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
4,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej i większość z nich potrafi wdrożyć.
4,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i większość z nich potrafi wdrożyć.
5,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i wszystkie z nich potrafi wdrożyć.
ZO_1A_ZO-S-C5_U10
Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
2,0Student nie rozxumie, nawet w prosty sposób, jaki wpływ może mieć środowisko przyrodnicze na wielkość i jakość plonu roślin uprawnych.
3,0Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi, lecz nie w pełni potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
3,5Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,0Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,5Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość oraz cześciowo jakość plonu roślin.
5,0Student bardzo dobrze rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi w pełni ocenić jego wpływ na wielkość jakość plonu roślin.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-C5_K03
Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
2,0Nie wykazuje najmniejszego zainteresowania stosowaniem zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,0Wykazuje w niewielkim stopniu zainteresowanie potrzebą stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,5Wykazuje zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,0Wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5Wykazuje zainteresowanie rozumie i jest świadomy potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0Z wyrażnym zdeterminowanem i świadomością, wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.

Literatura podstawowa

  1. Karczmarczyk S. (red), Agrotechnika roślin uprawnych, Akademii Rolniczej, Szczecin, 2005, ISBN 83-7317-135-5
  2. MRiRW i INUG Puławy, Programy Rolnośrodowiskowe, IUNG Puławy, Puławy, 2005, ISBN 83-89-576-35-X

