Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Komunikacja z klientem, marketing i partycypacja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja z klientem, marketing i partycypacja
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Bez wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej.
C-2Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.3
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.4
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.4
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.3
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach wraz z prezentacją multimedialną.15
A-W-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.20
A-W-3Opracowanie graficzne prezentacji.25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład aktywny
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
PAWiO18_2A_W21C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_U01
potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane
PAWiO18_2A_U18C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO18_2A_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1
PAWiO_2A_S2/O/02A_K02
ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
PAWiO18_2A_K09C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
2,0
3,0Zna podstawy w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_U01
potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane
2,0
3,0Potrafi w stopniu ogólnym nadzorować procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/02A_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0umie pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/O/02A_K02
ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
2,0
3,0zna zasady w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999
  2. Sobotka A., Logistyka przedsiębiorstw i przedsięwzięć budowlanych, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010
  3. Szkarowski A., Iwanow A., Analiza inwestycyjna w budownictwie i inżynierii środowiska, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2011
  4. Gips J., Projektowanie wnętrz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  5. Gębarowski M., Współczesne targi. Skuteczne targi komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Regan Press, Gdańsk, 2010
  6. Werner W., Procedury inwestowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Werner W., Proces inwestycyjny dla architektów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.3
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.4
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.4
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.3
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach wraz z prezentacją multimedialną.15
A-W-2Przygotowanie materiałów do prezentacji.20
A-W-3Opracowanie graficzne prezentacji.25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/02A_W01zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W21zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant oraz rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Cel przedmiotuC-1Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej.
C-2Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.
Metody nauczaniaM-1Wykład aktywny
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawy w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/02A_U01potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U18potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane w harmonogramach prac budowlanych i kosztorysach
Cel przedmiotuC-1Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej.
C-2Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.
Metody nauczaniaM-1Wykład aktywny
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w stopniu ogólnym nadzorować procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/02A_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-1Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej.
C-2Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.
Metody nauczaniaM-1Wykład aktywny
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/02A_K02ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K09ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Cel przedmiotuC-1Umiejętność współpracy z inwestorem w fazie projektu i realizacji – opracowanie oferty projektowej.
C-2Umiejętność wykorzystania współczesnych instrumentów marketingowych w pracy zawodowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie dotyczące zagadnień komunikacji, marketingu i partycypacji.
T-W-2Komunikacja z klientem – podstawowe zagadnienia z zakresu zastosowania umiejętności interpersonalnych i podstawowych narzędzi komunikacji. Formułowanie umów projektowych.
T-W-4Partycypacja jako niezbędny składnik procesu projektowego. Umiejętność formułowania kryteriów na podstawie potrzeb inwestora.
T-W-3Marketing w projektowaniu architektury wnętrz i otoczenia. Tworzenie koncepcji ofertowych.
T-W-5Przedstawienie opracowania koncepcyjnego, zawierającego umowę, wytyczne inwestorskie do projektu i koncepcję projektową.
Metody nauczaniaM-1Wykład aktywny
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności i prezentacji przedstawionej w formie cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna zasady w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0