Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe10:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe10
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad opracowania wyników pracy badawczej i zasad pisania prac dyplomowych
C-2Uzyskanie umiejętności korzystania z technik informacyjnych i metod analitycznych związanych z badaniem zagadnień organizacji i zarządzania
C-3Uzyskanie wiedzy z zakresu praw autorskich i etyki zawodowej
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej związanej z zarządzaniem przedsięwzięciami budowlanymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Omówienie zasad opracowania konspektu pracy dyplomowej i planowania oraz organizacji pracy własnej dyplomanta.2
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, planowanego zakresu poszczególnych opracowań, omówienie celu pracy dyplomowej w odniesieniu do poszczególnych tematów2
T-SD-3Struktura pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Omówienie zasad edycji treści pracy, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Zasady doboru i wykorzystania materiałów źródłowych. Omówienie metod odwołania do materiałów źródłowych w treści pracy oraz zasad przygotowania spisu bibliografii.4
T-SD-4Analiza konspektów prac dyplomowych. Omówienie metod badań stosowanych w odniesieniu do zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem oraz ekonomiką w budownictwie. Omówienie założeń metodycznych analizy kosztów w budownictwie. Przedstawienie przykładów zastosowania poszczególnych metod badań i analiz na potrzeby prac dyplomowych z zakresu organizacji, zarządzania i ekonomiki w budownictwie. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych opracowań.4
T-SD-5Prezentacja referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium - referaty porządkujące i poszerzające dotychczasową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w budownictwie, w tym zarządzania finansowego. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.8
T-SD-6Omówienie zagadnienia praw autorskich. Przedstawienie zasad prezentacji pracy dyplomowej. Omówienie technik prezentacji. Zasady komunikacji niewerbalnej podczas prezentacji.3
T-SD-7Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych.5
T-SD-8Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie konspektu pracy dyplomowej4
A-SD-3Opracowanie spisu materiałów źródłowych, w tym literatury na potrzeby pracy dyplomowej2
A-SD-4Przygotowanie referatu na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Opracowanie wyników analiz i badań, opracowanie przeglądu literatury, na potrzeby przygotowania prezentacji w ramach próbnej obrony pracy dyplomowej12
A-SD-6Opracowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: prezentacja referatu
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanego zagadnienia i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów oraz konspektu pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/13-10_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oraz sposób ustalenia ostatecznego wyniku studiów. Posiada podstawową wiedzę o trendach organizacyjnych i zarządczych pojawiających się aktualnie w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W19, B_1A_W21, B_1A_W24, B_1A_W23, B_1A_W13C-1, C-2, C-3, C-4T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-2, S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/13-10_U01
Potrafi przygotować koncepcję pracy dyplomowej i roboczy plan swojej pracy. Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi do rozwiązywania problemów podjętych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Potrafi samodzielnie opracować i przedstawić w formie prawidłowo przygotowanej prezentacji wyniki analiz i badań przeprowadzanych w ramach pracy dyplomowej.
B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U12, B_1A_U13, B_1A_U14, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U23, B_1A_U27C-1, C-2, C-3, C-4T-SD-7, T-SD-8M-1, M-3, M-4, M-5, M-6S-2, S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/13-10_K01
Student bierze udział w dyskusji, ustosunkowuje się do uwag krytycznych pod adresem własnej pracy, formułuje konstruktywne uwagi dotyczące innych prac dyplomowych Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6, T-SD-7, T-SD-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-2, S-1, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/13-10_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oraz sposób ustalenia ostatecznego wyniku studiów. Posiada podstawową wiedzę o trendach organizacyjnych i zarządczych pojawiających się aktualnie w budownictwie
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/13-10_U01
Potrafi przygotować koncepcję pracy dyplomowej i roboczy plan swojej pracy. Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi do rozwiązywania problemów podjętych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Potrafi samodzielnie opracować i przedstawić w formie prawidłowo przygotowanej prezentacji wyniki analiz i badań przeprowadzanych w ramach pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/13-10_K01
Student bierze udział w dyskusji, ustosunkowuje się do uwag krytycznych pod adresem własnej pracy, formułuje konstruktywne uwagi dotyczące innych prac dyplomowych Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5i
5,0

Literatura podstawowa

  1. Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
  2. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Wydaw. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 2004
  3. Komisje Programowe WBiA, red. Sołowczuk A., Iżewska A., Poradnik zasad pisania pracy dyplomowej, ZUT w Szczecinie WBiA, Szczecin, 2015, dostępny on-line na stronie Wydziału BiA
  4. Kaczmarek Tadeusz, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską [online], Warszawa, 2005, Dostępny w Internecie: http://bg.univ.szczecin.pl/pliki/poradnik_dla_studentow.pdf
  5. aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Omówienie zasad opracowania konspektu pracy dyplomowej i planowania oraz organizacji pracy własnej dyplomanta.2
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, planowanego zakresu poszczególnych opracowań, omówienie celu pracy dyplomowej w odniesieniu do poszczególnych tematów2
T-SD-3Struktura pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Omówienie zasad edycji treści pracy, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Zasady doboru i wykorzystania materiałów źródłowych. Omówienie metod odwołania do materiałów źródłowych w treści pracy oraz zasad przygotowania spisu bibliografii.4
T-SD-4Analiza konspektów prac dyplomowych. Omówienie metod badań stosowanych w odniesieniu do zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem oraz ekonomiką w budownictwie. Omówienie założeń metodycznych analizy kosztów w budownictwie. Przedstawienie przykładów zastosowania poszczególnych metod badań i analiz na potrzeby prac dyplomowych z zakresu organizacji, zarządzania i ekonomiki w budownictwie. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych opracowań.4
T-SD-5Prezentacja referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium - referaty porządkujące i poszerzające dotychczasową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w budownictwie, w tym zarządzania finansowego. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.8
T-SD-6Omówienie zagadnienia praw autorskich. Przedstawienie zasad prezentacji pracy dyplomowej. Omówienie technik prezentacji. Zasady komunikacji niewerbalnej podczas prezentacji.3
T-SD-7Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych.5
T-SD-8Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych.2
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminarium dyplomowym30
A-SD-2Opracowanie konspektu pracy dyplomowej4
A-SD-3Opracowanie spisu materiałów źródłowych, w tym literatury na potrzeby pracy dyplomowej2
A-SD-4Przygotowanie referatu na wybrany temat poszerzający wiedzę z danej specjalności10
A-SD-5Opracowanie wyników analiz i badań, opracowanie przeglądu literatury, na potrzeby przygotowania prezentacji w ramach próbnej obrony pracy dyplomowej12
A-SD-6Opracowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/13-10_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej, zna zasady i przebieg obrony pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oraz sposób ustalenia ostatecznego wyniku studiów. Posiada podstawową wiedzę o trendach organizacyjnych i zarządczych pojawiających się aktualnie w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W24Ma podstawową wiedzę na temat konieczności uwzględniania mikro- i makroekonomicznych uwarunkowań w procesie decyzyjnym
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników pracy badawczej i zasad pisania prac dyplomowych
C-2Uzyskanie umiejętności korzystania z technik informacyjnych i metod analitycznych związanych z badaniem zagadnień organizacji i zarządzania
C-3Uzyskanie wiedzy z zakresu praw autorskich i etyki zawodowej
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej związanej z zarządzaniem przedsięwzięciami budowlanymi
Treści programoweT-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Omówienie zasad opracowania konspektu pracy dyplomowej i planowania oraz organizacji pracy własnej dyplomanta.
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, planowanego zakresu poszczególnych opracowań, omówienie celu pracy dyplomowej w odniesieniu do poszczególnych tematów
T-SD-3Struktura pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Omówienie zasad edycji treści pracy, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Zasady doboru i wykorzystania materiałów źródłowych. Omówienie metod odwołania do materiałów źródłowych w treści pracy oraz zasad przygotowania spisu bibliografii.
T-SD-4Analiza konspektów prac dyplomowych. Omówienie metod badań stosowanych w odniesieniu do zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem oraz ekonomiką w budownictwie. Omówienie założeń metodycznych analizy kosztów w budownictwie. Przedstawienie przykładów zastosowania poszczególnych metod badań i analiz na potrzeby prac dyplomowych z zakresu organizacji, zarządzania i ekonomiki w budownictwie. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych opracowań.
T-SD-5Prezentacja referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium - referaty porządkujące i poszerzające dotychczasową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w budownictwie, w tym zarządzania finansowego. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.
T-SD-6Omówienie zagadnienia praw autorskich. Przedstawienie zasad prezentacji pracy dyplomowej. Omówienie technik prezentacji. Zasady komunikacji niewerbalnej podczas prezentacji.
T-SD-7Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych.
T-SD-8Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja referatu
S-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanego zagadnienia i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów oraz konspektu pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/13-10_U01Potrafi przygotować koncepcję pracy dyplomowej i roboczy plan swojej pracy. Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik i narzędzi do rozwiązywania problemów podjętych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne. Potrafi samodzielnie opracować i przedstawić w formie prawidłowo przygotowanej prezentacji wyniki analiz i badań przeprowadzanych w ramach pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U12Potrafi sporządzić prosty kosztorys i harmonogram robót budowlanych
B_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U23Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii do podejmowania racjonalnych decyzji w działalności gospodarczej
B_1A_U27Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników pracy badawczej i zasad pisania prac dyplomowych
C-2Uzyskanie umiejętności korzystania z technik informacyjnych i metod analitycznych związanych z badaniem zagadnień organizacji i zarządzania
C-3Uzyskanie wiedzy z zakresu praw autorskich i etyki zawodowej
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej związanej z zarządzaniem przedsięwzięciami budowlanymi
Treści programoweT-SD-7Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych.
T-SD-8Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja referatu
S-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanego zagadnienia i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów oraz konspektu pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności oraz minimalną wiedzę o zasadach przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/13-10_K01Student bierze udział w dyskusji, ustosunkowuje się do uwag krytycznych pod adresem własnej pracy, formułuje konstruktywne uwagi dotyczące innych prac dyplomowych Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad opracowania wyników pracy badawczej i zasad pisania prac dyplomowych
C-2Uzyskanie umiejętności korzystania z technik informacyjnych i metod analitycznych związanych z badaniem zagadnień organizacji i zarządzania
C-3Uzyskanie wiedzy z zakresu praw autorskich i etyki zawodowej
C-4Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji z zakresu tematyki pracy dyplomowej i tematyki dowolnej związanej z zarządzaniem przedsięwzięciami budowlanymi
Treści programoweT-SD-1Procedura dyplomowania obowiązująca na WBiA ZUT w Szczecinie - omówienie formalnych założeń i szczegółowych regulacji związanych z przygotowaniem pracy inżynierskiej i jej obroną oraz zasad obowiązujących w odniesieniu do egzaminu dyplomowego. Omówienie podstawowych metod i narzędzi, które są dostępne na potrzeby pracy inżynierskiej. Omówienie zasad opracowania konspektu pracy dyplomowej i planowania oraz organizacji pracy własnej dyplomanta.
T-SD-2Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, planowanego zakresu poszczególnych opracowań, omówienie celu pracy dyplomowej w odniesieniu do poszczególnych tematów
T-SD-3Struktura pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Omówienie zasad edycji treści pracy, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Zasady doboru i wykorzystania materiałów źródłowych. Omówienie metod odwołania do materiałów źródłowych w treści pracy oraz zasad przygotowania spisu bibliografii.
T-SD-4Analiza konspektów prac dyplomowych. Omówienie metod badań stosowanych w odniesieniu do zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem oraz ekonomiką w budownictwie. Omówienie założeń metodycznych analizy kosztów w budownictwie. Przedstawienie przykładów zastosowania poszczególnych metod badań i analiz na potrzeby prac dyplomowych z zakresu organizacji, zarządzania i ekonomiki w budownictwie. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych opracowań.
T-SD-5Prezentacja referatów opracowanych przez studentów uczestniczących w seminarium - referaty porządkujące i poszerzające dotychczasową wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w budownictwie, w tym zarządzania finansowego. Dyskusja przedstawionych zagadnień, rozwijajaca tematykę prezentowaną w referatach.
T-SD-6Omówienie zagadnienia praw autorskich. Przedstawienie zasad prezentacji pracy dyplomowej. Omówienie technik prezentacji. Zasady komunikacji niewerbalnej podczas prezentacji.
T-SD-7Prezentacje próbne w ramach przygotowania do obrony pracy dyplomowej. Dyskusja przedstawionych wyników w ramach poszczególnych prac dyplomowych.
T-SD-8Sposoby prezentacji wyników badań, formułowania wniosków końcowych, zasady opracowania podsumowania pracy dyplomowej. Omówienie możliwości praktycznego zastosowania wyników analiz i badań przeprowadzonych w ramach prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja referatu
S-1Ocena formująca: przygotowanie konspektu pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanego zagadnienia i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch prezentacji referatów oraz konspektu pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5i
5,0