Literatura dodatkowa

  1. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Środowiska, Kodeks dobrej praktyki rolniczej, MNIRW i MŚ, Warszawa, 2004
  2. S. Rojek, K. Chmura, Podstawy Rolnictwa, Akademia Rolnicza Wrocław, Wrocław, 2001, ISBN 83-85582-48-7
  3. MRIRW, Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Ministerstwo Rolnictwa i Rozowju Wsi, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Technologia uprawy zbóż3
T-A-2Technologia uprawy roślin okopowych3
T-A-3Technologia uprawy roślin przemysłowych3
T-A-4Technologia uprawy roslin pastewnych3
T-A-5Technologia uprawy roślin energetycznych3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej2
T-W-2Technologia uprawy roli2
T-W-3Podstawowe informacje o nawozach i nawożeniu roślin2
T-W-4Siew i sadzenie roślin uprawnych2
T-W-5Zmianowanie oraz systemy uprawy roli i roslin2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2samodzielne studiowanie literatury7
A-A-3przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
A-A-4konsultacje przedmiotowe3
A-A-5Zaliczenie pisemne ćwiczeń1
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
A-W-4udział w konsultacjach5
A-W-5Zaliczenie pisemne wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-C5_W07Definiuje zasady agrotechniki roślin uprawnych i dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej Charakteryzuje technologie uprawy podstawowych grup roślin uprawnych. Rozpoznaje zagrożenia związane z niewłaściwych stosowaniem zabiegów agrotechnicznych na środowisko przyrodnicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W01wykazuje ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku zootechnika
ZO_1A_W07ma wiedzę o kształtowaniu środowiska przyrodniczego, jego roli i znaczeniu, zagrożeniach i metodach ochrony oraz zrównoważonym wykorzystaniu
Cel przedmiotuC-3Opanowanie zasad agrotechniki roślin uprawnych w powiązaniu z dobrą praktyką rolniczą
C-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-2Rozpoznawanie gatunków roślin uprawnych oraz określenie ich znaczenia przyrodniczo-gospodarczego
Treści programoweT-A-5Technologia uprawy roślin energetycznych
T-A-4Technologia uprawy roslin pastewnych
T-A-2Technologia uprawy roślin okopowych
T-A-1Technologia uprawy zbóż
T-A-3Technologia uprawy roślin przemysłowych
T-W-5Zmianowanie oraz systemy uprawy roli i roslin
T-W-3Podstawowe informacje o nawozach i nawożeniu roślin
T-W-2Technologia uprawy roli
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-4Siew i sadzenie roślin uprawnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie zdefiniować zasad agrotechniki oraz dobrej praktyki w produkcji roślinnej. Nie zna podstawowych informacji dotyczących technologi uprawy roslin rolniczych. Nie umie wskazać zagrożeń związanych z nieznajomością zasad dobrej praktyki w produkcji roślinnej.
3,0student potrafi zdefiniować jedynie kilka zasad dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować technologię dwóch grup roślin rolniczych. Nie rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej.
3,5student potrafi zdefiniować jedynie kilka zasad dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować technologię mniej niż połowy grup roślin rolniczych. Nie rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej.
4,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Nie wpełni rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0student potrafi zdefiniować zasady dobrej praktyki rolniczej oraz scharaktryzować większość technologii uprawy roślin rolniczych. Rozumie zagrożenia związane z nieznajmowością wszystkich zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej. Wykazyje się dużą elokwencją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-C5_U09Wdraża zasady dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U09Umie zastosować rutynowe techniki optymalizacji procesów wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi.
Cel przedmiotuC-3Opanowanie zasad agrotechniki roślin uprawnych w powiązaniu z dobrą praktyką rolniczą
C-2Rozpoznawanie gatunków roślin uprawnych oraz określenie ich znaczenia przyrodniczo-gospodarczego
Treści programoweT-W-5Zmianowanie oraz systemy uprawy roli i roslin
T-W-3Podstawowe informacje o nawozach i nawożeniu roślin
T-W-2Technologia uprawy roli
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-4Siew i sadzenie roślin uprawnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna i nie umie wdrożyć zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
3,0zna częściowo zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
3,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej ale nie potrafi ich wszystkich wdrożyć.
4,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej i większość z nich potrafi wdrożyć.
4,5zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i większość z nich potrafi wdrożyć.
5,0zna zasady dobrej praktyki rolniczej, umiejętnie je łączy z etapami i celami produkcji roślinnej i wszystkie z nich potrafi wdrożyć.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-C5_U10Rozumie relacje między siedliskiem przyrodniczym a uprawianymi w nim roślinami rolniczymi i jego wpływ na wielkość i jakość ich plonów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U10Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
Treści programoweT-A-5Technologia uprawy roślin energetycznych
T-A-4Technologia uprawy roslin pastewnych
T-A-2Technologia uprawy roślin okopowych
T-A-1Technologia uprawy zbóż
T-A-3Technologia uprawy roślin przemysłowych
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozxumie, nawet w prosty sposób, jaki wpływ może mieć środowisko przyrodnicze na wielkość i jakość plonu roślin uprawnych.
3,0Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi, lecz nie w pełni potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
3,5Student cześciowo rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,0Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość plonu roślin.
4,5Student rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi ocenić jego wpływ na wielkość oraz cześciowo jakość plonu roślin.
5,0Student bardzo dobrze rozumie relacje między środowiskiem przyrodniczym a roślinami uprawnymi oraz potrafi w pełni ocenić jego wpływ na wielkość jakość plonu roślin.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-C5_K03Jest zdeterminowany do stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K03prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji
Cel przedmiotuC-3Opanowanie zasad agrotechniki roślin uprawnych w powiązaniu z dobrą praktyką rolniczą
C-1Zapoznanie z czynnikami siedliska przyrodniczego oraz ich wpływem na wzrost i rozwój roślin
C-2Rozpoznawanie gatunków roślin uprawnych oraz określenie ich znaczenia przyrodniczo-gospodarczego
Treści programoweT-A-5Technologia uprawy roślin energetycznych
T-A-4Technologia uprawy roslin pastewnych
T-A-2Technologia uprawy roślin okopowych
T-A-1Technologia uprawy zbóż
T-A-3Technologia uprawy roślin przemysłowych
T-W-5Zmianowanie oraz systemy uprawy roli i roslin
T-W-3Podstawowe informacje o nawozach i nawożeniu roślin
T-W-2Technologia uprawy roli
T-W-1Charakterystyka polowej produkcji roślinnej
T-W-4Siew i sadzenie roślin uprawnych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta - kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje najmniejszego zainteresowania stosowaniem zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,0Wykazuje w niewielkim stopniu zainteresowanie potrzebą stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
3,5Wykazuje zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,0Wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
4,5Wykazuje zainteresowanie rozumie i jest świadomy potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.
5,0Z wyrażnym zdeterminowanem i świadomością, wykazuje zainteresowanie i zrozumienie potrzeby stosowania zasad dobrej praktyki rolniczej w produkcji roślinnej.