Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Warsztaty dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Warsztaty dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL7 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student potrafi nazwać i sprecyzować swoje preferencje dotyczące zaplanowanego tematu pracy dyplomowej
W-2Student ma poszerzoną wiedze z zakresu będącego tematem jego pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Realizacja projektu badawczego20
20
laboratoria
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej4
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej26
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym10
30
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielna praca studenta30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Kn_1P_W09, Kn_1P_W05, Kn_1P_W08, Kn_1P_W23C-2, C-1T-L-1, T-L-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
Kn_1P_U04, Kn_1P_U09C-2, C-1T-L-1, T-L-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C35_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K07, Kn_1P_K06C-2, C-1T-L-1, T-L-2M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C35_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja projektu badawczego20
20

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej4
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej26
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Samodzielna praca studenta30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C35_W01Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W09Wykazuje znajomość podstawowych metod diagnostycznych oraz technik i narzędzi pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał organizmów żywych w celu poprawy jakości życia zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-4Pokaz
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C35_U01Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-4Pokaz
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C35_K01Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
Treści programoweT-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej