Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne proekologiczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczne proekologiczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Gradziński <piotr.gradzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dyplom studiów I stopnia na kierunku architektura i urbanistyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.45
T-P-2Obliczenie bilansu energetycznego dla pierwotnego projektu i nowego.15
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach70
A-P-2Praca własna w domu.50
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
AU_2A_W03C-1T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
AU_2A_W17C-1T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
AU_2A_W19C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
AU_2A_U05C-1T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
AU_2A_U15C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
AU_2A_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  2. 2011, Programy do certyfikacji energetycznej budynków
  3. T. Herzog, „Solar Energy in Architecture and Urban Planning”, Prestel, Munich, 1996
  4. J. Mikoś, “Budownictwo ekologiczne”, Arkady, Warszawa, 2002
  5. A. Wegener – Sumień, „Ekologiczne miasta, osiedla, budynki”, Inst. Gosp. Przestrzennej i Kom., Warszawa, 1991
  6. M. Wołoszyn, „Wykorzystanie energii słonecznej w budownictwie jednorodzinnym”, COIB, Warszawa, 1991
  7. M. Wołoszyn, „Projektowanie rewitalizacji zabudowy czynszowej z uwzględnieniem uwarunkowań ekologicznych”, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.45
T-P-2Obliczenie bilansu energetycznego dla pierwotnego projektu i nowego.15
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach70
A-P-2Praca własna w domu.50
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W01Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W03A.W3. absolwent zna i rozumie planowanie przestrzenne oraz narzędzia polityki przestrzennej;
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W02Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W17B.W9. absolwent zna i rozumie podstawowe zasady etyki zawodu architekta i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W03Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W19C.W2. absolwent zna i rozumie problematykę filozofii, ze szczególnym uwzględnieniem estetyki – w zakresie, w jakim wpływa na jakość twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego, a także wartościowania istniejących i projektowanych rozwiązań;
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_U01Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U05A.U5. absolwent potrafi ocenić przydatność zaawansowanych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych i złożonych zadań inżynierskich, typowych dla architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia w projektowaniu;
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_U02Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U15A.U15. absolwent potrafi wdrażać zasady i wytyczne projektowania uniwersalnego w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym.
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01A.S1. absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, uwzględniając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Opracowany projekt jest zoptymalizowanym wariantem wcześniejszego opracowania projektowego. Wcześniejszy projekt i jego nowa wersja mają podlegać tej samej ocenie aspektów proekologicznych łącznie z obliczeniem zapotrzebowania energetycznego obydwu budynków.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Stworzono dla studnetów harmonogram ćwiczeń i prac domowych na cały semestr, tak by każde zajęcia musiałybyć zakończone określonym etapem prac. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0