Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Gry komputerowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gry komputerowe 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Gry komputerowe 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.2
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.12
T-L-3Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.2
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.2
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.2
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.2
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.2
T-W-6Historia gier.2
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne dokształcanie7
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień prezentowanych na wykładach7
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-3metoda praktyczna - pokaz
M-4metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-5metoda praktyczna - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie wykonanej przez studenta gry
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji przez studenta scenariusza gry, jej zaimpementowanej części, oraz pytań w formie ustnej lub pisemnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
I_1A_W02C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.2_U01
Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
I_1A_U08, I_1A_U06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-4, M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.2_U01
Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
2,0
3,0Wykonanie przez studenta działającej gry
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Will Goldstone, Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x, Helion, Gliwice, 2012
  2. Mike Geig, Unity. Przewodnik projektanta gier, Helion, Gliwice, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Paris Buttfield-Addison, Jon Manning, Unity Tworzenie gier mobilnych, Helion, Gliwice, 2018
  2. Ernest Adams, Projektowanie gier. Podstawy, Helion, Gliwice, 2010, 2

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.2
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.12
T-L-3Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.2
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.2
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.2
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.2
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.2
T-W-6Historia gier.2
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne dokształcanie7
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień prezentowanych na wykładach7
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_C23.2_W01Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W02Posiada wiedzę w zakresie projektowania, analizy i implementacji algorytmów, struktur danych oraz konstrukcji programistycznych, zna podstawowe problemy algorytmiczne występujące w obszarze informatyki.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.
Treści programoweT-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.
T-W-6Historia gier.
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-3metoda praktyczna - pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji przez studenta scenariusza gry, jej zaimpementowanej części, oraz pytań w formie ustnej lub pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_1A_C23.2_U01Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U08Potrafi dobrać i krytycznie ocenić elementy składowe systemów komputerowych.
I_1A_U06Potrafi rozwiązywać podstawowe problemy algorytmiczne z uwzględnieniem ich złożoności posługując się kluczowymi językami programowania.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.
Treści programoweT-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.
T-L-3Zaliczenie
Metody nauczaniaM-4metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-5metoda praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie wykonanej przez studenta gry
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie przez studenta działającej gry
3,5
4,0
4,5
5,0